Half-Life: Alyx – oto pierwszy zwiastun [WIDEO]

Half-Life: Alyx – oto pierwszy zwiastun [WIDEO]
Po trzynastu latach czekania, oto ona – prawdziwa gra w świecie Half-Life.

Valve wypuściło zwiastun do ogłoszonego kilka dni temu VR-owego prequela Half-Life’a.

Half-Life: Alyx jest określana jako pełnoprawna część serii. Produkcja jest również pierwszą od zamierzchłych czasów autorską grą Valve. (Tej karcianki nie liczymy, okej?). Akcja zostanie osadzona pomiędzy „jedynką” a „dwójką”. Wcielimy się w niej w rolę znanej nam doskonale Alyx, określanej przed twórców jako „ostatnia nadzieja ludzkości”. Całość pośmiga na drugiej wersji silnika Source oraz obsłuży każdy pecetowy headset. Niemniej jednak właściciele Steam Index mogą liczyć na drobne bonusy.

Zwiastun prezentujemy poniżej.

Premiera Half-Life: Alyx została zaplanowana na marzec 2020 roku. Współpracuje prawdopodobnie jedynie ze Steam VR, co wyklucza grę na konsolach. Można już składać pre-ordery.

40 odpowiedzi do “Half-Life: Alyx – oto pierwszy zwiastun [WIDEO]”

  1. Trzynaście lat czekania się opłaciło!

  2. KarczekWieprzowy 21 listopada 2019 o 18:57

    „Wcielimy się w rolę ostatniej nadziei ludzkości – Alyxa Vance’a”|Emmm? Czyżby niespodziewana zmiana płci?

  3. Co za rozczarowanie 🙁 Rozumiałbym gdyby ta gra była zapowiedziana razem z Half-Life 2 Episode 3 albo Half-Life 3, ale po 12 latach dostać prequel i to tylko pod VR? Jak nie marna karcianka to promowanie drogiego VR na nostalgii starych fanów czekających na kolejne wydarzenia po EP2… Valve ogarnijcie sie 🙁

  4. Wygląda bardzo solidnie.|Może w nowym numerze zrobicie jakiś przegląda sprzętów VR?

  5. @grzegorz myślę że nowe gry z HL są bardzo prawdopodobne. Cały ten HL był bardzo dobrze ukrywany przez długi czas, mówiło się że Valve już przestało robić jakiekolwiek gry a tu niespodzianka. Na pewno chcą trochę promować swój sprzęt ale myślę że to może być krok w dobra stronę

  6. to bedzie bolec kazdego kogo nie stac na vr and nie ma sprzetu pod to. bardzo chamska zagrywka

  7. Ja tam się jaram, mimo że i tak nie zagram – lepsze to niż żeby nic nie robili. Może rzeczywiście uda im się dokonać przełomu w vr? A jak nie to zdecydują się wydać HL3 w bardziej tradycyjnej formie? Tak czy siak – nice, niech działają.|@geek porównywalnie chamska jak exclusivey zarówno na egs jak i konsolach, ale tutaj przynajmniej jest uargumentowane rozgrywką zrobioną pod konkretne kontrolery. No ale jak można na grze nie tylko zarobić, ale też wypromować własny produkt to why not…

  8. No to trzeba znowu bedzie zalozyc gogle na glowe. Oby tylko rozgrywki starczylo na wiecej niz te 2-3h…

  9. Co by to nie było to i tak nie przebije najlepszej produkcji Valve, czyli pierwszego Halfa.

  10. Oho już widzę podskakującą sprzedaż googli vr:)

  11. CzlowiekKukurydza 21 listopada 2019 o 20:43

    @1wariat1 Half-life 3 nigdy nie wyjdzie bo nigdy nie da rady przeskoczyć hype który rośnie od premiery dwójki z każdą sekundą.

  12. …Co jest dla mnie niezrozumiałe, bo dwójka nie spełniła oczekiwań po jedynce.

  13. Heh… przypomniałem sobie jak bardzo czekałem (bo później juz zapomniałem) na HL3…

  14. @CzlowiekKukurydza Nigdy nie mów nigdy – jeśli alyx wypali to może wyjść szybciej niż się wydaje, ale nawet jak będzie mega hitem to wciąż nie ma nic pewnego.|Poza tym wydaje mi się że hype po ogromnym wzroście i tych wszystkich latach zaczął opadać i wielu ludzi już po prostu chce żeby ta gra wgl wyszła (przynajmniej ja tak mam).

  15. Większość ludzie pewnie i tak nie grała w HL ale jak wszyscy chcą nowego to oni też

  16. Spokojnie.|Jak wypali to rusza prace nad pełnoprawną „trójką”, o ile jeszcze nie ruszyły. A i pewnie tez z czasem przerobią VR Alyx na PC-ta bez potrzeby gogli.|No wreszcie !!!|Ta gra to legenda.

  17. Asgard’s Wrath, Stormland, a teraz TO! Mówcie sobie co chcecie, ale VR to jedyna rzecz jaka mnie jeszcze napędza do updgradu PC, a gierki na gogle coraz miodniejsze.

  18. @CzlowiekKukurydza|Każde uznane studio musi mierzyć się z rosnącymi oczekiwaniami graczy, to część tego biznesu. Co mają powiedzieć chłopaki z CDPR, skoro Cyberpunk 2077 jest prawdopodobnie najbardziej wyczekiwaną produkcją tej dekady?

  19. @CzlowiekKukurydza moim zdaniem hype już raczej nie rośnie po tylu latach, co innego gdyby pojawił się trailer pełnoprawnej trójki. A tak swoją drogą z wielkiej trójcy fps’ów które pojawiły się w 2004 roku Czyli HL2, Doom 3 i Far Cry najlepiej wspominam ostatni tytuł.

  20. Poczekam aż wypuszczą nową generacje tego sprzętu i dopiero wtedy się zastanowie, póki co może skończyć jak tv/monitory 3d. Szczerze jednak liczę na rozwinięcie tej technologi do jak najmniej uciążliwego, przyjemnego doświadczenia.

  21. Nawet jeżeli to wypali to HL3 dalej szybko nie wyjdzie. Żeby spełnić oczekiwania potrzebowali by technologi aka source 3. Chyba że Alyx to nie jest 100% możliwości sourca 2 i da się jeszcze z tego mocno wycisnąć 😛

  22. mi to wygląda bardziej jak rozbudowany zwiastun HL3 😀

  23. A w to będzie można grać normalnie na klawiaturze i myszce?

  24. i tak w ogóle nie mogli z tego zrobić normalnej części tylko jakiś vi ar, który ma 5 osób na krzyż? haha…no właśnie 🙂 |Strzelają sobie w kolano. A miało być tak pięknie;)

  25. Dla mnie to wygląda jak test badania rynku. |Biorą silną markę i sprawdzają czy może ona sprzedać sprzęt, a jednocześnie sprawdzają czy ludzie jeszcze chcą HL2ep3 i jakie są ich oczekiwania wobec tego uniwersum. |Chociaż z drugiej strony wydali demo VR w świecie portala i to nie było nic szczególnego i nic za tym nie poszło więc zobaczymy co będzie.

  26. mam kafejkę z VR’em 10 metrów of mojego domu (sic!) więc mogę sprawdzić bez problemu po groszach 😀

  27. @Dan2510|Strzał w kolano? Finansowo może nie będzie to super interes, ale to Valve – im nie zależy zapewne w tym wypadku na dużej sprzedaży, tylko na wypromowanie swojego headsetu i steamVRa, by zaczęło to owocować w przyszłości. Co z tego, że na ten moment relatywnie mało osób posiada sprzęt do VR? Im więcej będzie wychodzić na niego wysokobudżetowych gier jak ta, tym lepiej i więcej osób się do tego przekona. Ja jako szczęśliwy posiadacz Oculusa bardzo się cieszę, że w końcu wyjdzie na niego coś dużego 🙂

  28. I na pewno nie wyjdzie wersja na klawiaturę i myszkę/standardowe kontrolery, ponieważ z tego, co widać, to w grze podstawową rzeczą będzie śledzenie ruchów dłoni – czyli nie chodzi tu o sam obraz w goglach, tylko o interakcje wykorzystujące kontrolery ruchowe. Tego w żaden sposób nie da się odtworzyć na zwykłych urządzeniach.

  29. To na pewno nie jest strzał w kolano. Same zestawy VR od Valve często można zobaczyć w bestsellerach a Half Life tylko podniesie ich sprzedaż. Dzięki temu będą mogli sobie pozwolić na więcej tytułów VR i nikt nie mówi że będą to tylko tytuły VR

  30. Hahahahaha

  31. No VR

  32. Aż się łezka w oku zakręciła, witaj stary przyjacielu

  33. Ktoś jest mi w stanie wyjaśnić o co chodzi z tymi „rękawiczkami” w grach VR? Czy to naprawdę taki technologiczny problem, by stworzyć tekstury pełnowymiarowej postaci VR, jej ręce itd.?|Ok, nie mam takiego sprzętu, nawet nie zamierzam go kupować, ale zawsze raziły mnie te „latające rękawiczki” w tego typu grach… czy to grającemu czasem nie burzy imersji grania w dany tytuł?

  34. @Yngoth, nie, nie burzy. A co do „dlaczego rękawiczki”. No ma to sens bo wbrew pozorom w prawdziwym życiu nie skupiasz wzroku za bardzo na rękach tylko na dłoniach. W VR wyglądałoby to bardzo nienaturalnie bo cała ręka była by w focusie.

  35. @Yngoth|Rękawiczki są pewnie dlatego, ponieważ twórcy chcą uniknąć wizualnego bugowania i przenikania tekstur. Fakt, czasem to drażni, tym bardziej, że jak się chce, to można to fajnie dopracować (vide Blade&Sorcery, SURV1V3, Zero Caliber, Hellsplit Arena – tam widać swoje ciało). Ale na tej samej zasadzie można się przyczepić do większości fpsów, że jeśli spojrzy się w dół, to czemu nie widać własnych stóp…

  36. Half Life 1 zmienił całą branżę gier, był kamieniem milowym w grach (AI, grafika).|Half Life 2 + Epizody wyszła.. pozamiatał w kwestii AI, grafiki, interakcji, fizyce i szczegółowości świata, mimika twarzy, szczegóły a raczej smaczki.|Teraz to.. VR, obserwowałem mnóstwo gier.. i tu po raz pierwszy widzę pełnoprawną dobrze zrobioną mimikę w VR, interakcje ze światem każdą jego częścią, nie ma zacięć/spadków i wygląda to płynnie.. Wybaczcie ale to według mnie będzie kolejny milowy krok ale w VR..

  37. Gra wygląda na zrobioną z dbałością o detale, wiać jakość gry. Nie jestem w stanie uwierzyć ze to po prostu gra VR a nie coś co zrobiono przy okazji robiąc HL3. Nie mniej mnie to cieszy bo widze w zwiastunie duzo fajnej interakcji, google HTC Vive posiadam, i ta gra to w zasadzie jeden z niewielu powodów by wyjąc je z pudełka.

  38. @Yngoth Absolutnie nie, ograłem wiele tytułów i kompletnie to rece zuelnie nie przykuwają uwagi, skupiasz sie na dłoniach bo to one trzymają przedmiot. Z całymi rękami jest problem tego rodzaju ze łatwo sobie przysłonić nimi obraz unosząc ręce w góre. Moze to wywoływać efekt mimowolnego zezowania oczami, tak jak w przypadku gdy ktos ci cos blisko przysunie twarzy i oczy chca sie dostroic do tej odleglosci. Oczy to męczy i jest niekomfortowe, i tak byloby tu gdybyś machał sobie rękami przed oczami

  39. Robinsona mój błędnik nie przeżył, ciekaw jestem czy miłość do marki przezwycięży mdłości

  40. najzabawniejsze w tym wszystkim jest to że o ile w drugiej części Gordon nie używał rąk przez co podniesione przedmioty lewitowały , tak w Alyx ( wrrr słodka Alyx) widać podczas rozgrywki same rączki ale nie ma ciała przez co wydaje się jakby ciało nagle zniknęło WTF. Sama rozgrywka wygląda ciekawie i o ile grafika nie powala tak czuć w nim klimat Prey ( najnowszego )

Dodaj komentarz