Half-Life: Alyx – Valve udostępniło minimalne wymagania sprzętowe

Half-Life: Alyx – Valve udostępniło minimalne wymagania sprzętowe
Przyznam szczerze, że u mnie nie pójdzie.

Ależ to życie ostatnimi czasy pędzi. Najpierw zaatakowała plotka na temat tego, że niedługo zamiast Half-Life’a 3 otrzymamy Half-Life’a VR, dzień później Valve potwierdziło istnienie Half-Life: Alyx, a jeszcze w tym samym tygodniu mogliśmy obejrzeć świetny zwiastun owej produkcji. Chciałoby się rzecz, iż owo ogłoszenie zmieniło branżę nie do poznania… no ale mówimy o tytule przeznaczonym tylko na gogle wirtualnej rzeczywistości (z czego zresztą twórcy się wytłumaczyli). Przyglądamy się więc z zainteresowaniem, a niektórzy odkładają pieniądze na Valve Index, licząc, że jest to początek VR-owej rewolucji.

Naprawdę dobra grafika w trailerze wywołała u niektórych pewien niepokój. W końcu technologia ta sama w sobie wymaga dobrego sprzętu, a Half-Life’y tradycyjnie były raczej dość wymagające dla naszych komputerów (sam pamiętam, jak chodziło się pooglądać „dwójkę” u kolegi – serdecznie pozdrawiam). Valve udostępniło już minimalne wymagania Alyx i… sam nie wiem, mogło być gorzej.

  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor: Core i5-7500 / Ryzen 5 1600
  • Pamięć: 12 GB RAM
  • Karta graficzna: GTX 1060 / RX 580 – 6GB VRAM
  • Zgodnie z konwenansem pytam: pójdzie wam?Half-Life: Alyx będzie miał premierę w marcu 2020 tylko na gogle VR. Warto zaznaczyć, że posiadacze Valve Index otrzymają go za darmo.

    20 odpowiedzi do “Half-Life: Alyx – Valve udostępniło minimalne wymagania sprzętowe”

    1. Przyznam szczerze, że u mnie nie pójdzie.

    2. Jeśli dla God of War 3 kupiłem ps3 a dla Breath of the Wild switcha to to może być gra warta kupienia zestawu do vr 🙂

    3. to są Minimalne! wymagania a nie zalecane, patologia

    4. Mam Ryzen 2600K, 16GB szybkiej pamięci i RX580. Wydawało mi się, że to całkiem znośny zestaw, ale widać, że to raptem minimum. Wydaje mi się jednak, że do rozdzielczości Oculusa powinno wystarczyć. Pewnie na takim Vive Pro będzie już trochę klatkowało :/

    5. Ale to wymagania pod jaki headset? Bo każdy ma inną rozdzielczość i FOV i zarazem inne zapotrzebowanie na moc. I jak ktoś ma Oculusa w gre wchodzi jeszcze ASW które 45fps zamienia w 90fps, czyli jeszcze dodatkowo zmniejsza wymagania.

    6. Nie jarało mnie nigdy Half Life i nie wiem o co ten szum, a przeszedłem wszystkie możliwe części. Z pewnością były to gry rewolucyjne graficznie, gameplayowo i technologicznie (szczególnie zapadła mi w pamięć ta fizyka i gravity gun w HL2), ale jeżeli chodzi o sam świat i historię to…meh, nie wciągnęły mnie nigdy. Ot historyjka o najeźdźcach z innego wymiaru.

    7. @asasyn123 ale wiesz że to gra na VR? Mi osobiście te wymagania wydają się dość niskie jak na nową grę VR która nie będzie wyglądać jak chłam. Doom VFR z 2017 wymagał GTX 1070…

    8. @Parappa być może one teraz nie robią takiego wrażenia, jak wtedy kiedy wychodziły. |Na mnie wtedy wrażenie zrobił przede wszystkim przestrzenny, ambientowy dźwięk budujący klimat. Ogranie jedynki na słabych głośnikach, źle ustawionych to pewnie odebranie sobie trochę jednych z lepszych odczuć z gry.|Oczywiście dziś wiele mechanik może być odbierana jako drewniana, wtedy to jednak była eureka.|A co do historii, to w czasach „Z archiwum X” to był strzał w dziesiątkę, szczególnie tuszowanie przez rząd USA.

    9. Ciekaw jestem tej wspaniałej oprawy graficznej… Taki Robinson: The Journey na PSVR tez wyglądał cudownie na pierwszych zwiastunach. Każdy się jarał piękną grafiką napędzaną Cry Engine. A samej grze daleko było do tej ze zwiastunów.

    10. @Parappa Też nigdy nie „poleciałem” na podrasowany Havoc i SyFy z HL2.|A Half-Life: cały szum jest o to, że to świetny FPS (odjechany arsenał, bystre AI, sojusznicy AI) zaawansowana eksploracja z zagadkami i fizyką obiektów) z pełnoprawną fabułą. Nie nachalnie oskryptowany jak CoD-y później: od początku do końca nie ma jednej cut-scenki, nawet nie dostajesz ganata w pierwszej minucie gry. Będąc świadkiem zdarzeń z gry od minuty Zero do Dnia D nasiąkasz atmosferą zaszczucia. Drewno? Wcale się nie zestarzała.

    11. @zadymek Jest jeszcze fanowski (choć obecnie wspierany przez Valve) remake pierwszego Half-Life. Nazywa się Black Mesa i jest na Steam. Brakuje wprawdzie ostatniego rozdziału, ale można w ustawieniach gry włączyć publiczną betę i pomóc w łataniu błędów w tych ostatnich poziomach. Sama gra naprawia wszelkie bolączki oryginału, a i grafiką nie odstaje od współczesnych produkcji, więc warto sprawdzić jeśli jest się fanem gry.

    12. Nie mam im za złe tego VR i wymagań. Half-Life jest jedną z najlepszych serii gier jakie kiedykolwiek powstały, i do dzisiaj fantastycznymi przykładami co można osiągnąć jeżeli developerzy kierują się wizją której się mocno trzymają. Może i ogram dopiero za 3-6 lat, ale na razie się po prostu cieszę że Valve wróciło do robienia pełnoprawnych gier. Czas trochę rozruszać tą skostniałą branżę.

    13. @kondiq91 1.Wiem, grałem, nie powala. Zwłaszcza cięcia zawartości bolą.|2. Jakie bolączki toto poprawia? Chodzi o sterowanie nalotami, czy coś?

    14. Mi nie pójdzie, bo nie mam VR ;p

    15. Jeśli VR Index będzie mógł sobie kupić każdy Kowalski to będzie można mówić o rewolucji.|A tak to obecnie nadal sprzęt, na który będą mogli sobie pozwolić osoby z zasobniejszym portfelem albo technomaniacy (choć taka osoba raczej też biedna nie jest :P).

    16. Wymagania rosną z roku na rok odkąd istnieją gry pecetowe (czyli od 1981). Jeśli ktoś się jeszcze nie przyzwyczaił, to powinien jak najszybciej. Gdyby twórcy gier kierowali się tylko bólem tyłka niektórych graczy, to bylibyśmy daleko w tyle za sprzętem. Co jakiś czas trzeba kupić nowy monitor, nowy pecet, nowy zestaw VR. Tak to już działa, inaczej się nie da postępu prowadzić.

    17. Pojdzie, aczkolwiek pewnie trzeba bedzie zrezygnowac z supersamplingu…

    18. Pamiętacie pierwszą odsłonę gry „Crysis”? ALE wtedy KAŻDY narzekał, że olbrzymie wymagania i co 10 osobie odpalał się na średnich ustawieniach. Już po 3-4 latach po premierze byle laptop był w stanie uruchomić tę grę i dało się grać na rozsądnych ustawieniach w 60 kl/s. Morał?? Poczekajcie 2-3 lata, a zobaczycie, że na telefonie to odpalicie. A! Owszem wersja VR będzie jako pierwsza, ale po premierze gry ma być specjalny (darmowy) dodatek sprawiający, że będzie można zagrać „normalnie”.

    19. Komp jest, VR jest, tylko pokój większy by się przydał 🙂

    20. @Hitman4791 – nie zagrasz w tej samej wersji gry (nie będzie to uaktualnienie) na „KB + Mouse” – testowa wersja ograniczała zastosowania ruchowe, odnośnie VR przy wparciu klasycznego sterowania. Na etapie produkcji zrezygnowano z tego pomysłu.

    Dodaj komentarz