Half-Life: Alyx z setkami tysięcy sprzedanych kopii
Prawie jak tradycyjne AAA.
Valve czekało i czekało, zwlekało i zwlekało, ale kiedy w końcu zabrało się za tworzenie Half-Life'a 3, to... nie stworzyło Half-Life'a 3. Z początku nie byliśmy z tego powodu przesadnie zadowoleni, ale firma ewidentnie wiedziała, co robi. Half-Life: Alyx okazał się pierwszą produkcją na VR, którą ze spokojnym sercem nazwać grą AAA – i to niezwykle udaną.
Tytuł cieszył się zresztą ogromną popularnością mimo stosunkowego niewielkiego rynku, jakim są VR-owe produkcje. Wynik osiągnięty przez Alyx nie robi może wrażenia, gdy porównamy go z innymi wydanymi w tym czasie hitami, jednak jak na niszę, którą zajmuje, jest świetny. Według danych analitycznej grupy SuperData Valve sprzedało do końca marca (czyli w 8 dni od premiery) 860 tysięcy kopii gry. Należy pamiętać, że wszyscy właściciele Indeksów oraz najnowszych HTC Vive'ów otrzymali za darmo swój egzemplarz; wciąż jednak Half-Life: Alyx był w stanie z samej sprzedaży na Steamie wygenerować 40,7 miliona dolarów przychodu. Jednocześnie produkcja nie ukazała się przecież na PSVR, czyli najpopularniejszych na rynku goglach VR.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.