Half-Life: Alyx z wsparciem dla modów i licznymi edytorami

Valve dodaje oficjalne wsparcie dla modów do najnowszego Half-Life’a. Od teraz każdy chętny może bez problemu stworzyć własne poziomy, modele, tekstury, animacje i nie tylko. Z kolei przy pomocy nowo otwartego Workshopu gry można je instalować jednym kliknięciem.
Usługa znajduje się w fazie beta. Zawiera w sobie szereg mniej lub bardziej znanych edytorów. Na wyróżnienie zasługuje Hammer, czyli narzędzie do tworzenia poziomów na silniku Source 2. Na amatorów animacji czeka z kolei zaktualizowany Source Filmmaker.
Oprócz nich w pakiecie znajdujemy Material Editor, ModelDoc, AnimGraph, Particle Editor oraz Subrect Editor – czyli w zasadzie wszystko, co jest potrzebne do napisania porządnej modyfikacji. Tym samym Valve kontynuuje chlubną tradycję sięgającą zamierzchłych czasów Garry’s Moda (to już 16 lat!) i pierwszych produkcji studia.
Aktualizacja 1.3 przynosi również wsparcie dla Linuksa oraz możliwość korzystania z API Vulkan na Windowsie. Szczegółową listę zmian znajdziecie tutaj.
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Half-Life: Alyx z wsparciem dla modów i licznymi edytorami”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wśród nich znajduje się m.in. Source Filmmaker.
Skoro dają możliwośc budowania animacji to nic tylko czekać, az ktoś zrobi porządną edycje bez VR (tak wiem, nie odda tego klimatu jak na VR, ale coś).
no właśnie by mogli zrobi wersję bez vr ale jak nie będzie to trudno płakać nie będę są inne gry.Nie wszyscy mają vr a jak nie chcą więcej zarobić to ich sprawa.
Nie zrobią i bardzo dobrze. Half life Alyx bez vr to zwykła strata czasu. Valve stawia na jakość, a nie ilość zarobionego hajsu w tym przypadku, a jakość wersji bez vr byłaby żałosna. Dobrze, że nie słuchają ludzi. Jak ktoś chce to zrobi moda i wtedy gracze bez vr będą mogli się „bawić”
Dokładnie, ta gra bez VR mija się z celem