Half-Life: Alyx z wsparciem dla modów i licznymi edytorami
Jak na grę od Valve przystało, oferta jest nadzwyczaj rozbudowana.
Valve dodaje oficjalne wsparcie dla modów do najnowszego Half-Life’a. Od teraz każdy chętny może bez problemu stworzyć własne poziomy, modele, tekstury, animacje i nie tylko. Z kolei przy pomocy nowo otwartego Workshopu gry można je instalować jednym kliknięciem.
Usługa znajduje się w fazie beta. Zawiera w sobie szereg mniej lub bardziej znanych edytorów. Na wyróżnienie zasługuje Hammer, czyli narzędzie do tworzenia poziomów na silniku Source 2. Na amatorów animacji czeka z kolei zaktualizowany Source Filmmaker.
Oprócz nich w pakiecie znajdujemy Material Editor, ModelDoc, AnimGraph, Particle Editor oraz Subrect Editor – czyli w zasadzie wszystko, co jest potrzebne do napisania porządnej modyfikacji. Tym samym Valve kontynuuje chlubną tradycję sięgającą zamierzchłych czasów Garry's Moda (to już 16 lat!) i pierwszych produkcji studia.
Aktualizacja 1.3 przynosi również wsparcie dla Linuksa oraz możliwość korzystania z API Vulkan na Windowsie. Szczegółową listę zmian znajdziecie tutaj.
Czytaj dalej
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.