Halo 5: Guardians – Wersja PC w drodze?

Halo 5: Guardians – Wersja PC w drodze?
Czekamy na oficjalne stanowisko Microsoftu, ale trop wydaje się wiarygodny.

Na czerwcowych targach E3 Microsoft zapowiedział Halo: Infinite, czyli najnowszą odsłonę serii futurystycznych strzelanek. Tytuł miał być wielkim powrotem cyklu na pecety, gdyż przez lata grać w niego mogli wyłącznie posiadacze Xboksów. Ostatnią odsłoną FPS-a, którą wydano także na PC, było Halo 2 z 2007 roku. Została ona zapamiętana przez komputerowych graczy głównie ze względu na koszmarną optymalizację oraz konieczność posiadania systemu Windows Vista. Warto natomiast dodać, że odsłony z dopiskiem „Wars” w tytule – czyli strategie osadzone w uniwersum serii – trafiały na pecety.

Wiele wskazuje jednak na to, że przed premierą Infinite będziemy mieli szansę zagrać na komputerach w Halo 5, czyli najświeższą odsłonę serii. Grę stworzyło studio 343 Industries, któremu udała się trudna sztuka przejęcia schedy po słynnych poprzednikach z Bungie Software, obecnie opiekunach Destiny. „Piątka” spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem – średnia jej ocen na Metacriticu wynosi 85%.

Skąd domysły o premierze Halo 5 na PC? Sklep Amazon zaktualizował okładkę gry – dotychczasową informację „Only on Xbox One” zastąpiono napisem „Xbox One Console Exclusive”. Dopisek taki od jakiegoś czasu stosowany jest w sytuacji, gdy Microsoft udostępnia grę nie tylko na swoją konsolę, ale także komputery z Windowsem. Pecetowy port „piątki” wpisywałby się zresztą w politykę firmy, której wszystkie ostatnie tytuły debiutowały także na PC.

Warto wspomnieć, że obecny szef marki Xbox – Phil Spencer – wypowiadał się wcześniej o możliwości debiutu Halo 5 na komputerach. Uznał, że jest to niemożliwe ze względu na zastosowany w grze model strzelania, zaprojektowany specjalnie na potrzeby konsoli i odbiegający od tego, do czego w zakresie precyzji i sposobu zaliczania trafień przyzwyczajeni są gracze pecetowi. Z drugiej jednak strony twórcy ze studia 343 Industries wspominali, że bardzo chętnie zobaczyliby „piątkę” na komputerach.

Jako ciekawostkę dodam, że we wrześniu 2016 roku Microsoft udostępnił na komputerach Halo 5: Forge, czyli darmowy edytor map, który pozwalał na toczenie potyczek sieciowych w stworzonych lokacjach. To jednak tylko drobna namiastka tego, czym jest pełnoprawna „piątka”.

18 odpowiedzi do “Halo 5: Guardians – Wersja PC w drodze?”

  1. Już widzę cenę na win store zapewne jakieś 800 zł a optymalizacja będzie Leżeć i kwiczeć.

  2. @Fanboy jesli dadza gre w wersji play enywhere to gra bd kosztowac tyle co na xbox czyli grosze dwa ze pewnie bd w usludze game pass a co do optymalizacji przeciez juz maja to zrobione bo na w10 jest ta kuznia czy cos ze tworzysz etapy i normalnie w trybie offline na lanie mozesz testowac to mape takze wszystko jest gotowe juz od dawna.

  3. pożyjom uwidziom

  4. szkoda tylko że gra jest słaba, nie wiem o co takie wielkie halo

  5. Grałem w jedynkę. Była dosyć prymitywna. Właściwie to niczym specjalnym się nie wyróżniała choć grało się ok. Z dwójką sami sobie przestrzelili kolana. Bardziej mi szkoda, że olali PC w przypadku Gears of War 2, 3 i Judgement.

  6. gamingman wręcz przeciwnie, halo, w dniu premiery w 2001 roku była bardzo postępowa,

  7. Akurat to budżetowe Halo na PC? To tak Ms rozumie większe zainteresowanie graniem na PC, ochłapy z pańskiego stołu. Chyba są lepsze odsłony serii, które mogły by tutaj trafić? Nie żeby ktoś miał się popłakać ba jakiś tam konsolowy shooter trafi na PC…@VondesSznycel Jako konsolowy FPS czy wo ogóle? Bo wiesz, ten temat jest już dość stary i powiedziano wszystko przeciw temu twierdzeniu.

  8. Ja tam zagram bo Uniwersum o ile nie będzie jakiejś ceeny z kosmosu. Hallo bardziej mi się podobało niż te w gears of war tylko szkoda że 2 3 i 4 nie wyszły i raczej nie wyjdą na PC . W brew pozorom Seria Halo ma swoich fanów w Polsce.

  9. No kto by się spodziewał… XD |@asasyn12334: Czy to gra słów? |@fanboyfpsow: Kto wie. Skoro chcą wydać „piątkę” na PC to może i Master Chief Collection dostanie porta. Nie zdziwiłoby mnie to tym bardziej dlatego, że kolekcja przeżywa drugą młodość po dodaniu jej do Game Passa.

  10. nie pogardził bym tą Edycją ale jak znam microsoft to by kosztowała chyba z 1000 zł ale też wątpię by tą edycję wydali by na pc to już prędzej bym się spodziewał gears of war 2 i3 na pc

  11. Ahh sory za post z uniwersum. chodziło mi o to że bardziej lubię uniwersum hallo od tego z gears of war

  12. @fanboyfpsow: Bez przesady, jeśli kolekcja Master Chiefa pojawiłaby się na piecach, to kosztowałaby tyle samo, co na sklepie Xboksa, czyli troszku ponad 100 zł, bo na 100% byłoby to dołączone do Xbox Play Anywhere, nie wspominając o tym, że Game Pass pozwoliłby na granie za 30(?) zł/msc. Zresztą nie ma co się dziwić, za granicą ceny gier konsolowych są na równi z pecetowymi.

  13. I nie żebym bronił MS, bo jakieś zabawne wersje silver, gold czy ultimate strasznie mnie drażnią. Ale z drugiej strony to kto komu każe je kupować. XD

  14. No rozumiem ale jak czasem widzę te ceny na win store A raczej tam ta gra trafi bo wątpię aby dali ją na steama a tam te ceny są kosmiczne.

  15. @zadymek Na konsoli gra jest pionierem, ale ogólnie jako fps myślę, że jest dość postępowa, 4osobowy split screen, atak kolbą dla każdej broni, granaty bez zmiany broni, ograniczenie do 2 broni i w 2 odsłonie matchmaking znamy nam współcześnie.

  16. Gra w 2001 roku została naprawdę gorąco przyjęta, nakręciłą niesamowity Hype. Szkoda, że na pc zawitała z 2 letnim poślizgiem i lekkimi problemami z optymalizacją. Fabuła 5 jest pośrednio połączona z 1-3, i bezpośrednio połączona z 4, także mam nadzieje, że pecetowcy otrzymają szanse zagrać w Halo MCC, a nie tylko 5

  17. Jak Microsoft będzie robił takie jaja, to się przemogę i kolejną konsole kupię od Sony.

  18. @VondesSznycel Gdyby nie istniały: Duke Nukem 3D (quick melee, buciorem), Half-Life (rzekomo Halo miało przełomowe AI, yeah right) i Soldier of Fortune (off hand grenade at yer service), ten argument miałby sens. Można(by) co najwyżej powiedzieć, że Halo ukształtowało model współczesnego FPS-a, można by, gdyby nie było olbrzymiej przerwy w czasie pomiędzy nią a Call of Duty 4, od którego faktycznie wszyscy później zrzynali.BTW Split screen to żaden postęp.

Dodaj komentarz