2
11.06.2018, 14:46Lektura na 2 minuty

Halo Infinite: Targowa prezentacja to tylko... demo silnika

By zadebiutować, Halo Infinite potrzebuje nieskończenie wiele czasu.

Wybaczcie brzydką hiperbolę we wstępie, ale okazuje się, że na nową odsłonę shootera jeszcze długo poczekamy. Zapowiedziane (na trzy lata od premiery Halo 5: Guardians!) Halo Infinite otwarło targową konferencję Microsoftu ślicznym zwiastunem, na którym mogliśmy podziwiać ekosystem nieznanej planety oraz pewien nader znajomy hełm...

Jak jednak wyjaśniają we wpisie na swoim blogu autorzy gry (zespół 343 Industries), zwiastun był li tylko prezentacją możliwości technologii Slipspace, a gra zadebiutuje za dobrych kilka lat.


Demo Slipspace Engine, pokazane podczas prezentacji na E3 2018, jest kulminacją wielu lat pracy, efektem pasji setek ludzi z 343 Industries. Kiedy rozpoczynaliśmy projekt, wizja, jaką miał zespół, była ambitna, wiedzieliśmy, że by zrealizować nasze cele, jakie mamy względem Halo Infinite, musimy stworzyć zupełnie nową technologię. Demo z E3 prezentuje jej ekscytujący potencjał, wszystko co widzisz, działa na silniku gry. Wciąż czeka nas jednak długa droga, nim wyślemy produkcję do tłoczni, z pewnością projekt wyewoluuje od teraz, aż do wydania, chociaż demo silnika stanowi wyraźny wyznacznik kierunku, w jakim zmierzamy.



Poza tym dowiedzieliśmy się, że Infinite ma kontynuować wątki nakreślone w „piątce” i że (cóż za suspens!) skupi się na postaci Master Chiefa (poprzedniczka była rozpięta między dwie kampanie, równorzędną rolę odgrywał w niej niejaki Locke). Developerzy zapowiedzieli również, że członkowie społeczności ograją nowy tytuł przedpremierowo, w ramach jakiejś nieujawnionej jeszcze platformy testowej, i będą oni mieli wpływ na jego rozwój. Nowy kierunek artystyczny jest ponoć inspirowany w równej mierze „najbardziej ikonicznymi” fragmentami cyklu, jak i żądaniami fanów.

Po więcej szczegółów na temat Infinite (ale też Cyberpunka 2077, nowych gier From Software i Dontnod Entertainment czy Crackdowna 3) odsyłam do naszej relacji z konferencji Microsoftu. Pierwszy zwiastun Halo Infinite możecie z kolei podziwiać w tym miejscu.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze