13.01.2010
Często komentowane 19 Komentarze

Halo: Reach – pierwsze konkretne informacje!

Halo: Reach – pierwsze konkretne informacje!
Nowy numer magazynu Game Informer przynosi pierwsze konkretne informacje o Halo: Reach. Ponownie dane nam będzie wcielić się w Spartan. Ale już nie w Master Chiefa.

Halo: Reach będzie związane z książką The Fall of Reach autorstwa Erica Nylunda. Akcja gry skupi się jednak na Noble Team, sześcioosobowym oddziale Spartan, którzy w grze snuć będą swoją własną opowieść.

Wcielimy się w nowego członka ekipy, Noble 6, indywidualistę o mrocznej przeszłości. Oczywiście na polu walki nie będziemy sami – towarzyszyć nam będzie pięciu pozostałych towarzyszy. Prócz nas grupa składać się będzie z jej dowódcy, Cartera-259, jego zastępczyni Kat-320 (która w trakcie jednej z potyczek straciła rękę), snajpera Jun-265, specjalisty od broni ciężkiej Jorg’a-052 oraz z małomównego Emile’a-239. §

Sama planeta Reach ma być miejscem tętniącym życiem z wieloma kulturami. W trakcie rozgrywki zwiedzimy bazy wojskowe, kolonie, fabryki i otwarte tereny. Oczywiście w czasie ich eksploracji natykać się będziemy na przeciwników – twórcy chcą sprawić, by znani wrogowie stali się jeszcze okropniejszymi. Dlatego też zdecydowano się na bardziej mroczną stylistykę oraz elementy, które spotęgują klimat – jednym z nich będzie to, że każdy przeciwnik będzie posługiwał się odpowiednim dla swej rasy językiem.

Zaskoczeniem może być sama rozgrywka, w której twórcy chcą powrócić do korzeni serii, czyli pierwszego Halo. Powróci chociażby obecnie rzadko spotykany system apteczek – będziemy musieli pożegnać się z autoregeneracją zdrowia (!!). W trakcie walk wykorzystamy natomiast snajperki, granaty, pistolety plazmowe, miecze, magnum, i Needler Rifle (co ciekawe, plotkowano o tym rodzaju broni już wcześniej). Co ciekawe, jeśli nie lubimy stylu Rambo, będziemy mogli pozbyć się naszych przeciwników po cichu. Ciekawym dodatkiem będą umiejętności przypisywane do zbroi – m.in. kamuflażu czy sprintu.

Zmianom ulegnie również silnik gry, który w Halo: Reach będzie mógł wyświetlić znacznie więcej elementów na ekranie – w jednym momencie na polu bitwy będzie mogło znaleźć się do czterdziestu postaci oraz dwudziestu pojazdów. A wszystko po to, by spotęgować klimat. Nie zabraknie również nowego systemu pogodowego, czy zwiększenia ilości dynamicznych źródeł światła. Warto wspomnieć też o tym, iż po raz pierwszy w serii Halo zostanie wykorzystany system motion capture oraz mimiki twarzy, którym zajęła się firma Image Metrics.

Nieznane są natomiast szczegóły dotyczące trybu multiplayer. Ale mając na uwadze poprzednie dokonania Bungie w tym zakresie, o zabawę sieciową nie powinniśmy się martwić.

19 odpowiedzi do “Halo: Reach – pierwsze konkretne informacje!”

  1. Nowy numer magazynu Game Informer przyniósł pierwsze konkretne informacje o Halo: Reach. Ponownie dane nam będzie wcielić się w Spartan. Ale nie w Master Chiefa.

  2. nienawidzę microsoftu dlaczego takiej strzelanki nie ma na PC?(dla takiej gry i innej z serii chyba kupie xboxa):( (

  3. A informacji na temat dlc do gta 4 na pc jak nie było tak nie ma

  4. Czekam niecierpliwie, zapowiada się genialnie. 🙂

  5. Czym większy hit na PC = Tym więcej spiraconych egzemplarzy. Pamiętam czasy Half-Life’a 2 kiedy pirata ujrzałem dopiero rok po premierze na wolumenie, bo nie potrafili sobie poradzić ze steamem.

  6. Szkoda że jedyne dobre HALO które wyszło to HALO:CE a HALO2 to raczej chinska podróbka zresztą nie grałem. Może kiedyś się doczekamy HALO3 i inne części HALO bo z chęcią bym zagrał. Microsoft tak produkuje Windowsy a Bungie nie karze robić HALO na PC :/ Ciekawe czy jakby HALO3 wyszło na PC czy by pobiło MW2 na PC czy WoW.

  7. Apteczki o_O |To mnie przeraża…

  8. Eee, ale w Halo (1) była autoregeneracja pancerza… Zdrowie, które traciło się dopiero po całkowitej utracie pancerza, faktycznie trzeba było regenerować apteczkami, ale to nie jest jakaś tragedia.

  9. W 2 i 3 też… Spartanie nie powinni potrzebować apteczek. Może po słabym ODST seria wróci w blasku chwały 😀

  10. Apteczki, to tak jak w LOTR Conqest możemy się już szykowac na produkt podobnej klasy czyli dużo wrzasku o słabą grę.

  11. Już się nie mogę doczekać 😀

  12. Będzie hit,Killzone 2 może juz abdykowac.HR będzie nowym królem.

  13. Opis niezwykle ciekawy. Nie mam konsoli i prawie nie znam halo [i tak sobie mnie ciągnie do zagrania w niego] ale Halo: Reach… No no, zobaczymy co przyniesie czas ;]

  14. Grałem w jedynkę i chyba demo 2 na PC, nie wiem jak inni ale przyzwyczaiłem się do Mastera i jakoś tak dziwnie w Halo wcielać się w kogoś innego. | |Wcielając się w Mastera łatwiej było sobie wytłumaczyć jakim cudem nam się udało przeżyć, no w końcu byliśmy legendarnym Master Chiefem. |Tu wcielimy się w jakiegoś gostka i grupkę kompanów. Nie wiem, ale akurat mnie ta zmiana niezbyt przypadła do gustu. Gra może być nawet super i za jakieś 3 lata wyjdzie na PC.|Mam X360 ale strzelaninki wole na PC 😀

  15. Gdyby ktoś nie wiedział to w ODST też były apteczki, więc to nie taki powrót do korzeni.

  16. Ale tam poza apteczkami do zdrowia były także regenerujące się pancerze. No i… czekam na tę grę i na jej betę! 🙂 Widzę tutaj ciekawe innowację… Będzie miód ^^

  17. Przecież w tej części pancerz też będzie się regenerował.

  18. @Matison – bardzo cię proszę. Nie oceniaj książki po okładce, albo po Nie przeczytaniu jej. Mówisz, że halo 2 jest kiepskie. Halo 2 jest praktycznie o niebo lepsze według mnie. Chodź ostatnia mapa trochę denna ;] halo 3 widziałem w saturnie trochę, ale mało o nim wiem 🙁

  19. Zapowiada sie niezla jatka ^^

Dodaj komentarz