Heavy Rain będzie miało ponad 20 możliwych zakończeń

De Fondaumiere stwierdził nawet dość odważnie, iż gracze będą mogli wcielić się zarówno w rolę reżysera, aktora jak i scenarzysty – wszystko dzięki elastyczności i swobodzie, z jaką gra pozwala na wchodzenie w interakcje z otaczającą rzeczywistością.
Podjęte decyzje mogą nawet doprowadzić do straty poszczególnych bohaterów spośród dostępnej czwórki grywalnych postaci. Nie wpłynie to jednak na możliwość zakończenia gry, gdyż fabuła będzie w takiej sytuacji kontynuowana. Zdaniem de Fondaumiere jest to właśnie jeden z elementów, który pozwoli graczom opowiedzieć własną historię. A w ekstremalnym scenariuszu może się nawet zdarzyć, że wszyscy bohaterowie skończą niewesoło, tworząc tym samym „bardzo smutną opowieść„…
W Heavy Rain zobaczymy mniej więcej 60 scen, które doprowadzą do jednego z ok. 20 zakończeń. Zanosi się jednak, że cała zabawa polegać będzie na emocjach związanych z wyborem 'drogi’ i przeżywaniu „satysfakcjonujących doświadczeń” obiecywanych przez de Fondaumiere. Koktajl: thriller psychologiczny + wszechobecne scenki QTE + „prawdziwie emocjonalne doznania„? Czy to zabójcza mieszanka przekonamy się w Q1 2010 roku.
Posłuchajcie sami dyrektora generalnego Quantic: