Hellblade 2: Walka i krwawe finishery na nowym gameplayu
Ninja Theory pokazało nowy gameplay z Senua’s Saga: Hellblade 2.
Pierwszą część przygód Senuy należy docenić przede wszystkim za poruszanie ważnych tematów i zaangażowanie społeczne. Ciężko jednak nie odnieść wrażenia, że za piękną grafiką i pożyteczną tematyką stała średnia gra pełna nudnych pojedynków i błądzenia po poziomach. Premiera Senua’s Saga: Hellblade 2 zbliża się wielkimi krokami, a Ninja Theory opublikowało nowy gameplay sugerujący, że studio starało się wyeliminować wszystkie najbardziej uciążliwe bolączki pierwowzoru.
Twórcy gry położyli duży nacisk na ulepszenie walki. Potyczki nadal skupiają się na unikach i parowaniu, ale developerzy zadbali o większą różnorodność przeciwników. Gracz w dalszym ciągu będzie musiał odczytywać rytm ataków wroga, lecz dostępna pula animacji i ciosów będzie dużo większa niż w Senua’s Sacrifice.
Potyczki na początku mogą wydawać się znajome – nadal odbywają się na arenach i wymagają pokonania każdego wroga przed przejściem dalej – ale są też zauważalne różnice. Każdy zamach mieczem ma większą wagę, co przekłada się na obrażenia, jakie powoduje każde trafienie przeciwnika. Uniki i parowanie nadal będą znaczące, podobnie jak odczytywanie rytmu ataków przeciwnika pozostanie kluczowe dla przetrwania.
Ninja Theory twierdzi, że sequel skupi się również na bardziej filmowym opowiadaniu historii. Kontynuacja Hellblade’a będzie w dalszym ciągu eksplorować terytoria, na które branża wkracza nadal zbyt rzadko – motywem przewodnim fabuły będzie trauma rodzinna i zdrowie psychiczne. Senua’s Saga: Hellblade 2 zadebiutuje już 21 maja na PC i Xboksach Series X/S.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.