23.03.2011
Często komentowane 48 Komentarze

Hideo Kojima ujawni swoje dwa nowe projekty na E3. Jednym z nich Metal Gear Solid 5?

Hideo Kojima ujawni swoje dwa nowe projekty na E3. Jednym z nich Metal Gear Solid 5?
Powoli zbliżają się tegoroczne targi E3. Nic więc dziwnego, że w sieci zaczynają pojawiać się plotki związane z czerwcową imprezą. Jak donosi jeden z magazynów, Hideo Kojima ujawni na niej swoje dwa nowe projekty. Czy jednym z nich będzie Metal Gear Solid 5?

W najnowszym wydaniu magazynu PSM3 pojawiła się informacja, jakoby na targach E3 Hideo Kojima miałby zapowiedzieć swoje dwa nowe projekty. Jak czytamy:

Mistrz MGS-a, Hideo Kojima, dokona pewnych wielkich ogłoszeń na czerwcowych E3: jedno z nich będzie kolejnym, w pewnym sensie logicznym krokiem dla już istniejącej gry, a drugie… cóż, bylibyśmy zszokowani, jeśliby MGS5 nie zostałby pokazany na scenie.

Trudno na razie stwierdzić, na ile powyższe doniesienia są wiarygodne. Niewykluczone, że wspomniany, „logiczny krok dla już istniejącej gry” oznacza po prostu rozszerzoną wersję Metal Gear Solida 4 – przypomnijmy, że podobnej doczekały się druga i trzecia część cyklu. Może nim być również zapowiedź portu „czwórki” na NGP. Pierwszy pokaz nowej przenośnej konsolki pokazał, że przeniesienie takiej produkcji na Next Generation Portable nie byłby problemem.

Konami odmówiło komentarza w tej sprawie.

48 odpowiedzi do “Hideo Kojima ujawni swoje dwa nowe projekty na E3. Jednym z nich Metal Gear Solid 5?”

  1. Powoli zbliżają się tegoroczne targi E3. Nic więc dziwnego, że w sieci zaczynają pojawiać się plotki związane z czerwcową imprezą. Jak donosi jeden z magazynów, Hideo Kojima ujawni na niej swoje dwa nowe projekty. Czy jeden z nich będzie Metal Gear Solidem 5?

  2. Napeerdalator 23 marca 2011 o 12:19

    ja nie mogę niech się nie boi i robi mgs5 na stacjonarne konsole , każda odsłona mgs poza mgs 2 zasługiwała na wysokie oceny, kurde oby gra była długa

  3. MGS 6 i ZOE 3 na ps3 jako exy i więcej mi do szczęścia nie jest potrzebne.

  4. Napeerdalator 23 marca 2011 o 12:38

    pomyłka oby nie uprościł i nie skrócił gry by dostosować ją do dzisiejszej kryzysowej tendencji

  5. Najlepiej było zapowiedzieć 3 i 4 część na PC… No dobra… Nawet siebie nie udało mi się oszukać, że to możliwe :/ Z tego co pamiętam seria z podtytułem Solid miała już nie być kontynuowana (co miało nie wykluczać innych gier z Metal Gear w tytule). Ale raczej nikt by nie narzekał jeżeli jednak rzeczywiście powstała by 5 część 🙂 |PS. Może chodzi o wersje HD części 1-3?

  6. @Mati87: tak 🙂 Róbmy 6 część skoro 5 nie wyszła 😉

  7. Jeszcze błąd w newsie… Nie tylko druga i trzecia część doczekała się rozszerzonej reedycji. Pierwsza część także – Metal Gear Solid: Intergral, który zawierał VR Missions (w wersji pierwotnej na PSOne ich nie było, wersja PC, która wyszła później posiadała już je) i parę innych dodatków. No i remake na Gamecube’a z lekkimi modyfikacjami.

  8. @skoczny – oj literówka, zaspany jestem. A dla mnie to nawet i 10 mogłaby być. Uwielbiam MGS. A Ty z tymi mgsami na peceta toś pojechał.

  9. @Mati87: zgodzę się, że pojechałem bo szanse na to są mikre. Ale nigdy nie mów nigdy. Pierwsze 2 części ukazywały się ze znacznym opóźnieniem, a Rising ma się ukazać na X360, PS3 i właśnie PC. Więc jeżeli kiedykolwiek zdecydowano by się na port 4 na Xa wersja PC do dystrybucji cyfrowej nie jest wcale tak nieprawdopodobna. A plotki na o konwersji na X360 już były parę lat temu. Co prawda nic z nich nie wynikło. A może akurat „logiczny krok” jest też takim krokiem. Bardzo marne szanse, ale kto wie…

  10. 4 nie wyjdzie na PC ani na NGP. Ta gra zajmuje jakieś 30GB na BD. Jak to sobie wyobrażacie – na 4 DVD? A na karcie NGP tym bardziej się nie zmieści, bo owe nośniki są śmiesznie małe.

  11. @skoczny- pamiętam temat numeru o MGS3 w cda:) byłem wtedy jeszcze młody głupi i uważałem że pecety służą do grania. Przez cda to przepłakałem parę nocek jak okazało się że czekałem na marne:) wniosek z tego taki że jak lubisz tą serie i chcesz pograć to kupuj pleya 3 a nie żyj złudzeniami i marzeniami. A rising to nowe IP wydają na pieca bo boją się ryzyka, jak ludzie zniosą raidena i zmianę koncepcji gry. Osobiście wróżę faila tej grze.

  12. @MantroX: a Rage to ma się na jednej zmieścić? Tak jak parę lat temu była żonglerka płytami CD tak teraz będzie żonglerka dwuwarstwowymi DVD. I to jest naturalne. Pamiętam jak Hideo narzekał, że płyta BD ma za małą pojemność 🙂 |@Mati87: nie no. Ja nie czekam na czwórkę i cały czas myślę o kupnie PS3. Tylko pisałem, że na 100% nie da się stwierdzić, że nie będzie tych części na PC. Szczególnie, że coraz częściej mówi się o powrocie PC jako platformy do gier. Dodatkowo prędzej czy później będzie jakaś CDN

  13. @skoczny- o powrocie pc jako platformy do gier mówi się od zawsze u schyłku generacji konsol. Wyjdą nowe i znowu pc będzie do bicia. Łudzisz się że będzie inaczej?

  14. …odnowiona wersja. A jeżeli Rising się przyjmie może to wpłynąć na wydanie takiej wersji. Nawet za X lat – Twin Snake na GCN. Tym bardziej, że fabuła Risinga (i innych części serii) będzie nawiązywała do tych wydarzeń. Co do Risinga to wg mnie zapowiada się co najmniej bardzo dobrze, a fakt, że grywalną postacią ma być Raiden mi nie przeszkadza. Tak jak nie przeszkadzał mi w MGS2. Ogól ludzi także nie powinien mieć problemu ze zmianami – to jest nowa podseria, więc zmiany rozgrywki są akceptowalne

  15. @Mati87: nie. Ale na nową generację przyjdzie poczekać. Jeśli nowy Xbox ma rzeczywiście wyjść w 2015 to przez te 4 lata PC może znacząco wzmocnić pozycję.

  16. @skoczny – wiesz, na pececie może się spodoba (na pececie nawet darksiders było objawieniem), ale w konfrontacji z ninja gaiden to marnie ich widzę. I myślę że właśnie dlatego będzie też na piece. Jestem sceptycznie nastawiony, może się mylę kto wie? Jesteś aż tak zdesperowany by x lat czekać? Już wystarczy że Żydzi nadal na Mesjasza czekają. Oj życzę Ci szybkiego kupna ps3, wtedy zajmiesz się graniem a nie pisaniem takich rzeczy.

  17. @skoczny – z jednej strony mamy mamy obietnice długowieczności obecnej generacji (nie że nowa wyjdzie późno tylko że obecna będzie długo ciągnąć, a to dwie różne sprawy) z drugiej strony mamy takie ms któe wie że jedyny sposób w jaki może zdobyć przewagę to wydać konsolę wcześniej niż konkurencja (taktyka blietzkriegu przy x360 im się udała). Dodaj 2 + 2. Poza tym co mają innego mówić Sony i Ms? Jeśli powiedzą prawdę to sprzedaż im spadnie, nikt nie kupi kontrolerów ruchowych. za 1,5 roku nowa konsola, IMO

  18. @Mati87: na PC w zasadzie jedyne czego mi brakuje to gier z logo Kojima Productions 🙂 Co do czekania – ja nie czekam. Będzie to będzie, nie to nie. Na PC mam wystarczającą liczbę gier a dla MGS4 i Castlevanii spokojnie mogę poczekać i kupić konsolę za X lat przy okazji. O nowym Ninja Gaiden wiadomo głównie tyle, że powstaje. Dodatkowo nie wiadomo z trybem MP. A ten w Risingu będzie. Dodatkowo Rising ma spinać 2 i 4 część – myślisz, że to nie wystarczy ba fani się rzucili?

  19. @skoczny, hmm o gustach sie nie gada. Powiem tylko że jakbym miał ograniczyć się do grania na pccie to zostałoby mi mniej niż 30 % interesujących mnie gier. Ninja gaiden to pewniak, wiadomo czego po tej grze oczekiwać. Multi w slasherze, ciekawe ale nie dla mnie. To nie będzie spinanie 2 i 4 tylko wytłumaczenie co się działo z Raidenem między 2 a 4, o snaku nie będzie nic. Nie każdy fan mgsa jest fanem blondynka. Jak wyjdzie to wtedy zobaczę, ale pre order wykluczony.

  20. Taktyka Blitzkriegu się MS udała, ale na krótszą metę. Obecnie liczba sprzedancyhkonsol różni się tylko o lekko ponad 2 mln, a biorąc pod uwagę exclusive’y na ten rok górą powinno być PS3. Zresztą znaczna część konsol X360 sprzedała się dlatego, że na X były piraty. Sony przez długi okres zyskiwało na grach. Więc blitzkrieg był korzystny, ale już raczej nie jest

  21. O Snake’u nic, ale jednak Riden był ważną postacią 2 części i pojawił się w 4. Jest to zupełnie wystarczające. Nawet jeśli ktoś go nie lubi będzie chciał uzupełnić historię…

  22. @skoczny – pamiętaj że nowa konsola to nowe zabezpieczenia. I nawet ms uczy się na własnych błędach. Blitzkrieg + więcej exów (a nie wyprzedanie 3/4 studiów 1st party…..) i znowu to osiągną. Teraz do pomocy mają jeszcze kinecta. Walną ulepszoną wersję + kompaktybilność wsteczna, albo że stary kinect na nowym xboxie jest X razy bardziej precyzyjny i blietzkrieg im się jeszcze bardziej uda. Wcale mi się to nie podoba, kibicuję sony, ale jest to realna możliwość.

  23. @skoczny – tylko że fani MGSów to raczej posiadacze konsol Sony:) Kto jest fanem to zagral w 3 i 4, więc na wersje pc nawet nie spojrzy (szczególnie jeśli wersja na ps3 obsłuży move co w slasherze może być ciekawe).

  24. Realne jest. Z drugiej strony to czy taka taktyka wypali jest też zależne od Sony, parametrów konsoli i tytułów na stercie etc. Nie da się ukryć, że MS zrobił z 360 to co Sony z PS2 – wypuścił słabszą konsolę, ale z lepszymi tytułami. Sony może teraz także dowalić niezłymi tytułami na starcie.|I pamiętajmy o tym, że XXX pierwszych xpudeł wróciło do servisu. To też może wpłynąć na doświadczenia z konsolami

  25. Druga część na PC także jest stosunkowo znana. I wielu fanów czekało no nowe MGSy na tej platformie. Więc nawet jeśli nie znają 4 to bez problemu łykną bez problemu Risinga. Tym bardziej, że jak wspomniałem – jest to podseria na innych zasadach.

  26. No ja już nie dam się nabrać i nie kupię konsoli od ms wcześniej niż po 2-2,5 roku. To tylko gdybanie, ale chciałem Ci przedstawić, możliwość tego że w listopadzie 2012 roku pojawiłaby się nowa konsola. A tym samym że ten rynek pc nie zdążyłby się nawet umocnić na tyle by wyszedł nań MGS5. Tylko pomyśl jeszcze o jednym. Czy tylko dlatego że wyjdzie BF3 z ładniejsza grafiką niż na konsolach czy to coś diametralnie zmieni dla wydawców gier konsolowych?

  27. Piotrek66 metal gear solid 5 to peace walker

  28. @Mati87: nie chodzi mi tylko o Battlefielda. Ale nie da się ukryć, że poprzez zastosowanie 64 bitów, B3 najpewnie zapoczątkuje erę 64 bitowych aplikacji. A jest to znaczący krok na PC pod względem generowania grafiki i (przypuszczalnie fizyki). A nie da się ukryć, że kolejne generacje i przełomy są podkreślane tymi parametrami|@mcebula98: to jest coś w rodzaju a podobnie jak Portable Ops… spin-offem?? Chyba najlepsze określenie, chociaż też niezbyt pasujące. Ale nie kolejną częścią

  29. @skoczny – x360 pracuje w 64 bitach a ps3jkowy cell w 128. Na pececie pamiętam Far Cry z patchem na 64 bity. 7 lat prawie i nadal nic w tej kwestii nie ruszyło do przodu. Czemu teraz miałoby się to zmienić? A nawet jeśli, to będzie to feature w nielicznych grach tak jak obecnie dx10/11. Nie zmieni to tego jak się sprzedają gry na pececie, ba może to pogorszyć (większe wymagania, mniejsza sprzedaż). Corowców lecących na pierdoły graficzne jest mało.

  30. Niesamowici są ci japończycy, ale jednostajni. Progres i ewolucja, ale w okowach jednej konwencji. Dlatego też m.in. PES ustąpił, po wielu latach hegemonii na rynku „kopanek”, Fifie 1. Podaje ten przykład, z racji wielkiego doświadczenia w obcowaniu z wieloma edycjami powyższych produkcji.

  31. @Mati87: wtedy systemy 64 były zbędne, droższe i sprawiające więcej kłopotów niż korzyści. Obecnie systemy 64 bitowe są raczej standardem. To one są głównie preinstalowane na laptopach i częściej kupowane. Vistę 64 i 7 64 posiada prawie 50% posiadaczy kont na Steamie. A 64 dają jednak znacznie więcej możliwości i kiedy B3 pokaże, że można, ale trzeba myśleć głównie o tej platformie na pewno studia typu Epic czy id się tym zainteresują. A wraz z nimi inne studia. Naturalny progress zachodzący od wielu lat

  32. @skoczny – właśnie, naturalny progress który polega na tym, że na pececie wymyśla się nowości, próbuje się bezskutecznie wdrożyć je, ew nieliczni mogą z nich korzystać, a po wyjściu nowej generacji konsol zamiast próbować wdrażać to trzeba nadganiać, nadrabiać straty. Jak cykl dobowy czy pór roku. Nie inaczej będzie tym razem:) jeden BF3 to za mało. Nie wszyscy grają w fpsy, a nawet jak lubią fpsy to wiesz że więcej gra na konsolach. Zanim nadejdą zmiany wyjdzie nowa generacja

  33. Przecież „czwórka” to zwieńczenie całej serii i rozwiązanie wszystkich wątków, więc nowy MGS [spolier] musiałby być bez Sneja, bo przecież na końcu czwórki ginie (no dobra, zostało mu parę miesięcy)

    , czyżby znowu jakiś nowy prequel?

  34. @Vysogota – pamiętaj że całe uniwersów MGS obraca sie wokół klonowania i nanotechnologii modyfikującej ludzkie ciało, a i Kojima znany jest z nieprawdopodobnych zwrotów akcji. No i kończył ze Snakiem od pierwszego MGSa:D

  35. @Mati87: nowy dodatek do Dawn of Wara 2 także wymaga systemu 64 do maksymalnych ustawień.|John Carmack także pracuje nad nowym id Techem i miałby nie podnieść rękawicy rzuconej przez DICE? Wątpię. Zresztą w planach jest także inna gra na Frostbite 2 i raczej Acti, THQ czy Bethesta ulegną. W końcu tylko EA miałoby iść z postępem? Wątpię.

  36. @skoczny – no zrobią i co z tego? Nie napiszą osobno na peceta gry. Zrobią ładniejszą ale różnica nie będzie duża. A silniki zrobią tak jak CryTek. Skalowalne. Tak by pełną mocą uderzyć gdy wyjdą nowe konsole. Zapomniałeś dodać Epic, które też w nie celuje. Pamiętaj, że za mało corowców ma potężne maszyny i za mało tych corowców by dla nich robić osobną grę.

  37. Mati, i co, kolejny klon? Jakiś odrzutek z projektu klonowania, któremu poddany był BB? Łee…

  38. @Vysogota – nie wiem ale wszystko mozliwe:) jeśli byłoby to zrobione w miarę dobrze to ja bym jak najbardziej chciał zobaczyć jeszcze raz Snake’a

  39. No tak. Ale wersje konsolowe będą dodatkowo okrojone. Przykładowo B3 – wersja PC 64 osoby przy takich detalach, a na konsolach nie dość, że w multi będzie tylko 24 graczy to jeszcze mniejsze mapy. Dla mnie znacznie korzystniej wypada wersja PCowa. I jeśli gier takich pojawi się 2-3 to gracze pomyślą nad upgradem sprzętu. Tym bardziej, że obecne ceny nie są takie zaporowe jak np w 2006 roku

  40. @skoczny – zpaomniałem:D dow 2 ma marną grafę, zmiany w dodatku kosmetyczne. To raczej sztuczne napędzanie koniuktury. THQ nigdy nie zrobiło swojego silnika, zawsze outsourcing. Acti,, mówisz o tym acti co zarabia krocie na codzie na starym silniku i wszędzie szuka oszczędności? Oni mają w dupie nowy silnik dice, i tak modern warfare 3 na 6letnim silniku pobije wszelkie rekordy sprzedaży. Bethesda? Oni id tech 5 chcą tylko dla siebie nie na licencje. Epic? UE4 chcą tylko na konsole.

  41. @skoczny – ci sami pecetowcy którzy „dla jednej gry nie kupię konsoli” (gdy widzę tego samego kolesia piszącego to nasty raz) mają dla 2-3 gier ulepszać kompa? No w sumie pecetowe nerdy takie są. Ale to ułamek. Poza tym wiesz że mimo że karty są teraz przepotężne to po premierze nowej generacji jak zawsze będzie można sobie je ekhmmm. A pamiętasz wytłumaczenie Dice czemu 24 a nie więcej? I jakoś nie widzę petycji do dice o zwiększenie limitu (w sumie od petycji specjalistami są pctowcy).

  42. Zmiany w DoW2 wzięły się stąd, że poprzednio na wersjach 32 bitowych i takich ustawieniach były błędy i to było najkorzystniejsze rozwiązanie.|Poprzednie id Techy wbrew temu co się powszechnie twierdzi nie cieszyły się specjalnie dużym uznaniem, więc nie dziwię się trochę.|UE4 – niby Epic chce tych konsol, ale obecnie także mierzy w urządzenia Portable. Skoro jest takie skalowanie nie sądzę, żeby PC został ominięty.|DICE – coś tam mówili. Dla konsolowców może to i optymalne, ale dla tych co grali BF2? CDN

  43. Ja to bym chciał zobaczyć śmierć Solid’a.

  44. Nie sądzę, żeby z tak generowanym oświetleniem, takim modelem zniszczeń i objętością map było to dostępne na 32 bitowych systemach.|Co do Activision to fakt, że przesadziłem 😀 Ale może akurat nas zaskoczy. A THQ może skorzystać z jakiegoś engine’u, który to obsługuje. To wszystko wyjdzie, ale nie sądzę, żeby na dłuższą metę inne firmy się tym nie zainteresowały. A teraz muszę niestety opuścić PC więc nie będę mógł odpisywać :/

  45. @skoczny – bardzo się mylisz. ID TECH 2 to świetny silnik, pojawił się w wielu produkcjach (Anachronox kojarzysz? świetny pseudo jrpg). ID Tech 3 swego czasu był niesamowicie popularny. Star trek elite force 1 i 2? Soldier of fortune 2? Mnóstwo gier było na nim i był świetny. Kryzys nadszedł wraz z id tech 4. |OOOO czyli 64 bity nie dały nic do grafy i wydajności tylko do błędów…ciekawe, muszę poczytać. UE 4, napewno zrobią na pc, chcą kasy wkońcu, ale to nie zmienia faktu że ich silniki są robione pod ..

  46. ….konsole. Ilość graczy w multi, ja przy 16 już nie ogarniam a co dopiero więcej, no ale nie wypowiadam się bo multi unikam, zależy mi tylko na singlu. Ok do następnego razu. Jak chcesz dokończyć dyskusję to wyśli PM

  47. EMO grzywka pana w średnim wieku…

  48. @Mati87: Engine Quake’a 2 został wykorzystany w 6 zewnętrznych produkcjach (nie licząc dodatków), id Tech 3 w 11 (z czego do 2003 w 8) . To naprawdę nie jest tak dużo jak w UE.|Oczywiście 64 bity wnoszą dość sporo do grafiki, fizyki i ogólnie możliwości. Ale można je zastosować też tak jak zrobił to Relic. Kontrowersyjne (można było próbować to załatać), ale widać tak było szybciej.|Sam wolę single, ale biorąc pod uwagę multi Battlefielda 2 – 64 osoby wcale nie powodowało chaosu i było całkiem przyjemnie

Dodaj komentarz