11.07.2011
Często komentowane 31 Komentarze

Hitman Absolution: Dlaczego powstaje tak długo?

Hitman Absolution: Dlaczego powstaje tak długo?
Na łamach serwisu CVG pojawił się wywiad z Christianem Elverdamem, głównym projektantem rozgrywki w Hitman Absolution. Pracownik studia IO Interactive zdradził, że jedną z przyczyn tak długiego okresu pomiędzy wydaniem Hitman: Krwawa Forsa, a najnowszą odsłoną, była konstrukcja nowego silnika oraz przetasowanie mechanizmów sztucznej inteligencji.

Na pytanie redaktora, dlaczego Agent 47 milczał przez 6 lat i „przespał” ewolucję PlayStation 3, Elverdam odpowiedział:

Jak dobrze wiesz, pracowaliśmy nad całkowicie nową technologią. Silnik nazwaliśmy Glacier 2. Musieliśmy go budować praktycznie od zera, więc mieliśmy szansę na przyjrzenie się poprzednim odsłonom serii i zapytać siebie nawzajem, jakie aspekty Hitmana są najważniejsze i jak możemy je usprawnić.

Elverdam opisał tę sytuację z punktu widzenia twórców i zareklamował nowe możliwości AI w Absolution.

Naprawdę potrzebowaliśmy stworzenia nowej technologii. Jeśli spojrzysz na prezentację z E3, zdasz sobie sprawę, że AI jeszcze nigdy nie było tak zaawansowane. […] Jeśli trafisz na policjanta, nie musi on od razu do Ciebie strzelać, szczególnie jeśli nie widział żadnych zabójstw [w Twoim wykonaniu]. Starcia z policją mogą jednak zmienić się w pełną akcji, szybką walkę. Jeśli [policja] wezwie wsparcie, będziesz stawiał im czoła bardziej bezpośrednio. Właśnie na takich sprawach chcieliśmy się skupić w pełni. Chcieliśmy przejść z czarno-białego AI z wcześniejszych odsłon do wariantów, w których jest więcej odcieni szarości.

31 odpowiedzi do “Hitman Absolution: Dlaczego powstaje tak długo?”

  1. Na łamach serwisu CVG pojawił się wywiad z Christianem Elverdamem, głównym projektantem rozgrywki w Hitman Absolution. Pracownik studia IO Interactive zdradził, że jedną z przyczyn tak długiego okresu pomiędzy wydaniem Hitman: Krwawa Forsa, a najnowszą odsłoną, była konstrukcja nowego silnika oraz przetasowanie mechanizmów sztucznej inteligencji.

  2. Zapowaida się noeszy, lepszy Hitman!

  3. Nie mogę się doczekać jak dostane je w swoje ręce 😉

  4. Glacier 2? To ten silnisław który potrafi oddać piękne, wiarygodne twarze postaci?

  5. Bez Jepsera Kyda i oryginalnego 47 nie będzie już to samo.

  6. Może ochroniarze zamiast strzelać zaczną po prostu wyrzucać 47 za drzwi 😉

  7. Nowy graficznie lepszy a grywalnie gorszy…|W dodatku to już jak nie będzie muzyki Jespera to tylko krzyżyk na drogę.

  8. Deathdealer 11 lipca 2011 o 09:31

    @kozirek – „a grywalnie gorszy”, a ty co prorok? zatrudnij się w jakimś magazynie z branży, za twoje umiejetności dadzą Ci krocie.

  9. mam przeczucie ze tak jak wyjdzie tak szybko zejdzie powinni przestac na 47

  10. @Deathdealer- nie przejmuj się ja już pod wieloma newsami widziałem jego komentarze i strasznie trollem jedzie.

  11. Sami analitycy branży tutaj są widzę. I do tego pesymiści.

  12. Hitman Conviction 2 się zapowiada…

  13. O! Fanboye Jespera Kyda. 😛 Ja tam uważam, że akurat jego brak nie wpłynie zbytnio na odbiór gry, jasne, jego nazwisko to już marka sama w sobie i wyznacznik jakości, ale co powiedzielibyście gdyby okazało się, że soundtrack nowego Hitmana stworzy dajmy na to Tom Salta, albo lepiej Jeremy Soule? 😉 A tymczasem prawdopodobne, że muzykę do Absolution stworzą kolesie od Kane & Lynch, Peter Kyed i Peter Peter… A oni wcale umiejętnościami Jesperowi nie ustępują. 😛

  14. @Noxbi |Eee, nie. Jak Hitman to z Kydem.

  15. Brzmi to świetnie, ale ciekawe jak wyjdzie w praktyce.

  16. @Ganjalf, niby czemu?

  17. Ja zobaczyli 2 filmiki garsteczkę informacji a już wiedz, że będzie gra do kitu… Gra nawet bez Kyda uważam że będzie dobra i nawpewno ją kupię. W końcu Hitman to klasa sama w sobie i jeszcze nigdy się na nim nie zawiodłem. Ach… czasy pierwszej częścito była pierwasza gra która zmusiła mnie do ślęczenia po godzinach nocnych i wmawiania sobie „jeszcze tylko 15 minutek”… ach gdzie te czasy…

  18. 6 lat .. cóż były i gry , na które trzeba było czekać jeszcze dłużej , choć nie każda była w jakiś sposób rewolucyjna ( czy raczej stara pomysłem z odrobinką czegos nowego ciekawego) .. nowy Hitman jeżeli będzie tak samo świetny i mało liniowy ( chyba) jak krwawa forsa to może sę doczekać nowej fali fanów.. ps. a co z Thef’em 4?

  19. CDPR też robiło nowy silnik od początku i jakoś robili go dużo krócej, a wiadomo że ich silnik jest dużo bardziej rozbudowany;]

  20. Nieważne ile czasu poświęcą na silnik, ważne by ta praca nie poszła na marne i nowy hitman pokazał klase. Jak na razie to jedna z nielicznych gier, które utrzymują wysoki poziom z każdą kolejna częścią! O Hitmana 5 nie ma się co martwić będzie świetny…

  21. Podejrzewam, że to będzie pierwsza (i chyba ostatnia za razem) gra, dla której wymienię przestarzałe podzespoły. W „Krwawej Forsie” brakowało mi tylko „To nie był film” od Myslovitz przy podsumowaniu misji…

  22. @Noxbi|Do kane & lynch dead man stworzył muzykę Jesper Kyd, a w dog days mieliśmy co najwyżej 2 średnie utwory w czasie gameplaya + mixy różnych azjatyckich piosenek dobiegające z radia sklepów, samochodów itp.. Myślę że jednak ustępują…

  23. @Tricky|”6 lat .. cóż były i gry , na które|trzeba było czekać jeszcze|dłużej” Duke Nukem Forever 😉 |@Kyen prorok jaki, czy co? 🙂 Ale chyba masz rację, nie powinni skopać tej gry

  24. No dobra, niech Wam będzie. Nowy Hitman to dno i metr mułu bo nawet jeśli muzyka będzie dobra to nie napisał jej Wasz ulubiony kompozytor, ojej, co za ból… Do tego sama gra będzie bardziej przystępna, no nie może być… To już nie Hitman tylko jakieś [bip]!|Tja…

  25. @Noxbi|Nie wiem jak inni, ale nie uważam nowego Hicia za dno, za wcześnie na takie osądy. Po prostu wydaje mi się to dziwne, że rzeczy, które tradycyjnie były w Hitmanie nagle nie ma. Jeśli rzeczywiście 47 będzie miał głos jak Bale w Batmanie to będzie komedia. Boję, że będzie rozczarowanie tak jak było z Silent Hunter V czyli twórcy zrobią masówkę. Mam nadzieję, że zostawią chociaż porzucanie przebrania jako pięknie wyprasowanej „kosteczki’ ;P

  26. Nie przesadzacie?! Gra będzie świetna, poczekajcie do premiery lub dema a nie spisujecie dobry tytuł od razu na straty… Czy Hitman kiedykolwiek zawiódł!?

  27. Jedna z tych gier, na którą naprawdę czekam. A takich jest zaledwie kilka. Miło słyszeć, że twórcy skupili się głownie na sztucznej inteligencji, a nie jak większość tylko na grafice. Hitman nigdy nie zawiódł, a każda kolejna część była lepsza od poprzedniej. Jestem dobrej myśli 🙂

  28. @Noxbi |I kto tu przesadza w komentarzach? | |Ale OK: Muzyka Kyda(zdobywcy nagrody BAFTA i „paru” innych) była znakiem rozpoznawczym Hitmana, mniej więcej tak jak łysina czy garnitur 47-go. Budowała napięcie i potęgowała klimat. Poza Silent Hillem, nie znam innej serii z którą jakiś kompozytor byłby utożsamiany tak silnie. |Nie wiem jak brak wpółpracy JK wpłynie na odbiór gry, ale TAK – jest stratą. |Mam nadzieję, że dość jasno wyjaśniłem.

  29. Może gra będzie dobra, może nie. Niepokój może budzić jedno słowo – przystępność. Dla mnie znaczy to tylko, że wykręcą podobny numer jak Ubi ze Splinter Cell. Chcieli zrobić grę bardziej przystępną to wyszedł im niegrywalny gniot. W Hitmanie od zawsze chodziło ( jak dla mnie) o dwie rzeczy:|1. Swoboda wyboru – full assault albo silent.|2. Poziom złożoności i trudność misji. |Z dotychczasowych wypowiedzi deweloperów wynika tylko tyle, że zkasualowali Hitmana.

  30. jak dl;a mnie żaden hitman mi sie nie widział może z nowa odsłona tyłka nie dadzą

  31. Pożyjecie…zobaczycie…

Dodaj komentarz