Hitman Rozgrzeszenie: Pierwsze recenzje! Jest dobrze, choć…
Recenzje Hitman Rozgrzeszenie są… mieszane. I to bardzo. Jedną z najniższych ocen – 5/10 – przyznał serwis VideoGamer. Recenzent narzeka na sztuczną inteligencje przeciwników, która według niego jest za dobra, przez co rozgrywka staje się irytująca. Twierdzi, że wrogowie są bardzo agresywni i potrafią wypatrzyć Agenta 47 z każdego miejsca. Odkrywają go nawet, jeśli ten nosi przebranie, które teoretycznie powinno go uchronić przed wzrokiem oponentów. Z tym wiąże się zresztą kolejny problem, czyli projekt poziomów – ponoć niewiele jest tzw. „bezpiecznych” miejsc, w których można byłoby ukryć się przed wrogami. Wadą jest też system checkpointów, który w ramach niepowodzenia zmusza do powtarzania określonych fragmentów nawet kilkukrotnie. Autor recenzji zwraca co prawda uwagę na możliwość „kreatywnego” zabijania wskazanych celów, ale zaznacza, że gracz nie otrzymuje w zamian żadnej nagrody.
Nieco lepszą opinię o Hitman Rozgrzeszenie ma serwis Eurogamer, który ocenił grę na 7/10. Recenzent chwali przede wszystkim elementy skradania i cichych zabójstw – badanie terenu i przyzwyczajeń celów bohatera jest zajęciem satysfakcjonującym. Także on narzeka na system checkpointów, przez który gracz wielokrotnie musi w przypadku porażki powtarzać określony fragment zabawy. A słuchanie po raz dziesiąty tego samego dialogu potrafi zdenerwować nawet najwytrwalszych. Do wad zaliczono fabułę, która w teorii miała przedstawić emocjonalną stronę Agenta 47, a w rzeczywistości jest opowiastką, której tak naprawdę mogłoby w grze nie być. „Dostało” się także poziomom, które są za małe.
Jedną z najwyższych – 9/10 – not wystawił portal CVG. Recenzent chwali przede wszystkim elementy skradania i odnajdywania najbardziej nietypowej drogi do celu. Co ciekawe, docenia też fabułę oraz kreację głównego „złego”, aczkolwiek narzeka na finał, który nie jest ponoć zbyt satysfakcjonujący. Do wad – poza systemem checkpointów – zaliczono również system Killer Instinct, który pozwala zobaczyć interesujące obiekty, ścieżki patrolowe oraz ukryć się przed przeciwnikiem. Nie jest on idealny – czasami – jak twierdzi autor recenzji – pomimo aktywnego trybu instynktu wróg jest w stanie dostrzec bohatera z dużej odległości. Zaznacza też, że choć Hitman Rozgrzeszenie jest mniej ambitne od Dishonored, to w grze IO Interactive skradanie wykonano dużo lepiej. A ten element jest przecież najważniejszy w skradankach.
Poniżej znajdziecie pełną listę ocen:
Nasza recenzja – we wtorkowym wydaniu magazunu CD-Action.

Ja się zgadzam z Sutqiem… IGN możecie sobie darować… liczą się serwisy co wymienił… moim faworytem jest GS czyli Gamespot.. dał 7.5 i moim zdaniem najlepiej się wstrzelił z oceną. To nie jest tak duża gra jak oczekiwaliście. IMO Dishonored lepsze. Przede wszystkim mniej frustrujące.
Narzekania że gra za trudna i często się ginie ? dla mnie must have
@MeSSer|Truly;] Z resztą, Hitman to nie gra dla wnuczka i dziadka- to gra dla maniaków, którzy będą dziesiątki razy kończyć każdy etap po to żeby otrzymać najwyższą rangę. Z resztą, w innych częściach było ograniczenie save’ów i jakoś nikt nie narzekał.
Prosze wszystkich o ignorowanie recenzji gametrailers. Dla nich cierpliwosc jest wielkim minusem.
@HeadShotRocks|Proszę Cię, pomijając drobne wady, które z łatwością można załatać patchami i pomijając jeden nawiekszy minus z podziałem misji na mniejsze etapy – to jest najlepsza część Hitmana jaka zosała wydana, zjadając jakąkolwiek skradankę dzisiaj na śniadanie (pomijając Dishonored, które również daje radę). Ocena 7,5 ? Na 10 nie zasługuje, ale nie wiele brakuje jej do ideału, min 9/10. PS” legalnie grałem – żeby nie było 🙂
VideoGamer- Pewnie ten sam pan testował wcześniej CoD Black Ops 2 i jak coś go zabiło w kampanii parę razy to przesadzone AI bo w CoD jest idealne, idziesz-strzelasz-zabijasz-kończysz kampanie.
Nie rozumiem też tych minusów za checkpointy. Żadna część do tej pory nie propagowała saveowania. Dodali checkpointy w Absolution bo większość dzisiejszych graczy by jęczała że za trudno, dobrze że w ogole są, a i tak dają za to minus ;P
Po pierwsze jeśli chodzi o przebieranki to tylko pierwsza część była dość liberalna, a z odpowiednim strojem miało się dostęp praktycznie wszędzie. W kolejnych „kamuflaż” już nie zapewniał takiej swobody|Po drugie ci co grali w poprzednie części pamiętają zapewne że zabić główny cel należało wykonać kilka pobocznych misji, Lee Hong czy Hayamoto senior|Po trzecie checkpointy po co to komu, w Hitman SA na poziomie Pro zaczęło mi zapisywać postęp w grze chyba dopiero po trzeciej misji więc problemu nie widzę
@Deathdealer http:www.metacritic.com/game/pc/hitman-absolution Średnia ocen zbliżona do 7.5 od GS a konkretnie 78/100 podbijane mocno przez jedną 9. Gorzej niż z Blood Money które moim zdaniem jednak było najlepsze. Wiele recenzji mówi o tm, że to już nawet nie jest stary dobry Hitman. Współczuję fanom którzy to kupili. Jako, że sam jestem fanem, ale to co było w zapowiedziach gry, jak widać słusznie, mnie niepokoiło.
Przepraszam… kilka 9. No widać, że odchylenie standardowe jest znaczne. A to oznacza, że połowa ludzi będzie zadowolona, połowa nie. Ta zadowolona część to nieobeznani z serią gracze. Fani będą świadkami śmierci serii. Ja sądząc ze zmian, również.
@HeadShotRocks – „Ta zadowolona część to nieobeznani z serią gracze”. Wiesz siedzę w tym temacie od prawie 12 lat, zaryzykuje stwierdzenie – będąc obeznany lepiej niż znaczna większość, a mimo to gra przypadła mi do gustu. Strasznie skrajnie do tego podchodzisz. Ja myślę, że nie zadowoleni to będą malkontenci, którzy szukają dziury w całym. Jak ktoś na upartego będzie się chciał przyczepić, to bądźmy szczerzy – znajdzie te wady. Ale czy one faktycznie tak zaniżają poziom gry? Niesądze.
Z recenzji wnioskuje że jest tak jak zawsze z dobrą serią. Nadal jest dobra ale została spłycona na rzecz różnych technologicznych ficzerów. Takie czasy
Odnośnie recenzji z piąteczką na końcu: ciekawe, na jakim poziomie trudności grał autor. Jeżeli grał na jednym z niższych, to rzeczywiście może być to wada gry. Ale jeżeli grał na jakimś trudniejszym poziomie… to ja, na miejscu recenzenta, wcale bym na to NIE narzekał. Ten tryb MIAŁ być trudny – i jest! W tym wypadku to wcale nie jest nic złego…
VideoGamer jak zwykle ocena z kosmosu , gra jest dobra to dadząci poniżej 6 ale trzeba pokazać że jesteśmy najlepszymi surowymi recenzentami! Szczerze już od dawna nie patrzyłem na te ich [beeep] i nie miałem nic do stracenia.
@deathdealer
HeadShotRocks nie podchodzi skrajnie do sprawy, tylko sam przyznaje, że w nowego Hitmana nie grał…jednak nie przeszkadza mu to, by wygłaszać takie opinie…
@HeadShotRocks Nawet nie grałeś, a pierniczysz głupoty o jakiejś śmierci serii, wnioskujesz po tym z tych recenzji? Ja zamówiłem grę i jak na razie nie żałuję. Ba, recenzja gry-online napawa mnie optymizmem (http:www.gry-online.pl/S020.asp?ID=8643)
Recenzentka narzekająca na za wysoką sztuczną inteligencję przeciwników w produkcji typu Hitman … No Comments . T_T
Recenzenta narzekająca na zbyt wysoką sztuczną inteligencję wrogów … No Comments T_T .
@MasterFragus|Autor źle to zinterpretował. Tu raczej nie chodzi o zbyt wysoki poziom trudności A.I. lecz o to, że dysponują oni nadludzkim instynktem, wzrokiem i słuchem, co rzeczywiście może popsuć rozgrywkę. Szczególnie w skradankach. To i tak lepsze niż skyrim i „wyobraźnia” gościa, który przed chwilą został trafiony strzałą w głowę.
Ciekawe dlaczego Gametrailers dał 6.9, a nie 7.0 albo 6.8. lol.
Jest dobrze choć co? Same dobre oceny poza jedną, które oznacza grę średnią. Zero negatywnych recenzji wg mnie patrząc na oceny.
@Kiken i reszta hejterów. Wnioskuję to po wprowadzanych do gry mechanizmach które z tą serią nie mają nic wspólnego i psują grę. Np wallhack. Niedługo wprowadza samonaprowadzające się rakiety. I to od razu na target.
Recenzent VideoGamer narzeka na wysoką AI wrogów. A co w poprzednich Hitman’ach było łatwiej? Tak samo a nawet trudniej.
@HeadShotRocks – kolego, haterem jesteś własnie ty. Widać, że nie masz pojęcia jak gra wyglada w praktyce, bo wymieniasz rzeczy z kosmosu – nie dotyczące gry. Zagraj, przejdź i się wypowiadaj.
@HeadShotRocks Jaki wallhack? O czym ty człowieku mówisz? Jest tylko Killer Instinct (coś jak tryb detektywa z batmana), który jest opcjonalny i dostępny tylko na niższych poziomach trudności, jeżeli ci to przeszkadza to możesz go w ogóle nie używać, ponadto używanie go wpływa na ocenę końcową misji, więc nie jest to tak że bawisz się tym bez żadnych konsekwencji…
Gry z serii Hitman rzadko dostawały oceny 9/10 więc nie jest tak źle. To że jeden koleś dał 5/10 nie oznacza to że gra jest zła. Każdy ma prawo do własnego zdania, recenzje są subiektywne przecie. Kto ma kupić nowego Hitmana i tak kupi, będzie się przy tym świetnie bawił, więc nie ma co się kłócić 🙂 . Komu się niespodoba sprzeda 🙂 .
Checkpointy najgorsze co można było wcisnąć do Hitmana!