Hitman Rozgrzeszenie: Pierwsze recenzje! Jest dobrze, choć…
Recenzje Hitman Rozgrzeszenie są… mieszane. I to bardzo. Jedną z najniższych ocen – 5/10 – przyznał serwis VideoGamer. Recenzent narzeka na sztuczną inteligencje przeciwników, która według niego jest za dobra, przez co rozgrywka staje się irytująca. Twierdzi, że wrogowie są bardzo agresywni i potrafią wypatrzyć Agenta 47 z każdego miejsca. Odkrywają go nawet, jeśli ten nosi przebranie, które teoretycznie powinno go uchronić przed wzrokiem oponentów. Z tym wiąże się zresztą kolejny problem, czyli projekt poziomów – ponoć niewiele jest tzw. „bezpiecznych” miejsc, w których można byłoby ukryć się przed wrogami. Wadą jest też system checkpointów, który w ramach niepowodzenia zmusza do powtarzania określonych fragmentów nawet kilkukrotnie. Autor recenzji zwraca co prawda uwagę na możliwość „kreatywnego” zabijania wskazanych celów, ale zaznacza, że gracz nie otrzymuje w zamian żadnej nagrody.
Nieco lepszą opinię o Hitman Rozgrzeszenie ma serwis Eurogamer, który ocenił grę na 7/10. Recenzent chwali przede wszystkim elementy skradania i cichych zabójstw – badanie terenu i przyzwyczajeń celów bohatera jest zajęciem satysfakcjonującym. Także on narzeka na system checkpointów, przez który gracz wielokrotnie musi w przypadku porażki powtarzać określony fragment zabawy. A słuchanie po raz dziesiąty tego samego dialogu potrafi zdenerwować nawet najwytrwalszych. Do wad zaliczono fabułę, która w teorii miała przedstawić emocjonalną stronę Agenta 47, a w rzeczywistości jest opowiastką, której tak naprawdę mogłoby w grze nie być. „Dostało” się także poziomom, które są za małe.
Jedną z najwyższych – 9/10 – not wystawił portal CVG. Recenzent chwali przede wszystkim elementy skradania i odnajdywania najbardziej nietypowej drogi do celu. Co ciekawe, docenia też fabułę oraz kreację głównego „złego”, aczkolwiek narzeka na finał, który nie jest ponoć zbyt satysfakcjonujący. Do wad – poza systemem checkpointów – zaliczono również system Killer Instinct, który pozwala zobaczyć interesujące obiekty, ścieżki patrolowe oraz ukryć się przed przeciwnikiem. Nie jest on idealny – czasami – jak twierdzi autor recenzji – pomimo aktywnego trybu instynktu wróg jest w stanie dostrzec bohatera z dużej odległości. Zaznacza też, że choć Hitman Rozgrzeszenie jest mniej ambitne od Dishonored, to w grze IO Interactive skradanie wykonano dużo lepiej. A ten element jest przecież najważniejszy w skradankach.
Poniżej znajdziecie pełną listę ocen:
Nasza recenzja – we wtorkowym wydaniu magazunu CD-Action.

Dzisiaj zeszło embargo na recenzje Hitman Rozgrzeszenie i sieć zalały pierwsze oceny nowej gry studia IO Interactive. Jak wypadł kolejny rozdział przygód Agenta 47? Cóż, developerzy nie tego chyba oczekiwali…
Sporo ósemek i dziewiątek. Czekam na waszą recenzję.
A CD-A da 8.
Jakieś nieznane portale podawały 9, jedynie IGN z tych sławniejszych dało 9, no ale wiadomo, że IGN wystawiają noty za kasę. Natomiast liczą się GI, GS i EG oraz GT, a z ich not wychodzi średniak.
Piotrek błagam, skończ w ten sposób te newsy tworzyć We wstępie piszesz: „Jak wypadł kolejny rozdział przygód Agenta 47? Cóż, developerzy nie tego chyba oczekiwali…” a tymczasem średnia ocen oscyluje w granicach 85/100. Naprawdę ludzie już są cholernie zmęczeni twoimi tytułami newsów, błędami i wprowadzaniem innych w błąd. Czytając nagłówek myślałem, że oceny będą przeciętne a tymczasem: jedna „5”, trzy „7” pięć „8” osiem „9” + prawie „9” od GI oraz „Tak” od Kotaku. Bo jedna 5 od VG to zaraz klapa Hitmana?
Jak na razie oceny jak na Hitmana normalne. Blood Money ma podobne.
Ekhem, „magazunu”?
Jeśli sztuczna inteligencja jest naprawdę tak irytująca i nielogiczna, jak podają, to odbierze sporo z bycia Hitmanem. Może jakiś szybki patch to załatwi.
@Suteq masz jakiś dowód na to, że „IGN wystawiają noty za kasę”? I kto powiedział, że ci, co się liczą są nieomylni? Poza tym by wydać osąd, wypadałoby najpierw sprawdzić samemu.
@magzczarnejhuty mów za siebie. Stety albo niestety ale tak się obecnie pisze newsy. Nagłówek musi zainteresować i zachęcić do czytania.
Trzeba pamiętać że to są mimo wszytko subiektywne oceny jednemu może się coś podobac a innemu nie. Najlepiej więc brać średnia wielu ocen.
Pierwsze? Pierwsze to już był dobre 2-3 tygodnie temu…
„Recenzent narzeka na sztuczną inteligencje przeciwników, która według niego jest za dobra, przez co rozgrywka staje się irytująca. „wow, CDA znalazło swój odpowiednik za granicą.
Właśnie zamówiłem na gram.pl, mam nadzieję że się nie zawiodę.
To gracze jeszcze się posiłkują tymi śmiesznymi ocenami serwisów i magazynów? ŁAŁ.
@Qvist91|Tak się może pisze newsy, ale na wp czy onecie. A te portale chyba nie są wzorami do naśladowania, a poziom ich redaktorstwa jest na poziomie żenady albo jeszcze niżej. Jeżeli dla ciebie taki poziom (a bardziej brak poziomu) to standard i dla ciebie jest to dobre, to nie wiem co mam o takich ludziach myśleć. Jak ci się rozlecą buty po dwóch tygodniach użytkowania to też się pocieszasz tym, że „teraz tak robią buty, tylko po to, by kupić następne”? I uważasz to za normalne?
Sztuczna inteligencja za dobra?? I to jest minus?? Raz za słaba, teraz za wysoka.. Sami nie wiedzą czego chcą…
vanguard02@ Może chodzi o to że na najłatwiejszym poziomie AI jest jak na najwyższym w porównaniu do poprzedniej części. Albo recenzent nie umie grać 😉 .
Ten pierwszy to jakiś współczesny fan bezmyślnych strzelanek. Że Hitman jest trudny to wada? Myślę, że się chłop ośmieszył.
Kiedys wszystkie gry byly w ten sposob irytujace i za to je wszyscy kochali, bo dawaly satysfakcje. Ile razy w czyms sie czlowiek zacinal na dwa-trzy dni, teraz to wada… Jak dla mnie wysokie AI to olbrzymi plus, natomist kwestie killer instincts olewam, nie mam zamiaru w ogole tego uzywac.Przeciez o to chodzi by samemu rozpoznac schematy i patrole.Chkpointy moga byc denerwujace,ale np w 1 hitmanie nie bylo w ogole save’a(przynajmniej na poziomie ktorym gralem) a misje przechodzilo sie lekko godzine.
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem. Gość nie pisze, że gra jest za trudna, tylko, ze irytująca, bo inteligencja wrogów jest źle skonstruowana. Widzą 47 z drugiego końca planszy, nie zważają czy agent ma przebranie czy nie. Po prostu AI jest wszechwiedząca.
@masterkr – tak jak napisales to prawda, ale niska inteligenjcje maja co poniektorzy komentujacy. I to jest ta roznica ktorej niektorzy mogli nie wyczytac z newsa.
Gry z agentem 47 nigdy idealne nie były. Nigdy też żadna część serii nie dostała samych dziesiątek. Patrząc na oceny pierwszych recenzji można mieć mieszane odczucia. Ale czy kiedykolwiek Hitman był dla wszystkich? Błędy, które wymienili recenzenci może zostaną naprawione patchem. Szkoda tylko, że oczekiwania kolejny raz nie zostały nagrodzone. Nowy Hitman może nie jest doskonały, ale zły chyba też nie. Może jednak warto dać mu szansę
A pamiętacie say hello to my little friend? ile tą misje przechodziłem ahh piękne czasy
Dobra sztuczna inteligencja nie oznacza wcale, że przeciwnicy muszą być genialnymi cyborgami walącymi headshoty w ułamek sekundy po zauważeniu wroga, albo jak tu w Hitmanie – odkrywającymi w ułamku sekundy, że przebrany bohater to zagrożenie. |Dobra sztuczna inteligencja (zwłaszcza taka, która ma za zadanie imitować żywego człowieka) będzie popełniać błędy, oczywiście nie takie typu, że np. postacie blokują się na każdym kamieniu.
Jak można w wadach wymienić że AI jest za dobre [beeep], dziwnych czasów dożyliśmy 😛 . Dla mnie to plus że trzeba trochę się poirytować by przejść grę, przeciwnicy powinni czasem dawać w kość. Rozumiem że recenzent oczekiwał kolejnej gry która się sama przejdzie, niestety pomylił kolejki 😛 Taki jest urok Hitmana.
Taa misja w Kolumbii ;].
Teraz pozostaje pytanie kupic, nie kupic czy poczekac az zostana usuniete ewentualne bugi. Co mi sie podoba w tej serii, to potrzeba wysilku intelektualnego. W typowe MAINSTREAM-owe FPS to juz w ogole nie gram od dluzszego czasu (Medal,COD)- cale to dziadostwo mozna wrzucic do jednogo worka.
Według mnie warto dać szanse nowemu hitmanowi…Lepiej żeby gra była trudniejsza i prechodziło się ją dłużej niż przejść ją w 1 dzień…A propo checkpointów w jedynce ich wcale nie było i była cholernie trudna 😛
@blitz01, jeśli nie poprawią bugów AI (zakładając, że jest tak, jak pisze jeden z recenzentów) grę i tak będzie trzeba przejść a’la Rambo, bo z ukrywania się i „Hitmanowania” nici. 😉
@ Eskel047 – też mi to dziwnie zabrzmiało, ale tekst precyzuje o co chodzi. Jeśli AI oszukuje żeby podbić poziom trudności nie wpływa to na radochę z gry. Dużo lepiej bawiłem się przy blood money i kontraktach, druga część z jej ADHDowym systemem agresji nie bawiła tak mocno („ten listonosz truchta, trzeba go zabić!”)
Ogólnie, nie powinni pisać „zbyt dobra AI” bo to nasuwa na myśl raczej zachowania naturalne, nie agresję i odkrywanie kamuflażu.
ze szybko wykrywaja, no to co raz sie przejdzie tak to za drugim razem sie wybierze inna sciezke, przeciez macie wiele i skoro jedno nie pomoglo to inne nie zawiedzie. Pewnie bedzie tak ze za drugim razem grania najpierw sprzatniece tego goscia co was wyrkyl. co do tego calego instynktu to mozna uzywac a nie trzeba. W deus ex tez to mieliscie a gra skradankowa, i nie narzekaliscie, tyle ze musieliscie to kupic. wiec o co te spory??
Czytam czytam i patrze napis Killer Instinct. I teraz mam ochote znów zagrać w tego klasyka 🙂 A co do ocen to aż takie złe niesą…
Jezeli AI faktycznie powoduje uczucie, ze ktos nas oszukuje to jest zle. Byc moze jest to wynik jakichs budow i problemow z gra niz swiadomej decyzji programistow. Do tej pory tworcy bardzo dobrze radzili sobie z wywazeniem ich reakcji. Mysle, ze to raczej skutek problemow z gra.
chodzi mi o bugi*, a nie jakies budy. Literowka, ktorej nie moge poprawic ze wzgledu na sbrak EDYCJI postow.
Ale na oszukujace AI w nowych wysciagach – glownie przy serii Need for Speed nikt nie narzekal. O to wlasnie chodzi, gra sie wyroznia – jest trudna. Wyglada Hitmana przykuwa uwage, gdyz wyroznia sie on na tle innych. Recenzent nie radzi sobie z gra, to decyduje sie dac grze zaledwie 5/10 ? Przeciez to glupota.
Oczywiście jaśnie pan redaktorzyna nie podał skąd wziął to zestawienie ocen…http:www.reddit.com/r/Games/comments/13ec6b/seems_like_hitman_absolutions_embargos_up_heres_a/
I co z tego. Oceny sa do wgladu dla wszystkich i nie ma tam zastrzezen co do kopiowania. Ma na tacy podane, to moze sam ma szukac po wszystkich serwisach ?
@DarthKoza, bzdury gadasz. Jak można grac sensownie w skradankę, jak nie da się skradać, bo AI śledzi każdy Twój ruch zza ścian? Jak coś zrobisz, to wszyscy biegną w Twoim kierunku pomimo, że nikt Cię nie widział. Co do Twoich słów „Wyglad Hitmana przykuwa uwage, gdyz wyroznia sie on na tle innych.”, to kolejna bzdura. Hitman pomimo specyficznego wyglądu idealnie wtapiał się w tłum/otoczenie. To był jeden z jego wielu talentów/darów/uroku osobistego nazywajcie jak chcecie. Polecam książkę „H: Potępienie”.
Na GRY-Online wystawili ocenę 9/10 http:www.gry-online.pl/S020.asp?ID=8643
Plutonium Runs Loose – jedenasta misja pierwszej części. Przy przechodzeniu jej myślałem, że trafi mnie szlag. Myślę, że poziom trudności w Absolution wcale nie będzie taki zły. Hitman ma być trudny. Ma frustrować, powodować wyrywanie włosów i sraczkę, ale ma też dawać satysfakcję po pomyślnym przejściu misji (czego sobie i Wam życzę)
@masterkr – Zainteresowalem sie ta ksiazka. Jednakze nie mowie tutaj o typowych sytuacjach, gdzie wszyscy widza cie zza sciany. Nie spotkalem sie z takim zarzut nigdzie indziej, niz w tej recenzji – co jest dla mnie dosc dziwne.
W H:BM też był problem z zapisami. Bo kiedy chciałeś skończyć w połowie misji to save przepadał, i od nowa 😀 . Później przestało to denerwować gdy grało się misje bez zapisywania. BM miał niby niski poziom trudności. Zobaczymy czy strażnicy w H:A są predatorami.
Pierwsza misja:http:www.youtube.com/watch?v=YfcW0P-fm98|Wybrani xboxowcy już grają….
Recenzja VideoGamera co najmniej śmieszna. Za dobra sztuczna inteligencja ? Miód na moje uszy 🙂
więcej pozytywnych niz tych negatywnych także jest ok + gol też dał 9/10
A czy przypadkiem zawsze tak nie było, że jak znaleziono trupa albo słyszano strzały, to wszyscy już wiedzieli, że z „tym” gościem jest coś nie tak? Z resztą nawet najgorszy Hitman jest majstersztykiem skradania w porównaniu do choćby AC, gdzie strażnik gubi podejrzanego wielkiego chłopa w kapturze pośród 4 kobiet, bądź zastanawia się 5 minut, czy aby na pewno ktoś skacze po sąsiednim domu.
I czemu na minus ma być ten Killer Instinct? On się sam włącza, czy cały czas pokazuje informacje o przeciwnikach? Jeżeli nie, to jest to bajer, który ułatwi grę tym co nie mają czasu stać 20 minut obserwując nic nie znaczącego NPCa, a jak kogoś to nie bawi, to włączać nie musi. A bezpieczne miejsca… Aż się ciśnie na usta „ŻAL”… Zabić i się gdzieś schować, przecież naturalne jest, że poszukiwanej osoby nie szuka się tam, gdzie chciałaby żeby jej nie szukano.
Jakby do większości narzekań na tą grę przysiedli się ludzi, którzy nie grali w żadną część Hitmana bądź mają zaburzenia logicznego myślenia.