06.01.2011
Często komentowane 181 Komentarze

Homefront: I głos szaleństwa – „Za multi trzeba płacić”

Homefront: I głos szaleństwa – „Za multi trzeba płacić”
Nie dalej, jak... niżej (sześć newsów niżej, by być precyzyjnym) chwaliliśmy twórców gry Homefront za rozsądek w podejściu do kwestii dedykowanych serwerów w grze multi, a teraz zastanawiamy się, jak ugryźć ujawniony właśnie szalony pomysł, związany z płaceniem za rozgrywkę w sieci przez posiadaczy używanych kopii. Będzie to działało tak...

Kupując Homefront dostaniemy wraz z pudełkiem z grą THQ Pass, czyli kod uprawniający nas do odblokowania kompletnej zawartości gry, wraz z trybem multiplayer, w którym można dobić się do 75 poziomu doświadczenia.

Kod ten będzie jednak jednorazowy, co oznacza, że jej kolejny użytkownik, nie będzie już mógł z niego skorzystać – i jeśli będzie chciał zagrać w sieci, ciesząc się tym doświadczeniem w całości, będzie musiał dokupić nowy kod, w cenie około 10 dolarów. Jeśli nie poniesie tego wydatku, może grać bez ograniczeń czasowych, ale swoją postać doprowadzi tylko do 5 poziomu doświadczenia (będzie więc mógł korzystać tylko z niewielkiej części ekwipunku przygotowanego przez twórców).

Jak wam się to podoba?

181 odpowiedzi do “Homefront: I głos szaleństwa – „Za multi trzeba płacić””

  1. Nie dalej, jak… niżej (sześć newsów niżej, by być precyzyjnym) chwaliliśmy twórców gry Homefront za rozsądek w podejściu do kwestii dedykowanych serwerów w grze multi, a teraz zastanawiamy się, jak ugryźć ujawniony właśnie szalony pomysł związany z płaceniem za rozgrywkę w sieci, przez posiadaczy używanych kopii. Będzie to działało tak…

  2. Pytanie, czy będzie można zrobić kilka kont (kilku żołnierzy), czy np. po przeinstalowaniu gry będę musiał ten kod kupić, czy konto będzie przypisane do emaila? Widać, że twórcy szukają złotego środka, mi się to nie podoba, ale gry i tak nie kupię.

  3. Miałem w planach kupić ale jak pomyślę sobie o jakichś aktywacjach, i problemach które na pewno z tym będą to chyba sobie odpuszczę… już głupia aktywacja w STALKER CoP mnie denerwuje bo przy wywalaniu gry zawsze zapominam zdezaktywować…

  4. LozaSzydercow 6 stycznia 2011 o 09:41

    Cała batalia z używanymi grami jest bez sensu. A co z pożyczanie czy „graniem u kumpla” NIedługo gra będzie mogła zostać odpalana tylko w obecności właściciela konsoli a eyetoy będzie sprawdzał czy w pokoju nie ma kogoś jeszcze

  5. Czyli wszyscy psioczyli na EA a po cichu robią to samo.Znając życie wersja na PC będzie na stale przypisana do konta THQ, czyli nici ze sprzedaży (chyba że wraz z całym kontem). Ten 10 dolarowy kod będzie tylko na konsolach.Ogólnie wygląda tu trochę lepiej niż BC2, bo tam bez kodu multiplayera w ogóle nie uruchomisz. Tutaj tak jakby bez tego kodu gra jest w trybie demo i można spróbować czy warto te 10$ wydać.

  6. To samo co zrobiło wcześniej EA, tylko że tutaj udostępniają „demo” multi, żeby zobaczyć, czy warto zapłacić. Może nie jestem zachwycony pomysłem, ale rozumiem prawa rynku i nie będę wieszał psów na THQ. Poza tym Homefront w ogóle mnie nie interesuje 😛 W większości używanych gier, jakie kupuję, w ogóle mnie multi nie interesuje.

  7. Ja oceniać samego posunięcia nie będę – tak chcieli, tak zrobią. I poniosą tego konsekwencje. Prawda jest taka, że jakiś dzień, dwa po premierze pojawi się multum „nieoficjalnych” serwerów, olewających ten klucz (czytaj – piractwo). A niejeden gracz, który normalnie kupiłby oryginała, widząc, jakie są problemy z tymże, pójdzie na łątwiznę i ściągnie pirata. I będzie to, co z HL2 – legalni nabywcy będą psioczyć, a piraci śmiać się im w twarz. Ja rozwiązania więc nie oceniam. Czas oceni, i REALIA.

  8. Na konsolach już dawno tak jest i nikt nie narzeka więc w czym problem?

  9. Nie wiem o co wam chodzi, przecież w tym nie ma nic niezwykłego, spójrzmy choćby na CoD-a, tam zawsze tak było, tyle tylko że nie można było dokupić keya-a, tutaj dają taką możliwość przynajmniej.

  10. neks91 – ekhem, nie, nie zawsze. Za lepszych czasów mniejszej pazerności wydawców na kasę (czytaj – czasy pierwszego COD-a) tak NIE było. Grę można było bez przeszkód odsprzedać, nie było z tym żadnych problemów. Widać jednak, że twórcy bardzo chcą wrogom piractwa wytrącić z ręki jeden z koronnych argumentów: „Ej, przecież możesz kupić oryginała, a potem go sprzedać – stracisz może ze 20 zł, więc nie pirać!”

  11. A naprawdę zastanawiałem się nad kupnem tej gry właśnie dla multi ale już mi przeszło…

  12. Wchodzę na CDA a tu onet. Takie metody stosowane są już od dawna, a tytuł sugeruje coś w rodzaju abonamentu. Litości, Hut.

  13. O Boże, znowu Activision ? Czy kto tam nowy ?

  14. Bobby zaczynasz dopinać swojego… : /

  15. rozumiem ze jedno konto jeden klucz ?wiec jeżeli kupie sobie gre na spółkę z bratem, to kto pierwszy dorwie się do klucza ten lepszy ?

  16. no cóż zrobili to samo co ea przypisywanie gier do konta jest już od dawna zaczęło sie chyba od quake wars osobiście wielkiego problemu w tym nie widze przynajmniej nie trzeba pożyczać na lewo i prawo.

  17. Jak zwykle nagłówek rodem z Faktu, mający się nijak do reszty tekstu. Przecież tak samo jest z każdą grą na Steama. Jeden klucz do jednego konta. Dla mnie to bez znaczenia, bo gra (jeszcze?) niema abonamentu. A zazwyczaj nie kupuje używanych gier, ani nie sprzedaje swoich.

  18. To jest coś jak w BC2 tylko w BC2 kolejne postacie masz za darmo.|Kupujesz gre – masz singla za free i 1 postac za free.|Jeśli chcesz grać z bratem na 1 grze to ktoś będzie musiał dokupić kolejny PASS za 10Dolców.

  19. A czy to będzie do konta, czy jak zmienię komputer to będę musiał płacić?

  20. Dopóki nie czeka nas miesięczny abonament nie mam zamiaru nad tym płakać. THQ zawsze chciało zwalczać rynek używanych gier, no i teraz znaleźli skuteczny sposób, ja i tak zwykle gier nie pożyczam ani nie sprzedaje więc wszystko jedno…

  21. no to stracili jzu jednego klienta… a w zasadzie to dwóch. Czyż nie zauważyliście, że zabezpieczenia antypirackie badź takie denne formy wyciągania kasy tylko odstraszaja potencjalnych klientów ?

  22. faktycznie tytuły mylące jak z onetu czy innego badziewia panowie redaktorzy bądzcie poważni i nie róbcie taniej sensacji

  23. a tu się pojawia pytania, czy nie kupując gry nie kupuje jej wraz z prawami autorskimi ? ( pewnie sie źle wyraziłem ale wiecie o co chodzi) To coś jak z obrazem, kupuje obraz od malarza i ona już nie ma rpawa ingrencji w to czy ja go sprzedam kolejnej osobie czy też sobie go powieszę na ścianie

  24. A już się wystraszyłem, że Kottick za tym stoi….

  25. @shift112 na 99% klucz będzie przypisany do konta i tylko do niego

  26. Ja i tak kupuje nówki sztuki nie śmigane ale dla kogoś kto kupóje używane to może być problem …

  27. Ale mnie nastraszyliście! Gra nie jest znów taka droga. Jest niespotykanie tania! 99zł za grę z górnej półki!

  28. KomandorShephard 6 stycznia 2011 o 10:28

    Ja nie kupuję używanych gier ale jakoś nie ten pomysł się nie podoba. Nie wiem czemu. Boję się że to idzie w gorszą stronę.

  29. Hut, ty się ugryź w język może? Wprowadzasz w błąd wiele osób, które już po przeczytaniu tytułu newsa dochodzą do wniosku „O nie! Ja nie kupię tej gry!”. To jest żałosne. Chcecie być poważnym pismem/stroną a pokazujecie iż co raz dalej wam do porządnego dziennikarstwa.

  30. @killer007 piwo dla Ciebie !Ta stronka zaczyna poziomem przypominać fakt i niusy na onecie. Tytuł sugeruje, opłaty za multi dla wszystkich albo wręcz abo, a tu zwykły project 10$, który powoli staje się normą, więc nie siejcie paniki.

  31. Mi jest jedno, rzadko kupuję używane gry,a jak już to kupuję je od znajomych(z ręki do ręki,a nie z allegro). |Pomysł nie jest strasznie zły,producenci chcą zarobić na używanych egzemplarzach i ja to rozumiem. Robią grę by zarobić i chcą tej kasy jak najwięcej,znaleźli sposób by zarabiać na używanej grze i chcą go wykorzystać.

  32. Spoko i tak nówkę kupuję, ale muszę przyznać, że się w pierwszej chwili zdziwiłem.

  33. to nie jest aż taki zły pomysł – będzie mniej piractwa (do wydania kolejnego Keygenu)

  34. podobnie jest z VIP-em do Bad Company 2 tylko że zamiast lvl’u są map packi

  35. Myślałem że multi będzie płatne na zasadzie abonamentu, dla mnie takie rozwiązanie może być, bo i tak kupuję tylko oryginały i w 99% są to gry fabrycznie nowe, czyli pomysł nie jest taki strasznie zły.

  36. No ku…kuryku bomba. A potem niech wprowadzą, że za multi się nie płaci, ale… za to płaci się za każdy respown po śmierci. ;(

  37. No ale czegoś tu nie rozumiem… Jak zainstaluje grę wpisze kod i potem mi się znudzi lub będę czyscil kompa i odinstaluje to już drugi raz nie bede mogl uzyc tego kodu gdy znów będę chciał zagrać ? 😡

  38. Nie czaje? No chyba ten kto sprzedaję grę dodaje swoje konto THQ czy coś nie? 😀

  39. Wg. mnie to bardzo dobry pomysł, chociaż nie można gry pożyczyć, no ale trudno…. Chociaż nie wiem po co twórcy to robią bo jeżeli po to aby zmniejszyć piractwo, to im się nie uda….

  40. Z newsa wynika, że będzie można gre zainstalować tylko raz i na jednym komputerze. Czyli, teoretycznie, jak nam komp padnie to musimy wybulić 10$ na nowe konto bo stare było w jakiś sposób przypisane do kompa. W każdym innym wypadku do sprzedawanego egzemplarza gry dołączać się będzie login i hasło do konta i na tyle się cały pomysł zda. Troche to bez sensu.

  41. @asasyn09 Oni chcą tym zmniejszyć drugi największy problem (wg. wszystkich twórców gier) czyli rynek wtórny…

  42. Głupie, ale „piraci” będą musieli zapłacić. Co prawda mało, ale zawsze!

  43. Czyli można mieć oryginał za 10baksów przy cenie 40za pudełkową wersje. Aż opłaca się zassać z torrentów…

  44. do [beeep]… nie po to kupuje grę żeby jeszcze potem za nią płacić

  45. e tam mi się ten pomysł podoba bo koledze dam on za te 40 zł czyli nie za pełną cenę mogli grać obaj bo zazwyczaj to i tak konto jest podpisywane do numeru produktu jak to miało miejsce w battelfield bc2

  46. big deal, a COD BO w ogóle nie da sie odsprzedać i co, chyba że razem z kontem steam. Nie róbmy afery z niczego. Sa,a ,echanika i pomysl nie należy pochwalać ale są o wiele gorsze wynalazki już na rynku którym nikt sie nie przygląda nawet a dyskredytowanie nowej marki na starcie za coś takiego śmierdzi mi po prostu walka konkurencji.

  47. I tak tej gry nie kupię ze względy na durną fabułę : Korea północna napada na USA i wygrywa . Uważam że w jeśli ktoś ma pokonać dzisiejsze USA jedynie chiny mają odpowiedni potencjał i nie trzeba było wymyślać kolejnej bajeczki o wirusie gnębiącym obywateli USA ( tylko Amerykanie chorują bo to pewnie nowa odmiana otyłości co jak wiemy Koreańczykom z północy raczej nie grozi 😀 ) . A i lubię takie polityczne S-F ale no bez przesady… A co do mulit to taki sam myk z 1 razowym kodem był w Mass effect II

  48. Gra bez marki a’la CoD i to jeszcze z płatnym multi…… NARA!!

  49. Jak zwykle tytuł newsa w ogóle nie obrazuje jego sensu (tzw. wszyscy wchodząc zapewne myśleli, że chodzi o abonament, i Hut też to wiedział).

  50. Jeśli chcą powtórzyć „wyczyn” z All Points Bulletin to życzę powodzenia. Chcą chyba zdobyć nagrodę nawiększego gaming faila 2011

Dodaj komentarz