Horizon Zero Dawn na pecetach ma poważne problemy techniczne, studio reaguje

U schyłku obecnej generacji Sony postanowiło przeprowadzić mały eksperyment i wydało na pecetach jeden ze swoich najważniejszych (ex)exclusive’ów. Losy Aloy (a także całej ludzkości) śledzić na komputerach możemy już od piątku, a pierwsze recenzje sugerowały, że warto było czekać. Dość szybko po premierze okazało się jednak, że stan techniczny tytułu daleki jest od ideału.
Oceny użytkowników Horizon Zero Dawn na Steamie są w tej chwili mieszane i zdecydowana większość zarzutów dotyczy wydajności oraz występowania krytycznych błędów. Problem ten jest na tyle powszechny, że twórcy wydali specjalny komunikat:
Monitorujemy wszystkie nasze kanały i zdajemy sobie sprawę, że niektórzy gracze doznają awariii innych problemów technicznych. Wiedzcie proszę, że rozpatrywanie waszych zgłoszeń ma dla nas najwyższy priorytet. Doceniamy tych, którzy poświęcili już czas na zgłoszenie swoich problemów na Steamie, Reddicie lub za pośrednictwem naszej strony internetowej. Jeśli nadal napotykacie awarie lub błędy, udajcie się we wspomniane miejsca lub zapoznajcie się z FAQ, jeśli nie macie pewności, jak powinniście postępować. Wasze raporty są i były niezwykle pomocne dla naszych zespołów.
W tym momencie Horizon Zero Dawn na pecetach dla sporej części osób jest po prostu niegrywalne. Twórcy zapowiadają stosowne łatki i aktualizacje, ale jeżeli planowaliście polować w najbliższych dniach na dinozaury-roboty, być może powinniście się chwilkę wstrzymać.
Czytaj dalej
31 odpowiedzi do “Horizon Zero Dawn na pecetach ma poważne problemy techniczne, studio reaguje”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Słaba gra słaby port
Gra wywalała się nawet na początkowym wczytywaniu/optymalizacji ustawień tragedia.
Ja gram i nie mam żadnych problemów. Miałem może farta. Jedynie na samym początku musiałem uruchomić steama w trybie administratora . Inaczej miałem crasha z zapisami gry.
Po zrobieniu tego co na filmiku gra śmiga normalnie może w patchu to poprawią https:www.youtube.com/watch?v=p4jthvKPDtg
Gram w 4K i ustawieniach ultra na PC z i7-8700K oraz 1080ti na pokładzie uzyskując +/- 40 klatek. Przy full HD byłoby to już jakieś 85-90. Polecam wyświetlać na ekranie z HDR – gra wyciąga z tej technologii wszystko, co tylko się da i wygląda wręcz zjawiskowo. Do tej pory szczęśliwie żadnych crashy, co prawdopodobnie ma związek z posiadanym dyskiem SSD – ponoć ten problem występuje głównie na HDD. Wstępnie jestem zachwycony i odszczekuję wszystko, co wydawało mi się, że wiem na temat Horizona.
@Shaddon czyli przyznajesz się, że hejtowałeś grę, pomimo że w nią nigdy nie grałeś? Czy jak rozumieć ten twój komentarz o odszczekiwaniu.
@Shaddon|Chwila… zapisuję … „10.08.2020, poniedziałek , Shaddon po raz pierwszy w historii, oficjalnie przyznał się do błędu” ;P |A tak na serio to rozumiem Cię bo też wieszałem pieski na wszystkich newsa o grze do czasu premiery. |Po zakupie i zagraniu… odleciałem z zachwytu. To na zawsze oduczyło mnie oceniać gry przed zagraniem. Pozdro 🙂
@Shaddon To źle słyszałeś mam grę na ssd i błąd występował bo gra nie potrafi zliczyć prawidłowo wolnego miejsca na dysku po instalacji i wywala błąd przy próbie uruchomienia
Czy oni nie testują tych gier gdy już zrobią ten port?
@taz159357|Po co jak gracze zrobią to za nich (i jeszcze zapłacą)?
Tak, ma. Bo nie da się odpalić na najlepszym WCIĄŻ systemie czyli Win 7 xD |…to dla mnie jest absurd po prostu! 🙂 |Tak, ja wiem że 10 jest dawno i za niedługo wszystko będzie tego wymagać, ale to jest lekkie przegięcie.
Standardowa odpowiedz admina: „u mnie działa” z tego co widze po komentarzach to wiekszosc o RTXie pisze.
@Shaddon te obliczenia to nie wiem na jakiej podstawie. Mam 16gb ram 3600mhz i7 9700k i rtx 2080 w full hd na max detalach mam skoki 40-80 w niektórych miejscach ponad 100, ale w otwartych przestrzeniach gra nie trzyma nawet 60 kl.s. na szczęście nie mam crashy a grę mam na ssd evo 970. Ta gra wygląda mocno średnio a to dzięki roślinności, wszystko wydaje się postrzępione, rozmyte. Ten port to porażka. Graficznie sto lat za rdr2 które wygląda zjawiskowo i trzyma stałe 90fps+ na praktycznie max detalach.
Także haha nawet nie zdążyłem się w ogóle przekonać jak działa gra! 🙂 | Najpierw trzeba ją odpalić;)
i5 8600k + gtx1070 = 40-70fps na high+część ultra. Nie wiem skąd ludzie mają te problemy.
„postrzępione, rozmyte”? Może wyłącz dynamiczną rozdzielczość. Gra jest ostra jak żyleta, szczególnie jak zamiast TAA używa się SMAA. Albo coś jest postrzępione (ostre) albo rozmyte (rozmazane). Przeczysz sam sobie.|Ta gra wygląda i chodzi jak shadow of the tomb raider – to jest szczyt grafiki obecnie, stąd wysokie wymagania.
@Johnny26 A nie dojezdza Ci przypadkiem CPU USAGE na 100% i wtedy sa te spadki? Bo to co opisujesz wyglada jak taka sytuacja.
@Piotrek, może stąd że nie każdy ma taką samą konfigurację?Poza tym chyba nie rozumiesz co znaczy słowo „postrzępione”. Bo nie znaczy to ostre.
Gra działa na dziadku laptopie win10, 18GB, SSD, i7-4700(2,4GHz) i Nvidia 850M. wszystko low, fov70, bez skali rozdzielczosci jakieś 18-25 fps. Dziwie się, grafika podobna do W3. Powinno trochę lepiej lecieć.
@Wcogram – grafika na pewno nie jest taka jak w W3… jakieś głupoty. nvidia 850m to jakaś stara karta 6 letnia więc o czym tu mowa?
Ja mam 1080 i nie zagram sobie bo tfórcy sobie wymyślili win 10, także mogę im pokazać środkowy palec od nogi haha;)
Twórcy sobie wymyślili dx12 żebyś miał lepszą grafikę…
@Dan2510 No tak lepiej by Twórcy gier dalej pisali na przestarzałym dx9 😉
1@Johnny26|Opisałem jak gra działa na moim pececie, to wszystko. Być może mam szczęście, bo gdy bardzo wielu graczy narzekało na port Monster Huntera, również ten działał u mnie bez zarzutu. Doświadczenie nauczyło mnie jednak, że możesz mieć najlepszy sprzęt jaki można kupić, a i tak co jakiś czas będziesz się wściekać, że coś nie działa tak dobrze jak powinno. To jest zresztą powód, dla którego migruję na PS5, bo nie uśmiecha mi się perspektywa użerania się ze piecem przez kolejną dekadę.
@Patroneq|”Hejt” to za duże słowo. Uczepiłem się swego czasu bardzo średnich dialogów i przystających do ich poziomu animacji twarzy, przez co umknęła mi szersza perspektywa. I fakt, wymiana zdań z enpecami wypada bardzo kiepsko na tle takiego W3, ale już gameplay to istna rzeka miodu.
I7 4770k OC do 4.5 (stałe) +1080 TI w 4k na minimalnych średnio 40 klatek |(benchmark) I teraz ciekawe, na maksymalnych 30 klatek. 10 klatek różnicy między minimum i maximum…W full hd 50-60 klatek na maksymalnych, na minimalnych stałe 60, coś tu jest wyraźnie nie tak.
Gra okazuje się być tylko dobrze zoptymalizowana pod Radeony, choć Vega tez dostaje w tyłek.
Gram w 2k ma GeForce 1080 i i7 4770k podkręcony. Wszytko oprócz reflections mam na najwyższych i mam między 55 a 60 fps. Jak na moje źle nie jest ale mogło być lepiej. Ramu mam 16 GB. Za to gra mi raZ wywaliła do pulpitu. Czy jest tak zle? Wg mnie nie choć fakt mogło by być lepiej. Aż tak dobrze gra nie wygląda.
Gra potrafi wyglądać ładnie https:imgur.com/a/OHYxOj8
@Daywalker Niestety raczej z twoim kompem. Jakie masz w tej samej scenie CPU Usage w FHD, a jakie w 4K? Nie jest tak, ze owe nie spada wiele po podbiciu rozdzielczosci? Nie miales podobnie z Red Dead Redemption 2? Wyglada to na sytuacje, w ktorej daje o sobie znac zbyt mala ilosc rdzeni i watkow procesora. Ogolem ratunkiem dla twojego procka jest jak najwyzsza rozdzialka – klatek moze bedziesz miec mniej, ale rozgrywke bardziej plynna.
Autorzy tych 'recenzji’ steamowych nieraz podają tak słabe sprzęty że aż litość bierze, od razu widać że w wielu przypadkach to nie optymalizacja gry jest problemem. Może miałem po prostu szczęście, ale u mnie gra śmigała bez najmniejszych problemów. Jestem z niej bardzo zadowolony, mój jedyny zarzut to brak możliwości wspinaczki w dowolnym miejscu, a jedynie po konkretnych elementach ustawionych w konkretnych miejscach. W takiej grze to naprawdę razi, zwłaszcza biorąc pod uwagę kocią zwinność Aloy.