ID@Xbox: Microsoft zaprezentował 4 gry niezależne europejskich studiów
Przedstawiamy krótką relację z prezentacji przygotowanej przez Microsoft.
Na specjalnej sesji zorganizowanej przez Microsoft mieliśmy okazję przyjrzeć się grom europejskich producentów oraz zadać pytania ich developerom.
NIGHTSCAPE – ARABSKA NOC
Sesja rozpoczęła się od pokazu Nightscape’a, czyli dwuwymiarowej platformówki Mazan Studios opowiadającej o świecie, w którym gwiazdy spadły z nieba. Naszym kompanem jest odzwierciedlenie gwiazdozbioru Koziorożca, którego w trakcie naszej podróży będziemy mogli poprosić o pomoc w zagadkach środowiskowych. Do tego mamy również możliwość korzystania z żywiołów.
Gra opiera się na arabskiej astronomii. Developerzy mieli mocno inspirować się Journey pod względem oprawy wizualnej oraz rozgrywki, chcąc wzbudzić w graczu poczucie snu poprzez powolny gameplay, zamiast dostarczać niekończącej się adrenaliny. Data premiery nie została jeszcze ogłoszona.
BOTANY MANOR – POSIADŁOŚĆ LARY CROFT
Kolejnym tytułem było Botany Manor, w którym zarządzamy dziewiętnastowieczną posiadłością w Somerset w Anglii. Trójwymiarowe Stardew Valley skupia się na zasadzaniu ziaren, urządzaniu ogrodu czy wytwarzaniu nawozu z różnych składników. Dyrektorka kreatywna Baloon Studios, Laure de Mey, opowiadała o swojej miłości do poziomów Tomb Raidera, które dzieją się w domu Lary Croft i właśnie to było największą inspiracją tytułu. Mamy tylko nadzieję, że nie da się zamknąć lokaja w chłodni. Premiera ma odbyć się już za tydzień, a konkretnie 9 kwietnia.
JUMP SHIP – KOSMICZNA KOOPERACJA
Trzecią grą było Jump Ship, czyli kooperacyjna przygodówka w kosmosie, znana wcześniej pod roboczym tytułem jako Hyperspace. Gracze będą mieli okazję zarządzać statkiem kosmicznym, który możemy w pełni dostosować do naszych potrzeb, a następnie bronić go przed piratami, wyruszać na obce planety o różnym klimacie (lodowym czy piaskowym) lub odbywać walki w przestrzeni kosmicznej.
Sposób wykonywania zadań mocno przypomina Helldivers 2, tylko wszystko dzieje się z perspektywy pierwszej osoby. Za Jump Ship odpowiada Keepsake Games – dwunastoosobowe studio ze Szwecji. Największymi inspiracjami dla developerów miało być Left 4 Dead. Postaci graczy, tak jak statki, również mają posiadać swój własny edytor. Niestety, nie podano daty premiery.
STILL WAKES THE DEEP – AMNEZJA NA PLATFORMIE WIERTNICZEJ
Ostatnią prezentacją było Still Wakes the Deep, o którym pisaliśmy przy okazji zapowiedzi z Future Games Show. Straszak od twórców Amnesii, osadzony na szkockiej platformie wiertniczej, ma być wzorowany na filmie „Coś” w reżyserii Johna Carpentera. Za inspirację miała posłużyć również twórczość Stanleya Kubricka.
Wspomniana platforma wiertnicza jest oparta na prawdziwej, starej lokacji, którą developerzy mieli odwiedzić osobiście i badać w archiwach dokumenty w celu jej lepszego odwzorowania. Rozgrywka ma opierać się przede wszystkim na projekcie dźwięku i immersyjnym doświadczeniu. W tym celu zatrudniono szkockich aktorów głosowych, którzy mówią z twardym akcentem. Gra ma ukazać się 18 czerwca tego roku.
Zainteresował was któryś z powyższych tytułów?
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl