2.04.2024, 13:00Lektura na 3 minuty

ID@Xbox: Microsoft zaprezentował 4 gry niezależne europejskich studiów

Przedstawiamy krótką relację z prezentacji przygotowanej przez Microsoft.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Na specjalnej sesji zorganizowanej przez Microsoft mieliśmy okazję przyjrzeć się grom europejskich producentów oraz zadać pytania ich developerom.


NIGHTSCAPE – ARABSKA NOC

Sesja rozpoczęła się od pokazu Nightscape’a, czyli dwuwymiarowej platformówki Mazan Studios opowiadającej o świecie, w którym gwiazdy spadły z nieba. Naszym kompanem jest odzwierciedlenie gwiazdozbioru Koziorożca, którego w trakcie naszej podróży będziemy mogli poprosić o pomoc w zagadkach środowiskowych. Do tego mamy również możliwość korzystania z żywiołów. 

Gra opiera się na arabskiej astronomii. Developerzy mieli mocno inspirować się Journey pod względem oprawy wizualnej oraz rozgrywki, chcąc wzbudzić w graczu poczucie snu poprzez powolny gameplay, zamiast dostarczać niekończącej się adrenaliny. Data premiery nie została jeszcze ogłoszona. 


BOTANY MANOR – POSIADŁOŚĆ LARY CROFT

Kolejnym tytułem było Botany Manor, w którym zarządzamy dziewiętnastowieczną posiadłością w Somerset w Anglii. Trójwymiarowe Stardew Valley skupia się na zasadzaniu ziaren, urządzaniu ogrodu czy wytwarzaniu nawozu z różnych składników. Dyrektorka kreatywna Baloon Studios, Laure de Mey, opowiadała o swojej miłości do poziomów Tomb Raidera, które dzieją się w domu Lary Croft i właśnie to było największą inspiracją tytułu. Mamy tylko nadzieję, że nie da się zamknąć lokaja w chłodni. Premiera ma odbyć się już za tydzień, a konkretnie 9 kwietnia.


JUMP SHIP – KOSMICZNA KOOPERACJA

Trzecią grą było Jump Ship, czyli kooperacyjna przygodówka w kosmosie, znana wcześniej pod roboczym tytułem jako Hyperspace. Gracze będą mieli okazję zarządzać statkiem kosmicznym, który możemy w pełni dostosować do naszych potrzeb, a następnie bronić go przed piratami, wyruszać na obce planety o różnym klimacie (lodowym czy piaskowym) lub odbywać walki w przestrzeni kosmicznej. 

Sposób wykonywania zadań mocno przypomina Helldivers 2, tylko wszystko dzieje się z perspektywy pierwszej osoby. Za Jump Ship odpowiada Keepsake Games – dwunastoosobowe studio ze Szwecji. Największymi inspiracjami dla developerów miało być Left 4 Dead. Postaci graczy, tak jak statki, również mają posiadać swój własny edytor. Niestety, nie podano daty premiery. 


STILL WAKES THE DEEP – AMNEZJA NA PLATFORMIE WIERTNICZEJ

Ostatnią prezentacją było Still Wakes the Deep, o którym pisaliśmy przy okazji zapowiedzi z Future Games Show. Straszak od twórców Amnesii, osadzony na szkockiej platformie wiertniczej, ma być wzorowany na filmie „Coś” w reżyserii Johna Carpentera. Za inspirację miała posłużyć również twórczość Stanleya Kubricka. 

Wspomniana platforma wiertnicza jest oparta na prawdziwej, starej lokacji, którą developerzy mieli odwiedzić osobiście i badać w archiwach dokumenty w celu jej lepszego odwzorowania. Rozgrywka ma opierać się przede wszystkim na projekcie dźwięku i immersyjnym doświadczeniu. W tym celu zatrudniono szkockich aktorów głosowych, którzy mówią z twardym akcentem. Gra ma ukazać się 18 czerwca tego roku.

Zainteresował was któryś z powyższych tytułów? 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz, pisarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo filozoficznej pulpy, szczególnie w wykonaniu swojego imiennika zza oceanu oraz bada brytyjską inwazję komiksową lat 90. Serdecznie zaprasza na swojego Instagrama: chrzuszcz.pisze.

Profil
Wpisów306

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze