Ile można zarobić na Steamie w tydzień? Więcej, niż na Xbox LIVE przez rok

Twórca Breath of Death VII i Cthulhu Saves the World, Robert Boyd, na blogu Zeboyd Games napisał, że jego gry podczas tygodniowej wyprzedaży na Steamie zarobiły więcej, niż przez rok na Xbox Live Indie Games. Całkiem interesujące, ale czy to rzeczywiście aż tak wielka niespodzianka?
Breath of Death VII i Cthulhu Saves the World zostały wydane jako dwupak na Steamie i w przecenie w zeszłym tygodniu można było je kupić za półtora Euro. Szybko trafiły na szczyt listy bestsellerów, a sam Boyd określił to oczywiście „ogromnym sukcesem”.
Breath of Death VII pojawiło się w usłudze Xbox LIVE Indie Games w kwietniu zeszłego roku, a Cthulhu Saves the World w grudniu. Do tej pory zarobiły łącznie około 100 tysięcy dolarów.
Wygląda więc na to, że w kilka dni na Steamie można zarobić ponad sto tysięcy sprzedając tym samym ponad trzydzieści tysięcy kopii swoich gier. No cóż, nasi „ekszynowi” programiści? Do roboty i na Steam ze swoimi produkcjami!
Czytaj dalej
-
CD-Projekt RED: 10 lat Wiedźmina 3. Przeżyjmy to jeszcze raz
-
Nintendo domaga się 4,5 miliona dolarów odszkodowania od moderatora Reddita....
-
Netflix zaprezentował nowy zwiastun 4. sezonu „Wiedźmina”. Premiera już...
-
Cliff Bleszinski pobłogosławił fanowski remaster pierwszego Unreala. „Młodsi gracze...
36 odpowiedzi do “Ile można zarobić na Steamie w tydzień? Więcej, niż na Xbox LIVE przez rok”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Twórca Breath of Death VII i Cthulhu Saves the World, Robert Boyd, na blogu Zeboyd Games stwierdził, że jego gry podczas tygodniowej wyprzedaży na Steamie zarobiły więcej, niż przez półtora roku na Xbox Live Indie Games.
Gdybym miał umiejętności i pomysły, żeby robić dobre gry, to nie potrzebny by mi był do tego Steam. : D
Ten Cthulhu w sam raz nadawał by się na nowy avatar dla pewnego forumowicza. 😉 A co do treści newsa… gratuluję panu Boydowi!
Steam – zbawienie dla indyków, sporo twórców chce się dostać anwet.
„No cóż, nasi „ekszynowi” programiści? Do roboty i na Steam ze swoimi produkcjami!”. Tak, i zalejmy Steam kiczem , spowodujmy ze upadnie. Sztuka nie jest wystawienie gry na steamie tyle pomysl i wykonanie….
MineCraft,Terraria,wspomniane przez Vantage VVVVVV, to są gry z reguły banalne, a swoją popularność zawdzięczają niczemu innemu jak (Uwaga teraz padniecie) PROSTOCIE, tak, ludzie szukają jakiś prostych gierek które odciągną ich od codzienności nowych”super” silników do gier i corocznymi nowymi częściami starych jak świat gier. Prostota = Sukces ^_^
Co racja to racja, nie wiem kiedy przestaly mnie jarac te gry z uber super grafika, fizyka i innymi fajerwerkami. Ostatnio bardzo czesto nawet odwiedzam strone gog.com ; d
Wypada dodać, że normalna cena tego dwupaku to 2 euro, wiec to nie była jakaś kosmiczna zniżka 🙂
Mimo pewnych wad, Steam to potęga i basta. Valve w przeciwieństwie do innych firm, nie myśli jak zarobić, tylko zachęcić do korzystania i dodatkowo słucha graczy i developerów. Update’ty, promocje, całkiem solidna platfoma do komunikacji. Melanż. Dodatkowo twórcy HL wiedzą jak ważne jest inwestowanie w ambitnych twórców, bo sami nimi byli, dlatego też na Steamie mamy zatrzęsienie świetnych niezależnych gier.
Na steamie chyba każda gra na promocji trafia do bestsellerów :<
Kłamstwo i nieprawda, na PC jest przecież piractwo 😛 |@Berlin – A wiesz, że to całkiem możliwe? 😉
Ja osobiście bardzo lubię Steama pomimo że potrafi być naprawdę irytujący. Ale zapewnia łatwą komunikacje z innymi graczami możliwość zapraszania do gry itd. Poza tym te promocje…
Sam kupiłem, za 1,79 ojro.
Kurde, gdzie posiałem mojego Pegasusa i kartidż 9999999in1 ?
Ale co to za porównanie steam jest dostępny na mac, pc i bodajże ps3 wiec porównanie jest bezsensowne bo xbox live jest dostępny tylko dla xboxa
I tak nie korzystam ani z tego ani z tego, więc dla czego w ogóle komentuję?….
@Katsuyoschi – na PS3 jest tylko ułameczek Steama, nic nie robi po za umożliwieniem wspólnej gry posiadaczom PS3 i PC oraz przenoszenia save pomiędzy platformami. Gry wydane na Steamie NIE działają na PS3. Dwa – to, że jest na Macu nie znaczy, że każda wydana w Steam gra działa na Macu. Akurat dwupak, o którym tu mowa wersji Mac nie ma. Tak więc całkowite pudło, better luck next time.
oczywiście to połączenie miedzy PC a PS3 działa tylko w Portal 2 🙂
@NBlastMax : Nie masz racji co do jednego. Valve poswieca(lo) duzo czasu by poznac sposob, jak zarobic. Poswiecilo na to wiele lat. Okazalo sie, ze podstawa jest sluchanie klientow (zarowno po stronie kupujacej produkty, jak i tych co chca je sprzedac), oraz jak najlepszy support klientow (update’y, promocje, solidna platforma do komunikowania), no i jeszcze inwerstowanie w mlodych zdolnych.|No i kapelusze. http:media.gamerevolution.com/images/misc/valve-vs-most-game-developers.jpg
@McMacio – pisałem niżej, jak duża to promocja 🙂
Zakupiłem za 1,79 ojro i nie żałuję. Dawno żadna gra mnie tak nie wciągnęła jak Cthulhu. Głównie ze względu na humor i muzykę, ale i oldschoolowego klimatu nie sposób jej odmówić… Może promocja nie jest przesadnie duża bo tylko 10% ale lepszy rydz niż nic. 🙂
@NBlastMax – wyjaśnij mi ta metaforę z melanżem?? Jak dla mnie steam nie daje możliwości jasnowidzenia, chociaż może uzależniać.
Przyznam sie szczerze, ze dopiero ten news sprawil, ze zainteresowalem sie gra. Zobaczylem krotki gameplay, przypomnialy mi sie czasy pegasusa i… rano kupuje.:D Teraz jestem zbyt zmeczony, zeby sie w to bawic. Przy okazji wesprze sprzedaz tej gry na pc.;)
Normalne jest to że łatwiej nam kupić grę za 2 euro która jest całkiem niezła niż grę za 120zł która może graficznie jest lepsza zajmuje 3 dvd a czasowo rozgrywka jest taka sama jak w przypadku tej za 2 euro.
@ bohater8 Wiem o tym doskonale bo sam zbieram czapki ;)Metafora melanżu: Melanż -> ”Zabawa” -> Wszystko działa jak należy.
Może i spinoff BloodRayne wydadzą na Steamie, skoro może zarobić?
Jakby na XBL tez wydali w dwupaku, to moze by sie podobnie sprzedaly. Porownujecie 2 dosc odmienne rzeczy.|Poza tym 30 000 egzemplarzy to 100 000$ zysku?! Skoro sprzedawali po 1,5 ojro, to chyba 45 000 ojro, co w przeliczeniu na $$$ daje chyba okolo 60 000$. Ktos to w ogole liczyl?
@ Aska09 Łącznie zarobiły 100k (XBL + Steam).|Promocja jest tylko po to by gra była w zakładce oferty specjalne, ja np rzadko sprawdzam jakie nowości wyszły na steam, a promocje sprawdzam codziennie i w ten sposób gra trafia do większej liczby osób. Na tej samej zasadzie działa appstore.
@Aska09 – gdyby news i wpis na blogu traktował o ilości sprzedanych sztuk to bym się zgodził. Ale oba traktują o dochodzie. A fakt jest taki, że na Steam masz dwie gry sprzedawane za grosze, właściwie jedna jest za darmo (na Gamersgate jest wprost napisane, że kupujesz Cthulhu, Breath dostajesz gratis). Więc fakt, że to jako dwupak i tak dało wyższy dochód jest kolejnym plusem dla Steama i sprzedaży na nim a nie argumentem broniącym XBL ;]
Kupiłem. 😀 |Cytat z gry:|Narrator – „You can save anytime you want from the menu.”|Cthulu – „Is this FPS or what?”|Czy jakoś tak. 😉 W każdym razie mnie to rozwaliło. 😀
Niech teraz ktoś powie, że platforma PC „umiera”…
@Wuwu1978 – Takich sytuacji już było mnóstwo a potem i tak znajdowali się tacy, co to dowodzili, jak to PC ma źle. Przykład? Koment Mati87:|http:www.cdaction.pl/news-20723/aliens-infestation-nowa-gra-z-obcymi-na-ds-a.html
@Sergi – jestem sławny jestem sławny a tak poważniej: gdzie tam widzisz mój komentarz?
To taki fejm, że Ci komenta usunęli? 😉
@Sergi – i nic dla potomności nie zostanie:(
porąbana gierka ale smieszna