rek

Insomniac Games kupione przez Sony

Insomniac Games kupione przez Sony
Patrząc, jak ścisła była przez lata ich współpraca, nie jesteśmy specjalnie zaskoczeni.

Twócy Spider-Mana, oryginalnych Spyro, kolejnych Resistance’ów, Ratchetów & Clanków i Sunset Overdrive (a także paru innych rzeczy)…

…zostali kupieni przez Sony. Japoński gigant ogłosił tę informację w czasie trwania Gamescomowej konferencji. Trzeba przyznać, że dla firmy jest to świetna inwestycja – ostatnia gra studia (Spider-Man), mimo że ostatecznie przegrywała w różnych podsumowaniach roku ze świetnym God of Warem, dla wielu pozostaje najlepszym sandboksem, w jakiego w życiu grali. Nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że wielu z was było przekonanych o tym, iż Insomniac już wcześniej należało do producenta PlayStation. W końcu od 1996 do 2012 tworzyli gry tylko i wyłącznie na kolejne konsole Sony, a ich krótki romans z Microsoftem w postaci Sunset Overdrive raczej nie skończył się przesadnie pomyślnie (chociaż tytuł zebrał przyzwoite oceny).

To teraz pozostaje nam czekać na zapowiedź Spider-Mana 2 lub zupełnie nowego Spyro.

26 odpowiedzi do “Insomniac Games kupione przez Sony”

  1. Patrząc, jak ścisła była przez lata ich współpraca, nie jesteśmy specjalnie zaskoczeni.

  2. Raczej nowy Spyro jest mało prawdopodobny, bo sami twórcy stwierdzili, że po 3 części ciężko im było wymyślić nowe funkcje dla Spyro, bo w końcu porusza się na 4 łapach i nie może nic chwytać. Chętnie zobaczyłbym za to jakąś grę z serii Ratchet and Clank albo Resistance.

  3. A czy Spyro nie jest w łapach Activision?

  4. @ZeneQr| Jest i to od 2002 roku. Spyro (jak i Crash) to teraz raczej zbyt duży zarobek dla Activision, do tego serie te goszczą teraz na każdej platformie (cóż, Switchowy i PCtowy Spyro już niedługo). Nagłe zrobienie z nich (znowu) exclusivem Sony wywołałaby niemałą burzę (zwłaszcza, że seria od 2002 roku jest multiplatformowa).

  5. Nieeeee, ubolewam bo Sunset Overdrive było naprawdę fajne ,a to oznacza raczej jej koniec no i nie mam PS4

  6. @Samigraj – to se kup. Teraz jest stosunkowo tanie i się opłaca. Na PC jest posucha, a na PSie masz teraz od groma zacnych exów.

  7. @Samigraj: Ale licencja Sunset Overdrive raczej nadal jest w rękach Microsoftu, choć i tak nie wierzyłem w kontynuację i nie wierzę nadal. To po prostu był świetny jednostrzałowiec i lepiej niech tak zostanie, skoro Insomniac nie będzie miało z tym nic wspólnego.

  8. Właśnie o tym zawsze mówię takie sony czy inna firma kupuje całe studio i nie ma krzyku natomiast gdyby epic zrobił coś podobnego to od razu fanatycy wysyłaliby groźby…

  9. Szanowna redakcjo a kiedy będzie news o Premierowym trailerze pierwszego dodatku fabularnego do Metro Exodus który ma premierę już dziś?

  10. @Tubaraon Jest różnica między kupieniem studia, a dawaniu mu łapówki za ekskluzywność. Nie wkurza to aż tak, kiedy grę dopiero zapowiadają i od razu wspominają o exie, najgorsze jest podkupienie niedługo przed premierą kiedy ludzie są już raczej pewni że pograją tam gdzie zamówili, chociaż najlepiej po prostu nie zamawiać preordera według mnie i tyle.

  11. Dla Sony to dobre rozwiązanie ale dla reszty platform growych już raczej nie, pamiętam jak mi działały na nerwy ekskluzywne dlc czy gry na Xbox 360 mające takie sobie wzięcie, era ekskluzywów przemija wydanie gry na wszystkie platformy staje się bardziej opłacalna np Sony mogłoby wydać Spider-Man z PS4 na Pc to bym i nie zaszkodziło jedynie Xbox One by odpadł z rynku ale to mało strata 😛

  12. @pablo0307 Tylko, że w tym wypadku naraża to gracza na dodatkowe koszta btw jeżeli Spiderman pojawił się tylko na PS4 a wtedy Sony nie kupiło jeszcze studia to nie musieli się jakoś dogadać (jakaś ekskluzywność)?

  13. @Tubaraon Może się dogadali. Nie lubię ekskluzywności, wolał bym mieć wybór na jakiej platformie, (pc,xbox,ps) czy epic steam itd gram. Jedyny plus to kiedy dzięki kasie za ekskluzywność, gra ma szansę być lepsza. Dobrym przykładem była by gra ooblets, epic wykupił ją na ekskluzywność, twórcy napisali że dzięki temu nie muszą się martwić o kasę. I była by dobrym przykładem gdyby deweloperzy skończyli na tym wyjaśnieniu, ale zaczęli się wykłócać z niezadowolonymi ludźmi i chamsko się do nich odnosić.

  14. @Tubaraon Ale taka zagrywka jak np przy metrze ok 2-3 tyg przed premierą nagle okazuję się eksem jest po prostu słaba, kasa którą zgarnął wydawca nie przełoży się w żaden sposób na jakość tej gry, ceny na epicu nie są lepsze, w żaden sposób klient nie skorzystał na tym.

  15. @pablo0307 no tylko tutaj kasę wziął wydawca nikt mu nie kazał a to też swojego rodzaju zabezpieczenie, serio bardzo wielu twórców poszłoby do epica ale się boi bojkotu (groźby, negatywne recenzje itd.). Ja lubię ekskluzywność na sony, ponieważ praktycznie każda gra jest rewelacyjna. Dlatego zabezpieczenie finansowe jest bardzo ważne, i daje szanse na następne części serii.

  16. @Tubaron|Między Epiciem a Sony jest jedna duża różnica. Sony finansuje powstanie gry od początku. Nie znam przypadku, aby jakiś twórca poszedł do Epica i dostał kasę na rozpoczęcie projektu. Oni skupują tylko gry gotowe do sprzedaży lub w zaawansowanym stadium rozwoju (ewentualnie alpha lub EA, które można wprowadzić do sklepu).

  17. Scorpix,|No i dzięki zaangażowaniu od początku do końca procesu produkcyjnego, Sony może monitorować i korygować na bieżąco ewentualne niedociągnięcia i niedoróbki, dlatego gry na wyłączność od ekip zrzeszonych pod skrzydłami Sony zazwyczaj prezentują taką wysoką jakość. Na PS gram tylko w exclusivy, do reszty mam PC. Jestem zachwycony poziomem wykonania gier na plejaka.

  18. @Scorpix Mają te swoje epic mega grants i zdaje się, że Stalker 2 dostał kasę od epica. Uwierz mi jeśli epic kupiłoby jakieś w miarę znane studio to byłby krzyk. Inne platformy pc też mają swoje gry ekskluzywne, których produkcja nie była przez nie finansowana a decyzja też należało do wydawcy. Rozumiem, że może to trochę irytować, że chwile przed premierą wydawca zmienia decyzje ale bez przesady, to nie wpływa na grę a na ewentualną następną część. I to dalej jest pc bez dodatkowych kosztów.

  19. Tubaraon – czytaj ze zrozumieniem, Scorpixowi chodziło o to, że żaden projekt nie dostał od Epica kasy na start tylko kiedy już gra była w toku produkcji (np. pół roku od premiery).|Epic szuka projektów popularnych, prawie gotowych, z zamówieniami przedpremierowymi, nie wyda kasy na żadnego no-name bez pewności sukcesu.pablo0307 – szkoda tylko, że ooblets dostawało kasę od początku produkcji na patronie, a gdy przyszła kasa od Epica mogło spokojnie wypiąć się na zbiórkowiczów 🙂 Ładny gest co nie?

  20. @Tubaraon Ekskluzywność u sony ma przełożenie na jakość gier chociaż, gdyby tak było na epiku można by znieść ten kolejny launcher ale niestety tak to nie działa.

  21. @Scouser No właśnie to rozegrali potwornie źle i głupio, skomentowali że już kasy od ludzi nie potrzebują, porażka z ich strony.

  22. @Scouser Jak już wspomniałem istnieje epic mega grants oraz bardzo prawdopodobne, że wyłożyli kasę na stalkera 2. Tak wiem, że szukają takich gier ale czy to źle? Przecież nikogo nie zmuszają do wyłączności. Poza tym są to jedynie czasowo ekskluzywne produkcje. Jedynie zwracam uwagę na to, że inne platformy też mają gry ekskluzywne i też nie wyłożyli na nie kasy.

  23. @Tubaraon – gdzie i kto nie wykłada według Ciebie kasy jak mają exy? Oczywiście, że wykładają kasę, dlatego te exy mogą być dopracowane od początku do końca 🙂 Epic za to wykłada kasę tylko gdy widzi, że mu się opłaca i dana gra jest na ukończeniu.

  24. @Scouser Steam czy battle .net

  25. Niby to dobra wiadomość bo oznacza chyba kontynuacje spajdiego (znacznie lepszej w mojej opinii gry niż ten przechwalany GOW), ale z drugiej strony to chyba oznacza brak szans na Sunset Overdive 2 – chyba równie dobrej gry jak Spajdi, a już na pewno bardziej oryginalnej

  26. @keksxd,|Spajdi to zacny kordiał, ale GoW to kordiał jest zacniejszy ;)|Oczywiście to kwestia preferencji i upodobań.

Dodaj komentarz