5
9.12.2024, 15:15Lektura na 1 minutę

Serwis z niezależnymi grami był niedostępny w wyniku działań producenta popularnych figurek

Rejestrator domen internetowych iWantMyName zablokował tę należącą do itch.io na żądanie Funko, ignorując przy tym wyjaśnienia serwisu z niezależnymi grami.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Mimo że itch.io zostało już przywrócone do życia, dzisiejszy poranek (aczkolwiek dla Amerykanów był to wczorajszy wieczór) z pewnością dostarczył niemiłej niespodzianki właścicielom serwisu. Jak się okazało, należąca do niego domena została zablokowana w wyniku zgłoszenia wysłanego przez Funko, które bazowało na wyssanych z palca danych pozyskanych przez oparte na sztucznej inteligencji narzędzie BrandShield.

Rejestrator domeny postanowił bez większego namysłu zablokować adres itch.io, nie bacząc przy tym na tłumaczenie ze strony przedstawicieli platformy. Rozwiązanie problemu zajęło sporo czasu, a pod uwagę brane było nawet postawienie nowej domeny, jednakże ze względu na komplikacje z usługami stron trzecich postanowiono zrezygnować z tej opcji.

I tak, po około 4 godzinach walki, itch.io wróciło do pełnego działania po przerwie spowodowanej fałszywymi zgłoszeniami wysyłanymi przez AI „pracujące” dla Funko. Przedsiębiorstwo nie wydało żadnego oświadczenia w tej sprawie, a biorąc pod uwagę fakt, że skarga na itch.io prawdopodobnie trafiła do iWantMyName automatycznie, niewykluczone, że ludzie z Funko nawet o niczym nie wiedzą – co oczywiście nie zwalnia ich z odpowiedzialności za szkody wyrządzane przez ich narzędzie.  


Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów1377

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze