Jesienna konferencja CD Projekt RED: Nowości w GOG.com i oficjalny tytuł Cyberpunka [WIDEO]
Zakończyła się jesienna konferencja CD Projekt RED. Poznaliśmy na niej nowości, jakie przygotowano z myślą o GOG.com, a także szczegóły o kolejnej grze studia, Cyberpunku. Jest oficjalny tytuł produkcji!
Najważniejsze informacje standardowo w punktach:
pierwsza część dotyczyła GOG.com. Serwis ma już 4 lata i do tej pory wydano na nim 462 gry. Na serwerach portalu dostępnych jest 59 GB cyfrowej zawartości od 100 partnerów
na początku wyemitowano zabawny filmik, który był parodią spotów reklamowych Apple’a. Nagranie było wstępem do pierwszej istotnej informacji – w ofercie GOG.com pojawią się produkcje w wersji na Maki. Od dnia dzisiejszego dostępnych będzie 50 gier na Macintoshe, z czego 28 po raz pierwszy pojawi się na komputerach Apple’a (m.in. dwa Wiedźminy, Syndicate, SimCity 2000 i Dungeon Keeper). No i najważniejsze – podobnie jak na Steamie, kupując dany tytuł w wersji PC otrzymamy automatycznie kopię na Maki.
posiadacze Macintoshów na starcie mogą pobrać za darmo aż osiem gier. Do tego w ten weekend o połowę taniej dostępnych jest sześć produkcji, w tym Wiedźmin i Postal
i coś dla PC-towców – GOG.com i wchodzące w skład jego oferty gry będą kompatybilne z Windowsem 8
do katalogu serwisu dodano trzy nowe gry – pierwszą jest dostępna już w GOG.comPuddle (cena: 7,49 dolarów). Kolejną nową produkcją jest Giana Sisters: Twisted Dreams – jedna z produkcji finansowanych w ramach Kickstartera, która ukaże się 23 października. Cena: 14,99 dolarów, a zamawiając przed premierą zagwarantujemy sobie 20% zniżki.
ostatnią jest Chaos on Deponia – przygodówka, od studia Deadalic Entertainment, sequel niezłej Deponii, której recenzję możecie przeczytać TUTAJ. Ukaże się 6 listopada i kosztować ma 19,99 dolarów (30% zniżki dla graczy składających pre-order). Dodatkowo za 23,98 dolarów można nabyć obie części Deponii w pakiecie przed premierą „dwójki”
wystartowała kolejna edycja akcji „płać, ile chcesz”. Tym razem uiszczając dowolną kwotę można nabyć 8 gier firmy Interplay. Jeśli jednak przeznaczymy na pakiet 34,99 dolarów lub więcej otrzymamy wszystkie produkcje tego wydawcy, a płacąc powyżej średniej na naszą półkę wjedzie 20 produkcji
część poświęconą CD Projekt RED zaczęto od Wiedźmina 2: Zabójców Królów, który sprzedał się w sumie w dwóch milionach kopii (mowa o łącznym wyniku wersji na PC i X360). Jak już wspomnieliśmy, gra dostępna jest od dzisiaj na Makach. Przez najbliższe dwa dni można ją nabyć za 22,49 dolarów. Uwaga – ze względu na swoje wysokie wymagania sprzętowe, gra może nie działać na wszystkich komputerach Macintosh.
kolejny punkt konferencji – narzędzia REDKit. Pozwala on w kilka minut stworzyć„ „duży i wiarygodny świat gry”, NPC-ów oraz dialogi, a do tego jest przyjazny w użyciu. Poszczególne funkcje edytora oraz zrobioną za jego pomocą misję pokazano na zwiastunie. Wspomniane zadanie stworzono w 23 minuty.
samo narzędzie zostało zaprojektowane we współpracy z moderami. REDKit ukaże się w pierwszej połowie 2013 roku i dostępne będzie za darmo dla wszystkich posiadaczy Wiedźmina 2: Zabójcy Królów.
i teraz jedna z ważniejszych informacji konferencji – oficjalną nazwą Cyberpunk jest Cyberpunk 2077. Tytuł ujawniono na krótkim teaserze. Twórcy radzą się mu przyglądać, bo ukryte są w nim pewne wskazówki.
następnie na scenę wyszedł Mike Pondsmith – twórca systemu RPG, na którym oparta będzie nowa gra RED-ów. W produkcji pojawi się „korupcja i zaawansowana technologia roku 2077”. Developerzy chcą w swojej produkcji rozwinąć dzisiejsze obawy o przyszłość
Cyberpunk 2077 będzie grą z otwartym światem osadzonym w mieście Night City, które ma być wykonane z dbałością o szczegóły. Jedną z jego lokacji będzie dzielnica opanowana przez gangi, w której umiejscowione będą takze klub nocny Afterlife oraz bar Forlorn Hope. Nie zabraknie też wielowątkowej fabuły ze zróżnicowanymi postaciami.
produkcja oparta będzie – jak już wspominano – na systemie RPG Cyberpunk. Zostanie on jednak podrasowany, by pasować do realiów świata roku 2077.
gracz otrzyma do dyspozycji „gigantyczny arsenał broni, ulepszeń, implantów i gadżetów”, które mają odzwierciedlić 50 lat postępu ludzkości. W trakcie zabawy poznamy historie fikcyjnego uniwersum i będziemy mogli przyjrzeć się, jak świat zmieniał się na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat.
CD Projekt RED uruchomił blog poświęcony Cyberpunk 2077, na którym twórcy gry dzielić będą się najświeższymi informacjami z procesu produkcyjnego. Znajdziecie go pod TYM adresem.
Ponizej znajdziecie z kolei zapis wideo z konferencji:
Zakończyła się jesienna konferencja CD Projekt RED. Poznaliśmy na niej nowości, jakie przygotowano z myślą o GOG.com, a także szczegóły o kolejnej grze studia, Cyberpunku. Jest oficjalny tytuł produkcji!
Ciekawe na jakim etapie są prace nad tym Cyberpunkiem? Mam nadzieję, że cyferki w tytule odzwierciedlają czas rozgrywanej w grze historii, a nie datę premiery?
Cholera ile bym dał żeby na GOGu pojawił się Falcon 4.0. Klasyk symulacji po wieloma względami wciąż niedościgniony, a modyfikacje „fanowskie” doskonale wprowadzają ten tytuł we współczesność (BMS 4). Dzisiaj nieużywanego nie da się praktycznie dostać (chyba że za kilkaset zł), a piracić symulację to ciężka zbrodnia. GOG PLIZ DU IT!!!:)
@Prometheus – jak masz rozwolnienie, to idź w wiadome miejsce. Mi się już osobiście niedobrze robi od Twojego wiecznego narzekania, wyciągania czasami nieistotnych błędów, w szczególności pod newsami Piotrka. Wszyscy rozmawiają na temat, a Ty jak detektyw Monk przekierowujesz rozmowę na nieistotne tematy. P.S. Nie podoba Ci się poziom publikacji w CD Action? Nie czytaj. Idź do Gali albo innej Przyjaciółki. Tam na pewno Twój „zmysł estetycznego piśmiennictwa” nie zostanie nadszarpnięty…
@Keram – muszę się wtrącić. Faktycznie zbyt częste narzekania i czepialstwo jest denerwujące jednakże argument „Nie czytaj” jest całkowicie bez sensu. Jeśli czytelnik, gracz, widz, chce zmienić coś w swoim medium to musi rozmawiać z twórcami, co mu nie odpowiada i w ten między innymi sposób poprawiać to medium. Jeśli chodzi o Cyberpunk to cieszę się jak dziecko na tę grę ponieważ kocham cyberpunk.
@lukaszsa – jeśli wytykanie problemów jest uzasadnione, to i owszem. Jeżeli jednak wyszukuje się problemy wręcz na siłę, tam gdzie ich nie ma to co można zmienić pod kątem takiego czytelnika? Chyba wszystko i wszystkich, niech „nie będzie niczego”. A najlepiej, to aby Prometheus napisał jakiegoś newsa, tak żeby im wszystkim pokazać. Bardzo chętnie zapoznał bym się z jego „bezbłędną” twórczością.
Poza tym, niech „Pan bezbłędny-Prometheus” mi wytłumaczy, co to są „Maci”? Jakaś gwara? W stylu „Maci tu piwo pani, czy nie maci?” 🙂 Bo ja komputerów nazwanych „Maci” nie znam…
Ciekawe nawiązania w podali Cyberpunku…-2077: Data apoklaipsy w Falloucie.-W Mass Effekcie w”pirackiej” stacji Omega równiez znajduje sie klub nocny Afterlife.-W Guild Wars 2, jeden z posteruneków przy fortecy Ebonhawke, ostatniej twierdzy ludzi w ich starym królestwie Askalonu nosi nazwe forlorn hope.
Prometheus Mac to nazwa przyjęta od macintosha (marka wyrobiona, ale krótsza nazwa jest bardziej chwytliwa). Zastosowano Mac bo i tak społeczeństwo nazywało tak komputery Macintosh. To tak jak nie mówisz PlayStation tylko PS. A w wielu branżowych pismach nadal spotyka się nazwę Macintosh Mac XYZ. Chcesz pokazać, że jesteś mądrzejszy ale tu akurat nie ma błędu.
Syndicate (mowa chyba o tym oryginalnym) i SimCity 2000 były już wydane na Macintoshe we wczesnych latach 90′. Do dziś mam sprawny egzemplarz komputera Mac II z zainstalowanymi właśnie tymi grami…
Tak sobie liczę, że Cyberpunk wyjdzie ok 2014-15, czyli może być 'nextgenowy’ i działający na nowych konsolach 🙂 Fajnie by też było, jakby na gram.pl były podręczniki do Cyberpunk 2020, żeby w oczekiwaniu na grę można było skumać zasady i świat gry 🙂
Nie mogę się doczekać! 😀 Piotrek zapomniał o paru ważnych rzeczach, ale mam wrażenie, że pracuje bardziej nad swoimi tekstami ostatnio, mimo paru okropnych błędów rzeczowych w innych artykułach i paru błędów językowych, jest to coraz ładniejsza polszczyzna, więc nie powinieneś się bez powodu czepiać Prometeusz! Gdy trzeba, to trzeba, ale tutaj to niesprawiedliwe.|@Kodaemon – oj tam, na krótko, na krótko. 😛 |@Davidiusz- ciekawe obserwacje, chociaż mam nadzieję, że to nie będzie powtórka z DX:HR
Bo te informacje wkazywałyby znowu na konflikt „ludzie z modyfikacjami” kontra „ludzie bez modyfikacji” Rok 2077 może sugerować działalność jakiejś SI, jako punkt startowy do apokalipsy a la Fallout :)O czym Piotrek zapomniał? Twórcy mówili, że główną inspiracją, a chcą główny nacisk położyć na klimat, na uczucia a la spacer o pierwszej w nocy deszczową aleją, w której za każdym rogiem czai się niebezpieczeństwo ,a inspiracją do klimatu jest Łowca Androidów.Możemy oczekiwać,wg nich,czegos a la Gibson/Dick
Zakończyła się jesienna konferencja CD Projekt RED. Poznaliśmy na niej nowości, jakie przygotowano z myślą o GOG.com, a także szczegóły o kolejnej grze studia, Cyberpunku. Jest oficjalny tytuł produkcji!
I tak wszyscy wiedzą o co biega. I hope so, jak mówię rondo babka to moi rówieśnicy kręcą głowami 🙁
Ciekawe na jakim etapie są prace nad tym Cyberpunkiem? Mam nadzieję, że cyferki w tytule odzwierciedlają czas rozgrywanej w grze historii, a nie datę premiery?
Data apokalipsy w Fallout 🙂
Cholera ile bym dał żeby na GOGu pojawił się Falcon 4.0. Klasyk symulacji po wieloma względami wciąż niedościgniony, a modyfikacje „fanowskie” doskonale wprowadzają ten tytuł we współczesność (BMS 4). Dzisiaj nieużywanego nie da się praktycznie dostać (chyba że za kilkaset zł), a piracić symulację to ciężka zbrodnia. GOG PLIZ DU IT!!!:)
@Chapka Dobre pytania… A w szczególności to drugie xD
@y0cl|Jak myślisz, zbieg okoliczności?
Niech przystosowują gry pod Linuksa! 😀
@Prometheus – jak masz rozwolnienie, to idź w wiadome miejsce. Mi się już osobiście niedobrze robi od Twojego wiecznego narzekania, wyciągania czasami nieistotnych błędów, w szczególności pod newsami Piotrka. Wszyscy rozmawiają na temat, a Ty jak detektyw Monk przekierowujesz rozmowę na nieistotne tematy. P.S. Nie podoba Ci się poziom publikacji w CD Action? Nie czytaj. Idź do Gali albo innej Przyjaciółki. Tam na pewno Twój „zmysł estetycznego piśmiennictwa” nie zostanie nadszarpnięty…
@Keram – muszę się wtrącić. Faktycznie zbyt częste narzekania i czepialstwo jest denerwujące jednakże argument „Nie czytaj” jest całkowicie bez sensu. Jeśli czytelnik, gracz, widz, chce zmienić coś w swoim medium to musi rozmawiać z twórcami, co mu nie odpowiada i w ten między innymi sposób poprawiać to medium. Jeśli chodzi o Cyberpunk to cieszę się jak dziecko na tę grę ponieważ kocham cyberpunk.
@lukaszsa – jeśli wytykanie problemów jest uzasadnione, to i owszem. Jeżeli jednak wyszukuje się problemy wręcz na siłę, tam gdzie ich nie ma to co można zmienić pod kątem takiego czytelnika? Chyba wszystko i wszystkich, niech „nie będzie niczego”. A najlepiej, to aby Prometheus napisał jakiegoś newsa, tak żeby im wszystkim pokazać. Bardzo chętnie zapoznał bym się z jego „bezbłędną” twórczością.
Poza tym, niech „Pan bezbłędny-Prometheus” mi wytłumaczy, co to są „Maci”? Jakaś gwara? W stylu „Maci tu piwo pani, czy nie maci?” 🙂 Bo ja komputerów nazwanych „Maci” nie znam…
Ciekawe nawiązania w podali Cyberpunku…-2077: Data apoklaipsy w Falloucie.-W Mass Effekcie w”pirackiej” stacji Omega równiez znajduje sie klub nocny Afterlife.-W Guild Wars 2, jeden z posteruneków przy fortecy Ebonhawke, ostatniej twierdzy ludzi w ich starym królestwie Askalonu nosi nazwe forlorn hope.
Panowie spuście z tonu.
Prometheus Mac to nazwa przyjęta od macintosha (marka wyrobiona, ale krótsza nazwa jest bardziej chwytliwa). Zastosowano Mac bo i tak społeczeństwo nazywało tak komputery Macintosh. To tak jak nie mówisz PlayStation tylko PS. A w wielu branżowych pismach nadal spotyka się nazwę Macintosh Mac XYZ. Chcesz pokazać, że jesteś mądrzejszy ale tu akurat nie ma błędu.
Wracając do tematu na pewno będzie wszczep pozwalający wypić więcej Wódki.
Syndicate (mowa chyba o tym oryginalnym) i SimCity 2000 były już wydane na Macintoshe we wczesnych latach 90′. Do dziś mam sprawny egzemplarz komputera Mac II z zainstalowanymi właśnie tymi grami…
@Wcogram To dobrze, bo w Deus Ex od nadmiaru alkoholu psuł się wzrok.
Tak sobie liczę, że Cyberpunk wyjdzie ok 2014-15, czyli może być 'nextgenowy’ i działający na nowych konsolach 🙂 Fajnie by też było, jakby na gram.pl były podręczniki do Cyberpunk 2020, żeby w oczekiwaniu na grę można było skumać zasady i świat gry 🙂
Nie mogę się doczekać! 😀 Piotrek zapomniał o paru ważnych rzeczach, ale mam wrażenie, że pracuje bardziej nad swoimi tekstami ostatnio, mimo paru okropnych błędów rzeczowych w innych artykułach i paru błędów językowych, jest to coraz ładniejsza polszczyzna, więc nie powinieneś się bez powodu czepiać Prometeusz! Gdy trzeba, to trzeba, ale tutaj to niesprawiedliwe.|@Kodaemon – oj tam, na krótko, na krótko. 😛 |@Davidiusz- ciekawe obserwacje, chociaż mam nadzieję, że to nie będzie powtórka z DX:HR
Podręczniki wydane przez Copernicus Corporation są wciąż dostępne: http:www.sklep.copcorp.pl/index.php?cPath=30_3
77′ to symbol eksplozji kultury punk na Wyspach Brytyjskich. Pewnie pomysłodawcą projektu jest jakiś stary załogant… 😀
Bo te informacje wkazywałyby znowu na konflikt „ludzie z modyfikacjami” kontra „ludzie bez modyfikacji” Rok 2077 może sugerować działalność jakiejś SI, jako punkt startowy do apokalipsy a la Fallout :)O czym Piotrek zapomniał? Twórcy mówili, że główną inspiracją, a chcą główny nacisk położyć na klimat, na uczucia a la spacer o pierwszej w nocy deszczową aleją, w której za każdym rogiem czai się niebezpieczeństwo ,a inspiracją do klimatu jest Łowca Androidów.Możemy oczekiwać,wg nich,czegos a la Gibson/Dick
Cyberpunk 2077 na konsolę Xbox 720.