John Carmack: „Kusi mnie stworzenie gry na Kinecta”. Na razie zrobił Rage na iPoda [WIDEO]
W rozmowie z serwisem Joystiq John Carmack z id Software zdradził, że „kusi” go możliwość stworzenia gry na Kinecta. Jak sam jednak przyznaje, nie wie nawet, jak mogłaby ona dokładnie wyglądać.§
„Nie mogę wykorzystać Kinecta do naszych „prawdziwych” gier. Nie ma po prostu tutaj miejsca dla naszych FPS-ów. Ale to interesująca technologia, a usługa Xbox Live mogłaby być idealną platformą do stworzenia czegoś podobnego do gier znanych z urządzeń opartych na systemie iOS [iPhone/iPod/iPad]” – mówi Carmack.
Jeśli już mowa o sprzęcie Apple’a – id Software wydało ostatnio na iPhonie, iPodzie oraz iPadzie grę Rage: Mutant Bash TV, która oparta jest na znajdującym się w produkcji Rage. Jest to shooter na szynach, w którym gracze biorą udział w tytułowym show. Jak zapewnia Carmack w tym samym wywiadzie, wraz ze swoją ekipą planuje stworzenie kolejnej produkcji, która trafiłaby do AppStore. Zabawa polegałaby jednak nie na strzelaniu, a na jeżdżeniu, czyli kolejnym ważnym elemencie „dużego” Rage. To co już mamy – czyli Rage: Mutant Bash TV – wygląda natomiast tak:
Carmack ma jednak znacznie więcej planów związanych z urządzeniami Apple’a – chciałby bowiem przenieść na nie niezwykle popularnego na PC-tach multiplayerowego Quake Live. „Chciałbym zrobić Quake Live w wersji na iOS – może koncentrując się na broniach świetlnych, nazywając grę Lighting Arena, czy jakoś tak – który byłby pełnoprawnym FPS-em. Będę starał się zrealizować ten pomysł, ponieważ są rzeczy, których chciałbym spróbować [na iPhonie/iPadzie], zarówno jeśli chodzi o technologię sieciową, jak i o to, ile możemy wycisnąć z urządzeń Apple’a. Nie wiem tylko, kiedy do diabła znajdę na to czas” – tłumaczy.
§
Czytaj dalej
10 odpowiedzi do “John Carmack: „Kusi mnie stworzenie gry na Kinecta”. Na razie zrobił Rage na iPoda [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Jeden ze współzałożycieli id Software, choć zajęty pracami nad Rage, chciałby zająć się także czymś innym. A dokładniej – grą stworzoną z myślą o Kinect. Jak jednak zaznacza, nie byłaby to „prawdziwa” produkcja z jakich znane jest studio.
A czy Apple nie mogło by stworzyć pada do którego „wsadza” się iPhone. Umożliwiło by to normalne granie, a nie mizianie palcem po ekranie i przechylanie telefonu które jest bardzo ograniczone.
Przy okazji odkryłem dobre określenie dla gier na iPhone, „miziaki”. Dopóki nie wymyślą czegoś innego od miziaków, ja na pewno nie kupie iPhona jako konsolki do gier.
Znając Apple taki pad, swoje by kosztował.
Piterskii – Po co dawali akcelerometr i żyroskop w swoim nowym dziecku? Właśnie do tego abyś grał przez ekran i ruch. Mam i ipoda i morze nie jestem obiektywny ale jest może 7-9 gier które gra się bardzo wygodnie na dotykowym ekranie i akcelerometrze (jak byś sterował grą Labirynth? raczej nie strzałkami czy padem 😀 ) Z resztą te ”iDziecka” od Apple są kombinacjami kilku cech innych urządzeń i gdyby mieli wypuścić specjalną konsolkę do grania to przerobili by ipoda (może) dodali by przyciski i tyle.
Bardzo podobne do Doom Resurection który był byś świetny
miziaki to podobne słowo do Maziaki więc odczepcie się bo miziaki są fajne.|A co tu dużo mówić. Carmac to zawsze był świetny gość.
@boss134 -,-’ „morze”… M-O-R-Z-E? Słownik, tudzież google nie boli…
Carmack zawsze zaskakuje 🙂 czekam na kolejne gry na iphona ;]
John Carmack – ojciec FPS-ów i chyba osoba mająca największy wpływ na rozwój współczesnej branży gier komputerowych.