rek
06.11.2009
Często komentowane 23 Komentarze

John Carmack: w Rage też nie będzie dedykowanych serwerów

John Carmack: w Rage też nie będzie dedykowanych serwerów
Okrutna plaga dopadła dedykowane serwery, które znikają z gier w ekspresowym tempie. Tym razem to guru pecetowego strzelania FPP we własnej osobie oświadczył, że jest to "relikt przeszłości", ale także, że cieszy się, iż id Software nie jest pionierem w tym ruchu.

W obliczu agresji sporej części pecetowców wobec braku wsparcia dla dedykowanych serwerów w Modern Warfare 2 Variety w wywiadzie z Johnem Carmackiem postanowiło i jego pociągnąć za język. I oto skutki: „To nie jest jeszcze całkowicie pewne, ale na ten moment nie będziemy mieli dedykowanych serwerów dla Rage (…) Świetną sprawa jest to, że nie jesteśmy pionierami i będziemy mogli zobaczyć, jak takie rozwiązanie będzie służyć innym”, powiada Carmack.

Cóż, będzie albo nie będzie. 183 tysiące podpisów pod petycją do IW o przywrócenie dedyków, to nie w kij dmuchał. Wniosek: granie na PC się zmienia. Pytanie tylko, czy pecetowcy zechcą się do tych zmian dostosować. A jeśli nie, to co wtedy?

23 odpowiedzi do “John Carmack: w Rage też nie będzie dedykowanych serwerów”

  1. Okrutna plaga dopadła dedykowane serwery, które znikają z gier w ekspresowym tempie. Tym razem to guru pecetowego strzelania FPP we własnej osobie oświadczył, że jest to „relikt przeszłości”, ale także, że cieszy się, iż id Software nie jest pionierem w tym ruchu.

  2. Kolejna gra skreślona z listy zakupów?

  3. Cholera kolejny producent mnie zawiódł i to taki dobry 🙁

  4. Oj straszne nie będzie dedyków! Cóż poczne!!!??? Aaaa! Też mi problem, dajcie spokój. Obydwie gry najprawdopodobniej dostaną najwyższą ocenę za singiel, do multi można znaleźć co innego;P

  5. Odnoszę wrażenie, że robienie gier ze wsparciem dla dedyków jest… tańsze. Nie wiem, skąd ta myśl, zawsze wydawało mi się, iż jest na odwrót.

  6. Kolejna gra musiał niestety unikać.

  7. KURNA! Miałem napisać na odwrót, znaczy… Dedyki,w mojej opinii, obniżają koszta produkcji gry 😛

  8. Ej, ale Rage odbierany był, np przeze mnie, od początku jako gra razcej singlowa albo do małego coopa czy coś w ten deseń. MW2 dla odmiany jest stricte Multiplayerowy, to trochę co innego… No bo nie mówice mi że te miliony graczy kupią tą grę dla 6 godzin singla…

  9. Nie no, każdy z nas ma kompa z dwoma wejściami sieciowymi i łączem 100 Mb/s, więc dedyki to relikt przeszłości… Host power i cięcie kosztów ot co!

  10. @Sciass – A Rage to będzie miał kampanię na 100h zabawy? Też się w 6 godzin skończy.

  11. Widać słabo się orientuje, gra po prostu w takiej formie istniała w moim wyiobrażeniu, jak coś na podobieństwo Borderlandsów.

  12. Professor00179 6 listopada 2009 o 08:26

    Bardzo nie podoba mi sie fakt, ze tworcy maja graczy (w pewnym sensie oczywiscie) za debili. Bez urazy, ale to chyba glupota aby uwazac, ze gracz PC nie jest w stanie znalesc sobie odpowiadajacego mu serwera – to jest mozliwe do zrobienia po 5min od PIERWSZEGO wejscia do gry… Jesli nie pomocy w laczeniu sie do gier, ktorych oczekujemy to czemu ma sluzyc caly ten zabieg zabijania gier na PC? To mnie bardzo zastanawia bo o ile IW PC ma gleboko w d*** to id stale podkresla swoje dobre stosunki z PC.

  13. niedlugo beda za nas ruszac myszkami i klikac na klawiaturach

  14. A ja teraz nie wierzę, by było to tak NAPRAWDĘ bez sensu i po prostu poczekam do premiery MW2 – i DOPIERO WTEDY bedę się pluł o końcu gamingu na PC, etcetera. Wielkim plusem takie rozwiązania nie są, ale też nie płakałbym przedwcześnie tak jak 90% populacji.

  15. To jest cios w piratów nic więcej.Szkoda że modów nie będzie, ale da się to przeżyć

  16. Co to są te dedykowane serwery? Co je sróżni od innych zwykłych serwerów? Bo nazwę „Dedykowany” słyszę nie po raz pierwszy, a mimo to nadal nie wiem co to jest. Może mi to ktoś wytłumaczyć?

  17. Ludzie… Wyjdzie jakiś patch. Na pewno…

  18. Professor00179 6 listopada 2009 o 13:43

    Orzekill – to jest takze cios dla uczciwych uzytkownikow. Kratos – to sa wlasnie tzw. zwykle serwery. Tzn. serwery zakladane przez graczy np. klany w CS/CoD4. Maja wlasne regulu i zasady. Bez dedykow to znaczy tyle – nie bedziesz w stanie ustalic regul na jakich chcesz grac (nie tak jak kiedys) I za kazdym razem bedziesz automatycznie laczony z graczami czytaj: bedziesz gral z losowymi ludzmi o calkowicie roznym skillu… Jest w prawdzie mozliwosc grania z ludzmi zapisanymi jako 'przyjaciele, ale to gorsze

  19. Professor00179 6 listopada 2009 o 13:47

    bo sprawia, ze nie uczjesz tej wspolnoty jaka niegdys tworzyly serwery w grach – kazdy z nich mial wlasne tradycje, zasady i graczy. |BTW: Kolejny krok to nakazanie PCowcom grac na padach. Ciezko tylko bedzie to wytlumaczyc zaslaniajac sie piractwem wiec trzeba bedzie sie byc moze przyznac, ze nie chcie sie wydawac kasy na rzetelna konwersje i latwiej jest wwalic to co bylo na konsolach -bez zadnych zmian… Tak przecietny amerykanin by uwierzyl, ze to zwalcza zUe piractwo, ale nawet tam sa madrzejsi ludzie

  20. ZAGŁADA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PRZEPRASZAM ALE MUSIAŁEM SIĘ WYŻYĆ

  21. Moglibyście chociaż wytłumaczyć na czym polegają te dedykowane sewery, bo nie każdy wie o co chodzi (ja wiem).

  22. Skor wiesz to czemu nie powiesz? 😛 |Dedykowany serwer to taki z którego nie można zagrać, można się tylko do niego podłączyć, jego rolę pełni wtedy prawdziwy serwer a nie komputer jednego z graczy, tzw. host. W sytuacji gdy serwery są niededykowane osoba stawiająca grę ma 0 ping i przewagę nad graczami. Często też możliwości administrowania taką grą są mniejsze niż w przypadku gier dedykowanych (CS, CoD 4 etc.). Mało kto też trzyma kompa włączonego 24/7 żeby inni mogli pograć 😛

  23. Kolejna gra, w którą chętnie pogram, ponieważ czasy postapokaliptyczne mocno mnie kręcą :]

Dodaj komentarz