06.04.2012
Często komentowane 24 Komentarze

John Romero pracuje nad „PC-towym FPS-em z elementami MMO”

John Romero pracuje nad „PC-towym FPS-em z elementami MMO”
Niedawno na Twitterze John Romero stwierdził, że nie zrezygnował jeszcze z FPS-ów i ma związane z nimi „pewne plany”. Teraz w jednym z wywiadów twórca Daikatany i Dooma zdradził, że pracuje nad nowym projektem.

John Romero, prezes studia Loot Drop, które pracuje obecnie nad zapowiedzianym niedawno Ghost Recon: Commander na Facebooka, w wywiadzie dla Eurogamera wyjawił, że pracuje nad FPS-em z elementami MMO, który najpierw pojawi się na PC.

Jak mówi:

Nie chcę wdawać się w szczegóły, ale już wiem, jak będzie ta gra wyglądać. Już zacząłem ją projektować i wygląda nieźle – choć oczywiście wiadomo było, że tak powiem. […] Rozgrywka jest ciągła, gra przechowuje dane graczy, postać użytkowników ciągle się rozwija i staje się coraz lepsza. Myślę, że większość dzisiaj takich rzeczy oczekuje, ale prace nad tym projektem zacząłem już jakiś czas temu. […] Zabawa będzie taka, jakiej powinieneś oczekiwać od shooterów, ale sytuacja, sposób narracji i system nagród będą unikalne. Nie chcę zdradzać szczegółów nim nie zbliżymy się do końca prac. Wyciągnąłem wnioski z lekcji mówienia zbyt wiele o grach i ich datach premier [Daikatana? ;)].

Romero dodał, że w jego produkcji poruszanie się bohaterów i tempo rozgrywki będzie znacznie szybsze niż w dzisiejszych shooterach. Zabraknie też systemu osłon, za którym sam projektant niezbyt przepada.

Jak mówi:

Nie jestem fanem osłon ani podejścia, by gracz był gąbką wchłaniającą kule [nie będzie automatycznej regeneracji zdrowia?]. Nie jestem też zainteresowany tym, by gracz pełnił rolę tanka – lubię czuć, że posiadam umiejętności. Zdałem sobie sprawę, że większość systemów sterowania w nowych shooterach jest bezpośrednio związanych z konsolowym padem, ponieważ nie możesz grać na nich w szybkim tempie. Developerzy zaprojektowali swoje gry więc tak, żeby gracz mógł robić coś innego, jeśli nie potrafił umiejętnie szybko się poruszać. Musieli zrobić coś innego. Ale ja jestem graczem ceniącym sobie PC-tową mysz i klawiaturę. Kocham szybkie obroty o 180 stopni, szybkie celowanie, poruszanie się. Więc wszystkie gry, które nie są takie – jak dzisiejsze shootery, w których w zasadzie przechodzi się poziomy liniowo dążąc do wyjścia, a inne drogi są zamknięte – nie interesują mnie. Lubię odkrywać swój poziom umiejętności. Nie jestem więc fanem shooterów na szynach lub powolnego ukrywania się za osłonami. Nie mówię, że Gearsy nie są świetnymi grami, ale jako gracz jestem bardziej zainteresowany szybkim tempem zabawy.

Nie wiadomo, kiedy nowa gra Romero miałaby się ukazać.

24 odpowiedzi do “John Romero pracuje nad „PC-towym FPS-em z elementami MMO””

  1. Niedawno na Twitterze John Romero stwierdził, że nie zrezygnował jeszcze z FPS-ów i ma związane z nimi „pewne plany”. Teraz w jednym z wywiadów twórca Daikatany i Dooma zdradził, że pracuje nad pewnym projektem.

  2. W koncu ktos powiedzial glosno to, o czym mysla wszyscy. Trzymam kciuki za projekt, nie mowie, ze nie lubie postrzelac na konsolach, ale to prawda, nie ma juz hardkorowych shooterow na miare tych sprzed 2001

  3. ale fota stara, jeszcze z jakichś Gamblerów / PC Gamerów Po Polsku z 95 roku ją pamiętam, nie macie czegoś aktualniejszego, może gość jest już łysy, nie wiem? 😀

  4. kkdm – Masz w miarę aktualną fotę: lootdrop.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/02/30661_428546056288_517581288_5376023_429495_n.jpg . Widać dużo się nie zestarzał. 🙂

  5. Fajnie jakby ten projekt wypalił, przyda się taka miła odmiana, a raczej powrót do korzeni, ale z odpowiednią dozą nowości. Trzymam kciuki.

  6. „To win the game you must kill me, John Romero”. Czekam az ktoras gra przywroci ducha dawnych doomow/quakeow.

  7. A co do Romero to nie wiem czy ten clown zasluguje na nasza uwage. Juz raz pokazal jakie jest jego podejscie do graczy i tworzenia gier. A ktos kto nigdy nei umial robic gier, nigdy sie do tego nie przykladal i uczyl watpie zeby nagle oswiecenia dostal.

  8. Trzymam kciuki, dużo wody upłynęło już od tej afery z Daikataną i zachowaniem Romero przy produkcji, więc nie będę hejtował – niech mu się uda, a noż kupię?

  9. Mądre słowa, jak zwykle John kibicuję!|Może powrót do Quake one DM? albo jeszcze szybszego Dooma?|dla mnie liczy się efekt, oby nie zabrakło zapału…

  10. @Tubelectric zapraszam do UT3…

  11. Aż mi się na usta Team Fortress ciśnie.

  12. Będzie niekonsolowy fps? Trzymam kciuki.

  13. Powrót do gier sprzed 2005 roku?

  14. Z jednym się z nim zgodzę – dzisiejsze shootery są nudnawe.

  15. @JohnnyGat Właśni lepiej żeby nie powstał taki bubel jakim obecnie jet TF2. Romero życzę powodzenia ale raczej nie zagram, za słaby skill mam w szybkich strzelankach.

  16. Amen to that!

  17. Dobrze gada, polać mu!

  18. Tak jest! w końcu jest odzew z którym pokrywa się myśl nieco starszych graczy! 🙂

  19. Liczę na coś [beep]istego. Jak to jeden z poprzednich użytkowników napisał: „Polać mu” 😀

  20. O ile nie spieprzy tego, jak Daikatany, to będzie to szansa na restaurację gatunku FPS, tak wymiętego i przeżutego przez kolejne kopie Call of Duty.

  21. Kolejne nędzne maszynki do robienia pieniędzy,które niektórzy jeszcze nazywają CoDami niszczą FPSy od wewnątrz-niedługo ludzie jedyne co będą kojarzyć z tym gatunkiem to badziewne,oskryptowane strzelanki,którą są tak 'idealnie’ zaprojektowane,że nie ma potrzeby zmieniania ich od przeszło 5 lat. Oby Romero zafundował jakiś powiew świeżości.Oby.

  22. Jak widzę „z elementami MMO” to już czytać mi się odechciewa…

  23. @Rey656 Nie wiem z czym się Ci się elementy MMO kojarzą, ale jak chodzi o grę to nie muszą jej popsuć, a wręcz odwrotnie. Może Romero ma ciekawy plan na stworzenie gry, która będzie odskocznią od tego co nam dziś serwują.

Dodaj komentarz