Już wiemy, dlaczego Alpha Protocol się opóźni – oficjalnie plus plotki

Oczywiście po raz kolejny jako główne przyczyny opóźnienia podano chęć dopracowania produkcji. A jakżeby inaczej…
„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, z tego, iż SEGA podjęła decyzję o wstrzymaniu premiery gry, by dać jej jak największą szansę na sukces, do którego, zarówno my w Obsidian, jak i nasi partnerzy w Sedze, dążymy” – wyjaśnia prezes Obsidianu, Feargus Urquhart.
„Od początku, gdy tylko zobaczyliśmy Alpha Protocol, SEGA zdała sobie sprawę, że gra ma potencjał, by stać się tytułem AAA [z najwyższej półki]” – twierdzi Masanao Maeda, prezes amerykańskiego oddziału SEGI. „Wraz z Obsidianem podjęliśmy decyzję o przesunięciu Alpha Protocol na wiosnę 2010 roku po to, by upewnić się, iż będziemy mieć, jak najlepszą grę w dniu premiery” – dodaje.
Swoje trzy grosze dorzucił także na oficjalnym forum studia Obsidian PR-owiec firmy, Matthiew Rorie, który starał się uspokoić niezbyt zadowolonych fanów.
„Miejcie na uwadze to, że w końcu pomoże to [przesunięcie debiutu] Alpha Protocol w osiągnięciu jak najlepszego możliwego sukcesu. Gra będzie dobrze dopracowana i miejmy nadzieję stanie bardziej widoczna dla społeczności graczy. A więc każdy na tym skorzysta. To wkurzające, że nie pojawi się już wkrótce, ale kiedy się ukaże, będzie niesamowita” – tłumaczy.
No tak, miejmy nadzieję, że tak właśnie będzie. Chociaż, jeśli opinie Sony na temat Alpha Protocol są prawdziwe, twórcy muszą się postarać przez te dodatkowe kilka miesięcy. I to bardzo.
PLOTKI: ostatnio podczas jednego ze spotkań branżowych usłyszeliśmy ze „źródła zbliżonego do Segi„, że Alpha Protocol obecnie jest grą dość niespójną, jeśli chodzi o gatunek. Podobno wygląda ona na razie tak, że sami marketingowcy i PR-owcy (a więc ludzie rozmawiający z prasą i zachęcający do pisania o grze) nie wiedzą, czy przedstawiać ją jako RPG, czy raczej grę akcji. A to oznacza, że przed pracownikami Obsidian Entertainment jeszcze sporo pracy, zanim Alpha Protocol będzie tym, czym ma być – hitowym erpegiem osadzonym we współczesnym świecie.
Czytaj dalej
8 odpowiedzi do “Już wiemy, dlaczego Alpha Protocol się opóźni – oficjalnie plus plotki”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wreszcie, po kilkunastu dniach niedomówień, SEGA postanowiła oficjalnie uciąć wszelkie spekulacje i poinformowała, że najnowsze dzieło studia Obsidian, Alpha Protocol, pojawi się nie w październiku, a dopiero na wiosnę 2010 roku.
Tak samo jak z Mass Effect? Niby RPG ale tak dużo ma wspólnego z tym RPG, że już lepiej nazwać ją grą akcji… Kolejne podobieństwo do Bioware? ;]
mi sie wydaje ze nazywanie tej gry RPG (podobnie jak w przypadku ME) jest nie na miejscu. To nie jest RPG tylko strzelanka z bardzo rozwinietymi elementami RPG.
W najlepszym razie proporcje beda pol na pol, ale juz wtedy nie moznaby bylo nazwac tej gry RPGiem. Poza tym gra juz wczesniej byla zapowiadana jako uproszczone ME w obecnych czasach. Niby jak sie to ma do RPG?!
Fanów? ta gra nie wyszła, jak można być jej fanem!
ja i tak wole Deus Ex ;]|też trudno ją określić jaki to gatunek, ale ile daje frajdy 😀
Panie Piotrek66, skup się pan, bo bredzisz! Co to znaczy „opinie SEGI” (w domyśle – negatywne)? Skąd koncepcja z tego linkowanego newsa, że „Alpha Protocol prezentuje, zdaniem przedstawicieli Sony, dość słaby poziom”? Od kiedy „feels barely RPG” znaczy „prezentuje słaby poziom”!? Gra miała być RPGiem, a zapowiada się bardziej na strzelankę, i to stąd niepewność marketingowców SONY, a nie stąd, że „jest słaba” – jak dotąd nikt nie powiedział słowa na temat jakości samej gry!
Obsidian robi świetne gry aczkolwiek jak na razie wszystkie ich tytuły cierpiały na przypadłość innego, nieistniejącego już studia od cRPG – Troiki. Mianowicie wszystkie były strasznie zabugowane i w widać było brak czasu na ostateczne szlify vide KotOR II i NWN 2.