Ken Levine: Bioshock przetarł drogę ambitnym shooterom

„Nie wiem nawet jak udało nam się przekonać ludzi, by zapłacili za Bioshocka. Takie gry nigdy nie zarabiały – gdy przygotowywaliśmy Bioshocka, wszyscy mówili nam, że to świetny pomysł, ale sprzedamy ze 150 tys. egzemplarzy”, opowiada Levine (na zdjęciu obok). Wcześniej podobny w zamyśle System Shock 2 nie osiągnął takiego sukcesu komercyjnego, na jaki miał nadzieję wydawca. Tak to już bywa, że sukces artystyczny często nie idzie w parze z komercyjnym.
„Jak myślicie, ile gier tego typu będzie teraz powstawać w porównaniu z liczbą, jaka powstała wcześniej [przed Bioshockiem – przyp. CormaC]?”, pyta Levine. „Ile osób grało w takie gry wcześniej? Może ze 300-400 tys. A teraz będą w nie grały miliony ludzi.” Na zakończenie Levine stwierdził, że Bioshock przetarł drogę innym twórcom, którzy teraz będą mogli odważyć się na większe ryzyku tworząc ambitne FPS-y
Levine nie bierze udziału w pracach nad BioShockiem 2, zamiast tego koncentrując się na nowym projekcie, którego jeszcze nie ujawniono.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Ken Levine: Bioshock przetarł drogę ambitnym shooterom”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
🙂 // Hahahaha! Pokazcue to Bethesdzie, ciekawie co powie 😛
Ile gier TEGO TYPU będzie teraz powstawać? // To znaczy _ambitnych strzelanek_, czy _sukcesów artystycznych_? Oryginalne konwencje jeszcze będą, a owszem, ale więcej tytułów z przesłaniem i mądrą fabułą, to IMO dla producentów zbyt abstrakcyjne 🙁