08.08.2010
Często komentowane 38 Komentarze

Kinect nie dyskryminuje. Rozpoznaje język migowy, by każdy mógł powiedzieć ?PWND?

Kinect nie dyskryminuje. Rozpoznaje język migowy, by każdy mógł powiedzieć ?PWND?
Dokument złożony w amerykańskim urzędzie patentowym, który szczegółowo opisuje działanie Kinecta (i zabezpiecza prawa Microsoftu do tego urządzenia) złożono dawno temu, ale dopiero niedawno został on ujawniony. Przynosi nowe informacje na temat kontrolera.

Największa ciekawostka dotyczy tego, że zgodnie z opisem Kinect rozpoznaje tzw. ASL, czyli American Sign Language, amerykański język migowy.

Czytamy:
Jeśli użytkownik nie może mówić, nie może przyłączyć się do chatu głosowego, a choć mógłby wpisywać swoje wypowiedzi, dla kogoś kto zna ASL byłby to uciążliwy, mozolny sposób komunikacji. Korzystając z naszej technologii można używać gesty ASL, by przekazywać swoje myśli, które są potem przekazywane i tłumaczone na potrzeby innych użytkowników”.§

I dalej:
Dla przykładu, gdy jeden użytkownik zabije postać innego użytkownika, ten, który wygrał, choć pozbawiony umiejętności mowy, będzie mógł wykonać gest, świadczący, że drugi gracz został <PWND>”.

Dodatkowo w dokumencie czytamy, że Kinect może być w stanie rozpoznawać nawet pojedyncze elementy części ciała, jak np. palce dłoni (co pozwoli przekazywać również inny znaczący gest, rozpoznawalny na całym świecie…).

Tu przyda się jednak pewien komentarz – patenty często opisują funkcje zamierzone, planowane, potencjalnie możliwe, ale niekoniecznie zrealizowane w urządzeniach, które trafiają na rynek. By przekonać się, czy Kinect rzeczywiście rozpoznaje język migowy będziemy więc musieli poczekać do listopadowej premiery tego kontrolera.

38 odpowiedzi do “Kinect nie dyskryminuje. Rozpoznaje język migowy, by każdy mógł powiedzieć ?PWND?”

  1. Dokument złożony w amerykańskim urzędzie patentowym, który szczegółowo opisuje działanie Kinecta (i zabezpiecza prawa Microsoftu do tego urządzenia) złożono dawno temu, ale dopiero niedawno został on ujawniony. Przynosi nowe informacje na temat kontrolera.

  2. kinect niewątpliwie przewyższa technologicznie move’a ale czy sprzedaż będzie wysoka wątpliwe przede wszystkim ze względu na każualowe gierki oraz wysoką cenę

  3. jeśli naprawdę będzie taka opcja to i nawet mi się przyda mimo że potrafię mówić

  4. Move tez wcale tani nie jest.jesli dobrze pamietam to jeden kontroler kosztuje 50 dolarow.biorac pod uwage ze potrzeba 2 do zabawy w pelni to juz 100 dolarow.do tego dochodzi chyba kamerka ktora kosztuje z 30.czyli caly zestaw wychodzi okolo 130 dolarow co w cale takie tanie nie jest

  5. @ piXel14 dodatkowo jeśli chcemy w 2 osoby zagrać to będzie człowiek mieć więcej kontrolerów. Ale i tak to lepiej brzmi niż 100 $ za Kineta + 50 za grę.

  6. Takiej opcji nie będzie…

  7. [do wypowiedzi piXela i Metalexa]…i obecnie kupujący PS3 [slimki] dostają PS Eye w zestawie. Specjalnie właśnie kupiłem wersję z EyePet, żeby dostać PS Eye, które się przyda w przyszłości. Sam kontroler [„różdżka” + do drugiej ręki analog] kosztuje ledwie ok. 200 zł z tego co pamiętam. Czyli jedna gra….po premierze.

  8. W skrocie: „Kinect i support do srodkowego palca”

  9. Czyli grając w FPSa będzie musiał odłożyć pada i machać rączkami? Fajnie ;P

  10. ZdeniO, niestety to największy minus [póki co] Kinecta. Są zapowiedziane na niego tylko każule i tylko one będą mogły korzystać z niego. To właśnie PS Move będzie można używać w np. nowym Motorstormie, Killzone 3 czy dziesiątkach innych, „hardkorowych” grach. 🙂 [KZ 3 + 3D + PS Move…ojojj…]

  11. Możecie lubić kinect’a, możecie go nienawidzić albo być obojętnymi ale jedno trzeba przyznać, za taki ukłon i ułatwienie dla niepełnosprawnych należą się brawa, cieszy fakt, że wielkie korporacje jeszcze nie zapomniały o niszowej grupie graczy.

  12. Reien, Microsoft nie, zobaczymy co powiedzą producenci gier. Czy będą mieli czas i w ogóle chęci własnie pakować kolejne linijki skryptu, żeby taki niemy mógł coś „powiedzieć” dla reszty, kiedy oni przez headset będą nawijać. Czytaj właśnie ostatni akapit tego, co napisał Hut.

  13. Fajne. Już widzę jakby ta maszynka wciskała ci do ust słowa, których nigdy nie wypowiedziałeś. 🙂

  14. Fajnie, tylko że do gier to się nie nadaje, a o Total Warze na Kinekcie można zapomnieć. Za dużo mocy zżera… A wydawać tyle kasy na coś bezużytecznego to parodia. A grając w fpsa, będziesz miał dodatkowo mega laga, zresztą jak chcesz grać np. w MW na Kinekcie? Przecież nie będzie się dało praktycznie chodzić dalej niż w kole o metrowym promieniu. Bo jak na razie nie rozwiązano problemu poruszania bohatera bez gałki/krzyżaka.

  15. Zresztą takie rzeczy na PC – wystarczy kamerka za 60zł, kolorowe kawałki papieru/cokolwiek – i specjalny program. Podtykamy rękę pod kamerkę i np. gramy w UT3 ręka jako pistolet, a druga na WSADzie do poruszania bohaterem.

  16. http:www.cdaction.pl/news-8525/camspace-natal-i-paleczka-sony-w-jednym-na-pc-i-za-darmo.html tutaj, proszę.

  17. http:www.youtube.com/watch?v=SyaMOwkKnvc&feature=related

  18. Fajna sprawa, no ale poki co sa tylko kazuale na Kinecta.|Bumberoman, nie mam do ciebie sily

  19. @bimberoman fajna sprawa z tym CamSpace i pomyśleć że w przeciwieństwie do konsol darmówka xD

  20. a mnie zastanawia jedno … jak wygląda gest pwned ?

  21. pwnd gest wyglada dosc normalnie ;d typowy fakas na pozegnanie

  22. CamSpace ma chyba jeszcze większego laga niż Kinect, pobawiłem się tym chwilę i odinstalowałem bo nie szło w nic grać normalnie. Co do Kinecta po co to komu? Jak ktoś wraca ze szkoły/pracy to chyba woli posiedzieć i pograć normalnie niż skakać jak idiota przed telewizorem

  23. AdixTehMaster 8 sierpnia 2010 o 13:27

    A czasami ASL to nie znaczy Age/Sex/Location ?

  24. Messer – no weź sobie otwórz nawet ostatnie CDA i przeczytaj zapowiedź RUSE… To po cholerę mi teraz ten Kinect? Do kręgli, albo innych gier ruchowych dla emerytów? I na to mam bulić 300$? A mi szkoda gadać z kimś kto pieje o cudowności urządzenia, które za parę tygodni ma premierę, a do którego nie ma żadnego filmiku z jakąkolwiek grą nie-dla-dzieci/casuali.

  25. @bimberoman17, tak samo ludzie mowili o Wii, ale jakos ktos je kupuje 🙂

  26. @Defhlen|Wii jest kierowane właśnie do takiej grupy odbiorców, XBox 360 i PS3 jest dla tych „poważniejszych” graczy. Z tego powodu można by oczekiwać nieco więcej, prawda? Tak czy siak, miły gest ze strony MS, zobaczymy, czy skończy się na założeniach, czy faktycznie coś z tego wyjdzie.

  27. ja tylko czekam na takie fajne neurologiczne helmy…..wteby bede sie interesowal itmami podobmymi temu szajsowi a poki co….mozna powiedziec zem konserwatysta…nie wiem czy bedzie to mialo jakies zastosowanie….ten procent uzna to za zbawienie ale dla wiekszosc fakt ze beda mogli zobaczyc jak ktos im pokazuje „faka”…..

  28. FilipAuditoredeFirenzo 8 sierpnia 2010 o 18:50

    ,,np. palce dłoni (co pozwoli przekazywać również inny znaczący gest, rozpoznawalny na całym świecie…).” ciekawe o jaki to znak chodzi 😉 |Co to znaczy PWND ?

  29. Defhel – ale wii-moty nie ograniczają możliwości konsoli. Bo Kinect ogranicza i to mocno – tak jak by po zainstalowaniu nowej kierownicy w veyronie można było jechać tylko 150km/h… Dla przeciętnych kierowców styknie, ale pro chcą dygać 300km/h 😀

  30. PWND? Coś w stylu – porobiłem cię bez mydła – stosowne gdy ubijemy w World of Tanks IS3 przy pomocy PZKPFW III. XD

  31. FilipAuditoredeFirenzo 8 sierpnia 2010 o 19:13

    Przecież Veyron może jechać ponad 400 km/h… Czemu beta tego World of Tank nie chce mi działać ? pisze, że serwer jest zapchany… cały czas ?

  32. Filip nie wiem czy przyszło ci to do głowy ale może… serwery są zapchane?

  33. A miejski słownik slangu mówi o PWND „Zwrot używany w środowisku egamingowym. Oznacza przytłaczający tryumf nad przeciwnikiem który ma też na celu poniżenie go/wyśmianie/zbłaźnienie. Znacznie silniejszy niz owned.”

  34. FilipAuditoredeFirenzo 8 sierpnia 2010 o 20:49

    …. No ale, że by serwery były zapchane cały czas ?

  35. Z takim nickiem nie wpuszczają na serwery… A teraz gra ponad 4k ludzi.

  36. …rozebrano Kinecta i przedstawiono kilka nowych faktów… min. o tym że system nie wychwyci ruchu pojedynczego palca. Patent chyba na Kinecta 2.0. Oto link http:www.t3.com/feature/exclusive-how-does-microsoft-xbox-kinect-work

  37. PWND przedstawiony jest przez ustawienie srodkowego palca lewej stopy na poludniowy-wschod od wsi Malopole, prawej nogi podniesionej na wysokosc poltora metra z obiema rekami wskazujacymi wskazujacymi na 2 stopnie prawo od kinecteca

  38. PWND jest, ok. A co z p0wned, pwn0t, pwnt, ownt i całą resztą?

Dodaj komentarz