7.03.2024, 17:15Lektura na 2 minuty

Kingmakers: Twórcy zapowiadają 60 fps-ów na konsolach oraz dostępność na Steam Decku

Digital Foundry miało okazję porozmawiać z twórcami szalonego Kingmakers o szczegółach aspektów technicznych.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Szalona gra, która zyskała spory rozgłos ze względu na swoje elementy gameplayowe, może stać się hitem. Kanał Digital Foundry miał okazję porozmawiać z twórcami Kingmakers, skupiając się przede wszystkim na aspektach technicznych. 

Z wywiadu dowiedzieliśmy się, że gra powstaje na Unreal Enginie 5, ale bez funkcji next-genowych, którymi produkt Epica jest reklamowany. Chodzi tu konkretnie o Nanite (pozwalający na używanie obiektów 3D z milionami wierzchołków bez konieczności przygotowania wielu wersji o różnym detalu) i Lumen (nowy system do globalnego oświetlenia). Silnik jest mocno zmodyfikowany i m.in. do nawigacji AI używany jest unrealowy Nav Mesh, ale na tyle przepisany, że więcej jest tam autorskiego kodu niż fabrycznego. 

Ponadto Kingmakers może renderować 4000 postaci naraz na ekranie. Nie jest to pierwszy raz, kiedy twórcy gier używają różnych trików do osiągnięcia ogromnej liczby enpeców widocznych naraz na ekranie. W przypadku Total Wara było możliwe renderowanie 20 tysięcy jednostek, ale w większości były to sprite’y 2D. W tytule Redemption Road Games jedna ze sztuczek polega na tym, że zamiast klasycznej animacji na szkielecie, twórcy używają Vertex Shadera, czyli kodu działającego na karcie graficznej, który bezpośrednio modyfikuje wierzchołki modeli postaci. To rozwiązanie co prawda jest dużo szybsze i pozwala na procesowanie większej liczby postaci naraz, ale nie posiada tylu możliwości co animacja na szkielecie. Z tego powodu po najechaniu myszką na enpeca jego wersja jest podmieniana na klasyczny szkielet. Gra posiada również tylko jeden typ przeciwnika (tzn. nie ma różnych potworów, ciekawych wariacji wrogów itd.), przez co GPU może procesować te jednostki równolegle. 

Kolejnym niesamowitym osiągnięciem technicznym ma być tryb multiplayer, działający do 4 osób. Oprócz tego Kingmakers ma działać na Steam Decku oraz na konsolach, zapewniając w trybie wydajności 60 klatek na sekundę.

Do tej pory nie poznaliśmy daty premiery Kingmakers, jednak early access powinien być udostępniony już w tym roku. Grę możecie dodać do listy życzeń na jej steamowej stronie

Bardzo dziękuję Oskarowi Kogutowi za merytoryczną pomoc przy powstawaniu tego newsa.


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów842

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze