19.01.2023

Kluczowe elementy na stronie www – optymalizacja, która zwiększy satysfakcję użytkownika i Twoje zyski

Kluczowe elementy na stronie www – optymalizacja, która zwiększy satysfakcję użytkownika i Twoje zyski
Stronę internetową ma praktycznie każda firma, ale nie wszystkie strony są odwiedzane przez użytkowników i nie wszystkie generują zyski. Jak każdy z nas wie, biznes, który nie zarabia, wcześniej czy później trzeba będzie zamknąć. A tego nie chce żaden właściciel firmy. O jakie więc elementy witryny zadbać, by wszystko działało po naszej myśli?

Artykuł sponsorowany.

Optymalizacja strony www – zmiany, które przynoszą rezultaty

Strona powinna być dostosowana do potrzeb użytkowników. Jeśli witryna nie będzie spełniać podstawowych oczekiwań odwiedzających, nie mamy co liczyć na sukces. Potencjalni klienci uciekną i więcej nie wrócą. Ale podstawowe oczekiwania to nie wszystko. Musimy iść o krok dalej. Powinniśmy poznać swoich klientów, wiedzieć, jakich informacji szukają, które elementy witryny są dla nich najbardziej przydatne, w jaki sposób poruszają się po naszej stronie.

Z pomocą przychodzi analiza. Dzięki specjalistycznym narzędziom – i to nie tylko tym płatnym, możemy uzyskać wiele przydatnych informacji, zweryfikować, na jakich elementach odwiedzający skupiają wzrok, jak daleko scrollują stronę, które zakładki odwiedzają. Na tej podstawie możemy wdrożyć zmiany.

Optymalizacja strony www – dodaj coś od siebie

Czy optymalizacja strony powinna opierać się wyłącznie na analizie zachowań użytkownika? Choć taka analiza jest bardzo ważna, nie powinniśmy ograniczać się tylko do niej.

Jako właściciel firmy z pewnością wiesz, jakie treści chcesz wypromować, informacje mogą przydać się Twoim klientom, co przynosi Ci największe zyski – wykorzystaj to.

Tylko to, czego szuka użytkownik, czy może coś jeszcze?

Zdarza się tak, że użytkownik interesuje się contentem, skupia się na infografice, ogląda wideo, czyta odpowiedzi na pytania, których nie szukał, kupuje coś, czego nie planował. Przypadkowo interesuje go coś, o czym nawet nie myślał.

Przenieśmy się na chwilę do spożywczego sklepu stacjonarnego.

Podstawowe zakupy to dla większości z nas pieczywo, mleko, ewentualnie serek czy pomidor. Z doświadczenia jednak wiemy, że przechadzając się po sklepie, do koszyka wkładamy także inne rzeczy. Coś przykuje naszą uwagę, coś akurat jest w promocji, nagle mamy ochotę na produkt, którego nie było na liście.

Załóżmy, że użytkownik odwiedza Twoją stronę, żeby poczytać o modelowaniu ciała. Nic nie stoi na przeszkodzie, by przy opisie umieścić przycisk do referencji klientów, którzy już korzystali z takiego zabiegu, link do galerii, w której obejrzy efekty przed i po. Możemy też zachęcić odwiedzającego do zajrzenia na podstronę na temat usuwania zmarszczek, oczyszczania skóry i innych zabiegów. Być może zdecyduje się na większy pakiet?

Takie działanie sprawia, że użytkownik staje się bardziej zaangażowany, spędza na stronie więcej czasu, przemieszcza się pomiędzy zakładkami. Długość sesji, niski współczynnik odrzuceń to sygnały, że odwiedzający lubią Twoją stronę i szansa nie tylko na konwersje, ale też na wyższą pozycję w rankingu Google.

Content za kontakt – tak czy nie?

Użytkownik potrzebuje wartościowych treści, wskazówek, inspiracji, Ty natomiast chcesz rozwijać biznes, poszerzać bazę klientów, generować leady, zarabiać.

Skupmy się na contencie. Oprócz tekstów, które wdrażasz na stronę, warto byś przygotował treści, które użytkownik będzie mógł pobrać. Poradnik, ebook, kreatywny mapping to warte rozważenia pomysły. W zamian za content, możemy poprosić na przykład o adres e-mail użytkownika. Taka wymiana jest w porządku i każdy na niej zyskuje. Według analizy firmy 1stplace.pl, dzielenie się za darmo eksperckimi materiałami zwiększa zaufanie do firmy i generuje bardzo wartościowe leady.

Ekspercka wiedza – ważna w każdej branży

Bez względu na to, na jaki temat szukasz informacji, zależy Ci na tym, aby otrzymać merytoryczną, szczegółową odpowiedź. Na tym samym zależy Twoim klientom, pacjentom. Coraz ważniejszy staje się content ekspercki, przygotowany przez osoby, które mają specjalistyczną wiedzę lub przez osoby współpracujące z ekspertami.

Jeśli pacjent szuka informacji na temat leczenia kanałowego, chętniej przeczyta test przygotowany przez stomatologa, higienistkę stomatologiczną. Warto więc zadbać o wartość merytoryczną treści, a pod tekstem zamieścić biogram, czyli kilka zdań na temat autora.

Poza tym, wodolejstwo, niespójne informacje są powodem irytacji, poczucia, że tracimy czas, przeglądając daną podstronę. W takiej sytuacji błyskawicznie przejście na stronę konkurencji, jest oczywistością.

Unikalne treści, spełnianie wytycznych algorytmu E-E-AT, który uwzględnia między innymi autorytet autorów i wrażenia użytkownika, to także droga do zdobycia i utrzymania wysokich pozycji w bezpłatnych, czyli organicznych wynikach wyszukiwania.

Testimoniale – czy opinie osób trzecich działają?

Opinie wciąż mają znaczenie. Użytkownicy chętnie czytają opinie osób trzecich, liczą się z nimi, wiarygodne komentarze wpływają na decyzje zakupowe. Co więcej, niektórzy z odbiorców za bardziej wiarygodne niż inne dowody słuszności, na przykład case study, uznają właśnie opinie (zarówno te pozytywne, jak i negatywne).

Komentarze są bardziej przystępne, są głosem innych klientów, a nie firmy, która sama omawia własne usługi (pamiętaj jednak, że opinie muszą być wiarygodne, przygotowane przez klientów, którzy skorzystali z Twoich usług, zakupili produkt).

Storytelling – opowiedz swoją historię

Gdy opowiadamy historię o tym, co nam się wczoraj zdarzyło, jak poznaliśmy drugą połówkę, czy jak to się stało, że dostaliśmy pracę w danej firmie, wszyscy nas słuchają. W tym nawet osoby, które przypadkowo znajdują się w pobliżu (chyba że historia jest wyjątkowo nudna, wtedy nie słucha nikt). Wniosek? Wszyscy lubimy historie, historie zapadają w pamięć, wzbudzają emocje, odbieramy je inaczej niż dane analityczne.

Na stronie internetowej warto więc umieszczać takie treści – historię o tym, że początki firmy Google miały miejsce w garażu, zna praktycznie każdy. A jak powstała Twoja firma?

Obrazowaniem, historiami możemy posługiwać się w różnych rodzajach treści, nie tylko brandowych.

Łatwa nawigacja

Użytkownik ma jeden cel, chce szybko znaleźć to, czego szuka. Szybki dostęp do informacji, błyskawiczne dotarcie na daną podstronę to podstawa. Zadbaj więc o to, by Twoja strona była intuicyjna w obsłudze, aby menu było w prawidłowy sposób rozplanowane.

Strona przyjazna dla użytkownika a sukces Twojej firmy

Tytułem podsumowania, długie sesje na Twojej stronie, niski współczynnik odrzuceń, duża liczba kliknięć to sygnały, że użytkownicy lubią Twoją witrynę. A witryny, które są lubiane przez użytkowników, są widoczne w Google i… odnoszą sukces. Zadbaj o odpowiednią optymalizację strony i ciesz się z korzyści.

Dodaj komentarz