Kolejne informacje o zamknięciu Piranha Bytes. Powodem mają być cięcia budżetowe

Potencjalne zamknięcie Piranha Bytes staje się coraz bardziej realne. Źródłem najnowszych informacji jest niemiecki podcast.

Wczoraj informowaliśmy was o najnowszych doniesieniach zza granicy, według których Piranha Bytes ma zostać zamknięta. Niestety, na tym nie koniec.

Gothicowa społeczność Reddita przygotowała podsumowanie najnowszego odcinka niemieckiego podcastu The Pod, w którym poruszany był temat zamknięcia Piranha Bytes przez Embracer Group. Andre i Jochen, prowadzący program, przekazali bardzo dużo nowych informacji, które niestety nie napawają optymizmem. 

Podobno Björn Pankratz, jeden z czołowych pracowników studia, miał opuścić je w zeszłym roku ze względu na różnicę zdań w zespole. Mówi się, że ekipa chciała stworzyć nowego Gothica, jednak Björn nie był otwarty na ten pomysł i traktował Elex jako swoje najważniejsze „dziecko”. 

https://twitter.com/oysterFAKE/status/1747732556748062981

Piranha Bytes ma zamykać się od listopada 2023 roku. Powodem mają być drastyczne cięcia budżetowe Embracer Group i każda gra, która znajduje się we wczesnej fazie rozwoju i której potencjalne zarobki są mocno niepewne, ma być kasowana. 

Podobno nie ma co obwiniać THQ Nordic, bo ci mieli bardzo wstawiać się za twórcami Gothica. Dodatkowo, Embracer miał zezwolić ekipie Piranha Bytes kontaktować się z innymi wydawcami w sprawie Eleksa 3. 

Andre i Jochen z The Pod mieli widzieć również wypowiedzenia umowy, które otrzymali wszyscy pracownicy. Sporą niewiadomą jest również kwestia tego, czy jeżeli Piranha Bytes nie odnajdzie wydawcy, to czy będą mogli zatrzymać prawa do Eleksa, tak samo nie jest pewne, czy studio może zatrzymać dofinansowanie rządowe w wysokości trzech milionów euro.

Sytuacja rozwija się bardzo szybko, a my postaramy się informować was o wszystkim, czego uda nam się dowiedzieć.

10 odpowiedzi do “Kolejne informacje o zamknięciu Piranha Bytes. Powodem mają być cięcia budżetowe”

  1. Tak się kończy, kiedy wydajesz średnie gry dla kilku ziomów z Polski, Turcji i krajów bloku wschodniego.

  2. Tak się kończy, kiedy płacisz 395 milionów za prawa do Władcy Pierścieni, a nie masz hajsu na utrzymanie własnych deweloperów. Konsolidacja! Więcej konsolidacji!

  3. Tak sie kończy, kiedy klepiesz jakieś aleksy, zamiast zrobić dobrą polską grę. Świeć panie nad gotika duszą.

    • Na szczęście stary dobry KaiRo czuwa nad muzyką i dźwiękiem w Gothic Remake. Decyzja o remasterowaniu dźwięków z oryginału to był strzał w dziesiątkę.

  4. Zabrakło mi pytania dlaczego PB tak długo pracowała na przestarzałym Genome Engine i dlaczego nie przenieśli się np. na Unreal Engine. Ta niechęć wychodziła od Bjorna czy raczej programistów w zespole?

    Mam nadzieję, że PB przetrwa i wyda grę dark fantasy bez Bjorna w ekipie.

Dodaj komentarz