Kolejne zwolnienie związane ze śmiercią Charliego Kirka. Pracę stracił pracownik studia, które stworzyło Ready or Not

Raptem półtora tygodnia minęło, odkąd pracownica Sucker Punch została zwolniona za żarty z zamordowanego prawicowego aktywisty Charliego Kirka, a już pracownik Void Interactive (znany w internecie jako Kaminsky) podążył jej śladami. Studio znane z kontrowersyjnego Ready or Not, w którym gracze wcielają się w amerykańską jednostkę policji SWAT, przeprosiło za publiczne komentarze pracownika.
Kaminsky, community manager w Void Interactive, powiedział na oficjalnym serwerze Ready or Not na Discordzie, że „nic wartościowego nie zostało stracone”, odnosząc się do morderstwa Charliego Kirka. Reakcja była błyskawiczna.

Gracze niemal natychmiast podzielili się screenshotem wiadomości pracownika na social mediach, domagając się jego zwolnienia. Void Interactive odpowiedziało równie szybko, oświadczając oficjalnie w poście na Steamie, że Kaminsky został zwolniony.
Jesteśmy świadomi komentarzy naszego specjalisty ds. społeczności odnośnie do niedawnego tragicznego zdarzenia. Jego słowa nie odzwierciedlają naszych wartości ani nie reprezentują naszej firmy. Zakończyliśmy współpracę z tą osobą i przypomnieliśmy naszemu zespołowi o odpowiedzialności, z jaką wiąże się komunikacja na publicznych platformach.
Zabójstwo Charliego Kirka nadal dzieli amerykańskie społeczeństwo. Możemy spodziewać się w przyszłości więcej takich historii, nie tylko w świecie gier i technologii. Ostatnio zdjęty z anteny został program amerykańskiego komika Jimmy’ego Kimmela, który zażartował z Kirka – a przynajmniej próbowano go zdjąć, bo w ogniu krytyki podjęto decyzję, by odwiesić program, ponoć nie nakładając na Kimmela żadnych ograniczeń co do dalszego jego prowadzenia.
Charlie Kirk został zastrzelony 10 września tego roku.
Czytaj dalej
-
Twórcy Helldivers 2 opóźniają dodanie nowej zawartości. „Krytyczny feedback...
-
Serious Sam 2 z dużą aktualizacją na 20-lecie gry. Część nowości...
-
Steam po raz kolejny pobił rekord zalogowanych użytkowników. Battlefield 6...
-
Projektant Skyrima zdradza, dlaczego gra Bethesdy jest tak długowieczna. „Bardzo...