rek
08.09.2009
Często komentowane 307 Komentarze

Komunikat: Klucze do gry Sins of a Solar Empire [UPDATE]

Komunikat: Klucze do gry Sins of a Solar Empire [UPDATE]
Redakcja CD-Action oraz Wydawnictwo Bauer przepraszają czytelników oraz firmę Kalypso Media Group, za to, że w wyniku pomyłki udostępniła na swojej stronie klucze do gry Sins of a Solar Empire.

Zostało to dokonane bez stosownej zgody ze strony firmy Kalypso Media Group, w związku z czym informujemy, że zablokowana została możliwość pobierania tych kluczy z naszej strony WWW, a te które już zostały pobrane ulegają unieważnieniu.

Za całą sytuacje serdecznie przepraszamy naszych czytelników oraz fimę Kalypso Media Group.

[UPDATE]

Sprawę chcielibyśmy w pełni wyjaśnić już teraz, ale ze względu na godziny wieczorne, jest to bardzo utrudnione. Kody oczywiście otrzymaliśmy w pełni legalnie, podpisując wszystkie stosowne umowy z posiadaczem praw do gry Sins of a Solar Empire na naszym terytorium.

Okazało się jednak, że kody, które według wiedzy nam przekazanej miały wyłącznie umożliwiać grę w sieci czytelnikom, którzy nabyli nasz magazyn z pełną wersją gry umieszczoną na płycie, pozwalają na darmowe ściągnięcie działającej wersji Sins of a Solar Empire z serwisu Impulse, prowadzonego przez producenta tego tytułu. Odkryła to grupa anglojęzycznych internautów, która sprawę rozgłosiła na najróżniejszych forach i stronach internetowych, przez co wielu „cfaniaków” postanowiło skorzystać z takiej luki w systemie. Natychmiast wprowadziliśmy mechanizm, który blokował użytkowników spoza Polski, ale ponieważ nie ograniczyło to pobrań gry z serwisu Impulse (za którymi stali zapewne już nasi rodzimi użytkownicy) dystrybucja kluczy została wstrzymana. Jutro od rana sprawę będziemy wyjaśniać – mamy nadzieję, że skutecznie i szybko uda się wypracować mechanizm, który zadowoli i nas i Kalypso Media Group.

Do tej pory grać można bez przeszkód w tryb single Sins of a Solar Empire – klucz wymagany jest wyłącznie przy grze sieciowej.

307 odpowiedzi do “Komunikat: Klucze do gry Sins of a Solar Empire [UPDATE]”

  1. …fragment CDA(a nie ksero)wysyła na adres email kod do gry. A na przyszłość trzeba dawać jakieś unikatowe kody zdrapki z serialami do każdego numeru.

  2. Kolejny głupi pomysł… wiesz ile czasu by to zajeło? Nie lepiej po prostu naklejać na płytę, wrzucać kartkę lub coś w tym rodzaju? Logistycznie to jest pikuś.

  3. Tiaaaaaa, i przez kilka dni nie jesteś w stanie zagrać w grę, bo czekasz, aż poczta dostarczy twój list do Wrocławia. Do tego niby kto w redakcji miałby sprawdzać te kilkadziesiąt tysięcy wycinków?

  4. Miło by było gdyby redakcja przeprowadziła jakąś małą aktualizację…

  5. Ehhh. Najlepiej drukować kody na okładce płyty. Lub jeśli nie to napisać gdzieś w numerze liczbę albo słowo, które będzie wymagane do pobrania kluicza.

  6. Też nic to nie da. Kupi jedna osoba, potem poda kolegom, ci kolejnym i nagle wyjdzie, że całe miasto kupiło CDA. kod musiałby być jednorazowy, ale wtedy ta liczba musiałaby się różnić w każdym egzemplarzu pisma.

  7. HammerH>Napisałem że trzeba dawać na przyszłość unikatowe kody zdrapki w poprzednim poście.A ja proponuje rozwiązanie do tego nr.co już wyszedł.Z osobami z prenumeraty nie ma problemu,a reszta wysyła przez pocztę fragment magazynu.Sprawdza os.zatr.za500zł

  8. Ale ja mówie o rozwiązaniu tego właśnie problemu 🙂 |Tego nie da się teraz dobrze rozwiązać. Ktoś na tym i tak straci. „Najlepszym” rozwiązaniem wydaje się być dołączenie seriali do następnego numeru. Ale chyba wiadomo dlaczego to jest również zły pomysł.

  9. 500 zł za sprawdzanie tysięcy identycznych kartek papieru i potem jeszcze zbieranie na forum opieprzu, że „ja nie mam kodu, kiedy dostanę, durny sprawdzający jest za wolny.”. Ciekawe kto by na to poszedł.

  10. HammerHead – i w tym tkwi haczyk. 🙂

  11. Czasami głupota ludzi mnie załamuje. Robić sobie zdjęcia z pismem? Wysyłać kawalki pocztą? Dlaczego ktokolwiek miałby się wysilać w ten sposób? (pomijając już fakt, że to okropny kretynizm). Zapłaciło się za grę z oryginalnym SoaSE i takie powinniśmy mieć

  12. każdy, kto kupi następny numer znajdzie w nim kod który należy wpisac na stronie CD-A w celu POTWIERDZENIA kupienia czasopisma. Kod jest unikalny, nie da się go drugi raz wprowadzić. Po wpisaniu „serialu” użytkownik otrzyma na e-mail pytanie, czy chce…

  13. Bezsens. Można w takim wypadku od razu zamieścić w piśmie serial gry – po co bawić się w jakieś weryfikacje?

  14. … otrzymać drogą mailową klucz do gry (musi więc mieć konto na Stronie) System prosty i bez luk. Mam nadzieję, że wprowadzicie coś na kształt mojego pomysłu.

  15. Może i bez sens, ale jeśli zamieścisz serial w piśmie… Nie, w sumie masz rację.

  16. No tak – tylko dlaczego mam kupować kolejny numer? Oczywiście kupie, ale na pewno są osoby które kupują wybiórczo, z powodu tematów albo pełniaków. I to z nimi byłby problem w tym wypadku. Dlatego jak już mówiłem – nie ma dobrego rozwiązania.

  17. Hello,The magazine that distributed the serials did not have permission to do so. As a result, all of these serial numbers have been disabled and they will not be re-enabled. If you have concerns or questions over this, please contact the magazine…

  18. …for more information.A copy of Sins of a Solar Empire may be purchased from here: http:www.impulsedriven.com/sin|Ken Janeczko|Technical Advisor|Stardock – Your Edge In Software|A Microsoft Gold Certified Partner|www.stardock.com

  19. Sorry, że aż trzy pod rząd ale jak widzicie nic nie da się zrobić.

  20. Rozumiem, że to niżej to treść jakiegoś maila. Bo jakoś wątpię, żeby Kalypso miała swoich ludzi w Malborku 😛

  21. Czyli ponownie – dostajemy okrojoną wersję… której nawet nie powinniśmy mieć na to wychodzi. Super!

  22. Ale my nie chcemy ponownej aktywacji kluczy, bo to nic nie da. My chcemy nowych kluczy, dostępnych tylko dla tych, co kupili pismo. Proste. A jeżeli faktycznie to koniec no to już współczuję Smugglerowi tego, co będzie miał po powrocie z urlopu.

  23. Fakt jest taki, że CDA może mieć teraz problem ze zdobyciem nowych kluczy. Po prostu narazili Stardock na duże straty i nawalili jako partner. Przykre, że ktoś przez niewiedzę skopał sprawę, a płacą za to czytelnicy, którzy mają okrojoną grę.

  24. To poniżej to treść z e-maila od frimy Stardock z supportu. Zapytałem ich dlaczego wyłączyli mi klucz.

  25. No to czekamy, jak redakcja z tego wybrnie.

  26. teraz to juz chyba musztarda po obiedzie, ale oprócz weryfikacji e-mailowej wystarczył by bot który pyta losowo np. „jakie jest 13 słowo 2 rencenzji w numerze?” itp. I ktoś kto ma pismo jest w stanie wpisać odpowiednie słowo i dostaje serial. inni – won!

  27. Chciałem zagrać ale poczekam za cd keyem…jeśli go kiedykolwiek dostanę.Ale mam nadzieję że tak bo nie chce grać w okrojone gry.

  28. czyli w zasadzie z punktu widzenia dystrybutora nasz status niewiele się teraz rózni od statusu piratów…

  29. …a CDA jak się nie odzywało, tak się nie odzywa. Mam nadzieje że ten brak newsów nie wynika z próby zamiecenia wszystkiego pod dywan, a jedynie z braku postepów w rozmowach z Kalypso/Stardock.

  30. Najprościej mówić – tak. Chociaż ja nie wątpię, że CDA ma umowy podpisane i tu są czyści. Wszystko poszło o sposób dystrybucji kluczy i tutaj nawalono na całej linii.

  31. Ewentualny brak postępów w łagodzeniu sprawy nie dziwi – z punktu widzenia Stardock CDA dopuściło do wycieku kilku czy nawet kilkudziesięciu tysięcy kluczy.

  32. Cóż… Jeśli CDa wyszło z jakichś przyczyn z założenia że klucze pasuja tylko do wersji gry na CD, dobór sposobu dystrybucji kluczy był jak najbardziej poprawny. Niestety, zawaliły dwa czynniki – jedno błędne założenie i zwykłe ludzkie suk*****stwo.

  33. No bo nie ukrywajmy – ktoś kto tak ochoczo zaczął publikować sposób pobierania kluczy:|1. Wiedział że ich liczba jest ograniczona|2. Nie miał w tym żadnego interesu|3. Wiedział że proceder nie pozostanie bez echaZwykła podła złośliwa ludzka świnia.

  34. Tylko CDA to doświadczeni ludzie. Naprawdę powinni byli wiedzieć, jak te klucze działają po wpisaniu ich w Impulse. A to, że niektóre cwaniaki skorzystały z okazji to fakt i chamstwo. No ale jak to mówią „okazja czyni złodzieja”.

  35. Jakby tu tylko o kradzież chodziło proceder pozostał by niezauwazony. Większość nabywców CDA i tak nie aktywuje klucza, Nawet gdyby 100 piratów zafundowało sobie darmowe kopie SoaSE (chociaż i tak nie rozumiem po co piracić coś za 15 zł), nikomu by się…

  36. I wszystko się wyjaśniło.|Po prostu nieźle, brak mi słów. 😛

  37. … nie stała krzywda (poza moralną/kacem moralnym). Problem pojawił się wtedy gdy jakis idiota wymyslił sobie że klucze „podaruje” całemu świat. Cel? Jeśli był jakiś to chyba tylko dowalenie CDA i jego czytelnikom.

  38. Antyfani atakują, tak?Cóż, w teorii nigdy do czegoś takiego nie powinno dojść. W końcu na czymś takim polega hakerstwo oraz nauka na swoich/cudzych błędach. Jak to się mawia: historia jest najlepszą nauczycielką.

  39. Najlepsze jest to że kupiłem dodatek Entrenchment na Impulse za 28zł a po zablokowaniu seriala głównej gry nie mogę z niego korzystać. Jestem ciekaw kto zwróci mi pieniądze albo załatwi egzemplarz sinsów, bo stardock w mailu kazał mi kupić sinsa za 89zł.

  40. Plotron: nie jestem antyfanem, wprost przeciwnie. Jednak teraz to jest kompromitacja, zwłaszcza, ze podobne cyrki były z Speedball 2. I ponownie ten sam błąd. Tylko konsekwencje najwyraźniej będą większe.

  41. Arthanis: prawda. Tylko, że wystawienie kluczy tak publicznie i bez żadnej weryfikacji było wręcz proszeniem się o kłopoty. Co najciekawsze: całe wykradanie rozpoczęli ludzie z Zachodu, a polskie serwisy bezmyślnie podchwyciły. I są efekty.

  42. Po takiej wtopie to wątpie aby producent udostępnił klucze do multiplayera jeszcze raz. A co do CDA to do tej pory nie dali kodu do gry Codename Panzers:Faza druga.

  43. Wykradanie zaczęli ludzie z zachodu ale inicjatorem akcji na 99% był ktoś „polskojęzyczny”. Gdyby klucze działały wyłącznie z wersja gry na CDA to nikomu nie udało by sie przeprowadzic tak szeroko zakrojonej akcji.

  44. Szkoda że jak zwykle w pupe dostają ci uczciwi.

  45. Tylko pytanie, na ile było możliwe zrobienie tak, żeby klucz działał tylko z wersją dodaną do CDA. Obstawiam, że ta niczym się nie różni od pudełkowej. Tak samo jak klucze są oficjalne od Stardock, inaczej Impulse by ich nie przyjmował od samego początku.

  46. Przestańcie naskakiwać na osobę, która na zagranicznych stronach napisała jak dostać klucz – to CDAction samo się prosiło o taki skandalik skoro bezmyślnie (niestety to najodpowiedniejsze słowo) i publicznie rozdaje seriale.

  47. O ile się nie mylę, to można na cdaction.pl zdobyć seriale do 9 gier kompletnie za darmo i bez najmniejszej konieczności zakupu pisma…

  48. Demilisz, nie o to mi chodziło. Miałem na myśli „atak antyfanów” w sensie rujnowania CDA reputacji poprzez taką akcję. I masz rację – z kluczami to się pożegnajmy. ;)Przykro mi z tą wpadką z Entrnchmenta. Kto kombinuje za mocno, temu się nie udaje. 😛

  49. Jak dla mnie nalepki z serialami na plytkach bylyby najlepszym rozwiazaniem na przyszlosc.|Swoja droga to wkurzajace, ze kazdemu zachcialo sie miec swojego Steama…wszystko by handel wtorny grami ukrocic, bo raz wykorzystanego kodu nie sprzedasz.

  50. Nikt na nikogo nie naskakuje, jeszcze tylko tego brakuje by nazywanie łajdactwa po imieniu uznać za formę prześladowania. Koles wywinął świństwo, w pewnym sensie nawet złamał prawo (namawianie do przestępstwa) a teraz się pewnie z nas wszystkich śmieje.

Dodaj komentarz