16.01.2011
Często komentowane 22 Komentarze

L.A. Noire: Producenci pod gradobiciem pytań

L.A. Noire: Producenci pod gradobiciem pytań
Serwis IGN zrobił dużą przysługę całemu światu - zatrzymał w ferworze prac twórców L.A. Noire w postaci Jeronimo Barrery z Rockstar Games oraz Brendana McNamary z Team Bondi, posadził ich na dłuższą chwilę w jednym miejscu i skonfrontował z pytaniami czytelników. Odpowiedzi? Proszę bardzo!

Ponieważ film noir to charakterystyczna i istotna konwencja w historii kina, w L.A. Noire nie zabraknie smaczków dla fanów klimatu Ameryki lat 40′ i 50′.

Zauważysz niezliczoną ilość nawiązań do film noir, jeśli jesteś prawdziwym fanem, sama gra została zainspirowana szerokim spektrum filmu i literatury. Wzorowaliśmy się na Naked City, które pokazało procedury policyjne, oraz bardziej mrocznych produkcjach, jak Chinatown czy L.A. Confidential. W ciągu najbliższych miesięcy opublikujemy na Rockstar Newswire pełną listę tytułów, z którymi warto się zapoznać [przed grą].

Jeden z użytkowników zapytał o różne warianty prowadzenia śledztwa oraz o to, czy najbardziej spostrzegawczy detektywi będą nagradzani za szybkie i pomyślne rozwiązanie sprawy.

Celem gry jest zostanie najlepszym detektywem, więc ostatecznie każda sprawa kończy się pomyślnym rozwiązaniem i lepszym stopniem w policji. To, jak dostaniesz się na szczyt, jest uzależnione od Twoich wyborów podczas dochodzenia. Twoja efektywność będzie mierzona tym, jak szybko użyjesz wskazówek potrzebnych do rozwiązania danej sprawy. Przetrząsanie miejsca zbrodni w poszukiwaniu tropów to tylko jedna z dróg do szybkiego powodzenia. Odkrywanie nowych wskazówek może otworzyć furtkę do nowych miejsc lub podejrzanych, co przełoży się na możliwość podjęcia innej decyzji.

Skoro postępowanie w grze będzie nieliniowe, to czy można zapuszkować złą osobę? Okazuje się, że tak!

W grze jest oczywiście główny wątek, który spaja historię, jednak od Ciebie zależy, jak dotrzesz do jej końca. Oczywiście, że są sytuacje, w których możesz aresztować niewłaściwego podejrzanego. Wybór należy do gracza, a moment, w którym dowody świadczą na niekorzyść dwóch osób, to interesujące wyzwanie.

Ostatnie (z najważniejszych z punktu widzenia graczy) pytanie dotyczyło otwartości świata, czyli czy uniwersum L.A. Noire będzie takim samym sandboxem, jak miasta w serii Grand Theft Auto lub preria w Red Dead Redemption.

Świat jest otwarty w zupełności, byś mógł go przemierzać wielokrotnie, ale uwaga zostaje zwrócona w innym kierunku, niż w Grand Theft Auto i Red Dead Redemption. Tym razem miasto jest tłem dla świetnie odwzorowanych i istniejących w rzeczywistości lokacji oraz miejsc zbrodni, które odwiedza Cole Phelps na drodze do rozwiązywania poszczególnych spraw. […] Znajdzie się miejsce dla wydarzeń dziejących się w otoczeniu, o których usłyszycie w najbliższych tygodniach. a które obejmą sprawy niezwiązane z głównym wątkiem, jednak gra skupia się na rozwoju Cole’a w policji.

Nie padło pytanie o czas trwania gry. Jeśli Rockstar zawiedzie moje oczekiwania i grę ukończę w dwa wieczory, to osobiście zrobię ekipie coś bardzo nieprzyjemnego.

Premiera L.A. Noire wiosną 2011.

22 odpowiedzi do “L.A. Noire: Producenci pod gradobiciem pytań”

  1. mnie Rockstar nigdy jeszcze nie zawiodło jesli chodzi o dlugosc gry (w przeciwienstwie do ludzi od Mafii 2…), wiec jestem dobrej mysli 😛 oczywiscie pisze to PCtowiec, ktory ma nadzieje na jak najszybsze przeniesienie gierki na nasze maszynki do gier :-]

  2. @down popieram

  3. must have:)

  4. „Świat jest otwarty w zupełności, byś mógł go przemierzać wielokrotnie”- BUAHAHAHAHA!! Dawno nie czytałem równie wymijającego zdania. 😀 Przypomina mi się to, co powiedział Henry Ford przy premierze swojego pierwszego samochodu: „Będzie można go kupić w każdym kolorze pod warunkiem, że będzie to kolor CZARNY…” 😀

  5. @DownNie rozumiem.

  6. dlaczego jako platforma do gry jest wymienione tylko PS3?, można już znaleźć w internecie oferty kupna pre-order w wersji na x360

  7. kjm9 zwykła niedopatrzenie, nie przeżywaj…

  8. chyba najbardziej oczekiwana przeze mnie produkcja roku.

  9. @Pawepeki Każdy produkt od R* jest najbardziej oczekiwany.

  10. Również mam nadzieję, że gra nie będzie krótka i będę się z nią bawił minimum tydzień :]

  11. Rockstar, my wciąż czekamy na RDR na piecyki

  12. kolejny argument za tym, by kupić konsolę… I HATE YOU, ROCKSTAR! takie dzieła powinny trafić do każdego! to samo tyczy się RDR. a wy ostatnio tylko Manhunt 2 przenieśliście na PC (nie licząc GTA IV Episodes). tak się nie robi do ciężkiej cholery!

  13. @paintball_x: Rzeczywiście, odpowiedź wymijająca, ale nie powiesz chyba że jest taka aby ukryć to że świat będzie mały. This is Rockstar baby, nie ma szansy aby taki był, prawdopodobnie nie będzie to GTA SA lub RDR, ale też z pewnością nie będzie mniejszy niż np. ten z GTA IV. Jeżeli chodzi o cytat Henry’ego Forda to trochę nie na miejscu: Jego odpowiedź nie była wymijająca tylko szczera do bólu i można by ją określić jako diss dla ludzi którzy nie dość że mogli kupić 1 masowo produkowany samochód,

  14. to jeszcze tak im się poprzewracało w głowie, że chcieliby móc wybrać sobie kolor.

  15. Tylko nie nastawiajcie się ludzie na sandboxa, bo będzie potem marudzenie jak przy Mafii 2. Świat może i będzie otwarty, żeby był wiarygodny, ale nie będzie zadań pobocznych i nie będzie sensu w przemierzaniu miasta ot tak sobie. W końcu gramy policjantem, który prowadzi śledztwo, więc raczej nie ma czasu dostarczać przesyłek, czy wykonywać innych niezwiązanych z fabułą zadań pobocznych.

  16. Buu nie ma numeru z mikrofonem 🙁 . Wcześniej się tą produkcją nie interesowałem, ale im więcej o niej wiem tym bardziej nakreślam ją na mojej liście must have.

  17. Kiedy premiera? Bo PS3 będę miał w czerwcu, więc załapię się?

  18. @kaczmwoj1994: Wiosną 2011, dokładnej daty jeszcze nie ma. @news: Jak dla mnie, jeżeli LA Noire wypełni wszystkie swoje ambitne założenia, to nie musi trwać tyle co inne gry Rockstara, i tak będzie najbardziej innowacyjną i jedną z najciekawszych premier roku. W zasadzie to jak dla mnie jeden z głównych (po ME3 i DXHR) pretendentów do GOTY. Nie mogę się doczekać i trzymam kciuki!

  19. @ZdeniO: Ja się na TEGO typu sandbox (w którym będziemy dostarczać przesyłki bla bla bla, itp, itd) nie nastawiam ale fajnie by było gdyby świat był duży, a my moglibyśmy prowadzić śledztwo na wiele różnych sposobów np. zdobywać informacje/poszlaki od różnych świadków lub posłużyć się znajomymi/NPC’kami poznanymi wcześniej. W tym wypadku duży, różnorodny świat byłby dobrą rzeczą. Poza tym co do samej gry mam nadzieję, że będzie jak to określił Joker: good cop, bad cop routine, czyli będziemy mogli

  20. zdecydować jakim policjantem jesteśmy, czyli czy będziemy działać zgodnie ze wszystkimi procedurami czy działać na granicy prawa stosując niekoniecznie przyjemne metody pracy. Z tym wszystkim, gra byłaby tak rozwinięta, że chętnie można by ją przechodzić nie raz nie dwa.

  21. Fajna gierka nie moge się doczekać

  22. kaczmwoj1994 wiosną – znaczy tak, załapiesz się mniej więcej na premierę:D

Dodaj komentarz