1
16.05.2023, 14:21Lektura na 6 minut

Larp Gothic już w sierpniu. Twórcy przygotowali wstęp fabularny

Przygotowania do wielkiego larpa w świecie pierwszego Gothica trwają pełną parą. Organizatorzy nęcą fanów słynnego RPG tym, jaka historia czeka na nich tym razem.


Barnaba „b-side” Siegel

Od 9 do 13 sierpnia w Czyżowicach ruszy fabularna gra terenowa. Poprzednia edycja była wielkim sukcesem, a Larp Gothic 2022 został zapowiedziany wiele miesięcy temu. Z wydarzenia powstało zresztą opowiadanie, które możecie przeczytać na cdaction.pl.

Larp Gothic. Fot: Piotr Müller
Larp Gothic. Fot: Piotr Müller

Tymczasem powoli rusza hype train przed edycją 2023. Organizatorzy przygotowali dla was wstęp fabularny, który jest swego rodzaju zapowiedzią wydarzeń, jakie będą miały miejsce na grze, do tego opartych o wątki, które pojawią się potem w kartach postaci graczy.

Zaintrygowani? Zapraszamy do lektury oraz na fanpage Larp Gothic

„Królestwo Myrtany zjednoczone pod berłem króla Rhobara II. Podczas długich lat swego panowania, Rhobar zdołał pokonać wszystkich wrogów królestwa. Oprócz jednego.

Wojna z orkami trwa już wiele lat. W ostatnim czasie, porażki króla na morzu całkowicie odcięły wyspy królestwa od kontynentu. Wieści z Krain Południowych, jak i z Archolos, praktycznie nie docierają do stolicy. Sytuacja się zagęszcza i bez magicznej rudy jako najpotężniejszego kruszcu, wydaje się być przesądzona. Niektórzy panicznie opowiadają plotki, jakoby siły orków miały wkrótce pojawić się na wyspie Khorinis. Władze miasta jednak uspokajają, że sytuacja jest pod kontrolą.

Larp Gothic. Fot: Piotr Müller
Larp Gothic. Fot: Piotr Müller

Wszystko wskazuje na to, że los królestwa spoczywa w rękach Skazańców, zesłanych na dożywotnią pracę w Górniczej Dolinie Khorinis.

W celach więziennych Khorinis wystąpił pierwszy od lat przypadek, gdy żaden Skazaniec nie upiera się przy swojej niewinności. Wśród nich wyjątkowo wielu jest morderców, rozbójników i gangsterów. Ci, którzy zostaną zesłani do Kolonii za oszustwa podatkowe czy paserstwo zdają się być zagubieni pośród prawdziwych zbirów.

Wszyscy oni wiedzą, że jedyne czego mogą oczekiwać w Górniczej Dolinie, to nędza na granicy egzystencji i ciężka praca w kopalni. Jednak niejednokrotnie strażnicy więzienni słyszą, jak w lochach rozchodzą się rozmowy o planach Skazańców na życie w nowej, więziennej rzeczywistości.

W Starym Obozie panuje wyjątkowe poruszenie. Do rangi magnackiej zostały powołane nowe twarze, a Gomez przypisał im swoje dotychczasowe obowiązki. Władze najpotężniejszego obozu skierowały wzrok na finanse, sądownictwo jak i lojalność swoich ludzi. Ci co mają coś za uszami powinni wieczorami spoglądać przez ramię.

Larp Gothic. Fot: Piotr Müller
Larp Gothic. Fot: Piotr Müller

Spośród Kopaczy wyłoniono tych o najlepszej prezencji i manierach, wciągając ich w poczet Służby, która jest liczna jak nigdy dotąd. Czym sobie zasłużyli na zaufanie Magnatów? Bycie blisko władzy daje duże możliwości, ale niesie też ze sobą niemałe zagrożenia…

Handel z Rhobarem II kwitnie, co sugeruje nasilającą się desperację króla. Naciski Gomeza zapewniają bardziej luksusowe towary swoim ludziom, choć jest to uzyskiwane kosztem Kopaczy, którzy zaganiani są do dodatkowych szycht.

Rosnąca liczba Skazańców, częste burdy i drobne przestępstwa, a także niepokoje wśród górników sprawiają, że Strażnikom stawiane są wyższe wymagania. Zwłaszcza teraz, gdy nowi, ambitni Magnaci chcą dowieść swojej wartości. Groźba degradacji sprawia, że Straż ma ręce pełne roboty, a lenistwo nie będzie tolerowane. Treningi, nocne patrole i eskorty to tylko początek ich narastających obowiązków. Plotkuje się także o wewnętrznym turnieju wśród Straży, jednak jego założenia pozostają nieznane.

W obliczu nowych wyzwań, Cienie postanowiły zacieśnić współpracę pomiędzy sobą. Założyli bandy bacznie pilnujące swoich interesów, tym samym dając wchodzącym im w drogę jasno do zrozumienia, że nie zdążą tego pożałować. Nowi Skazańcy będą musieli zaimponować szefom band, do czego niezbędnym będzie przekonanie do siebie ich ludzi. Kim są te ważne osoby z zewnętrznego pierścienia? To jeden ze sprawdzianów, któremu świeżo zrzuceni muszą stawić czoła.

Larp Gothic. Fot: Piotr Müller
Larp Gothic. Fot: Piotr Müller

Magowie Ognia przygotowują się do kolejnej rozmowy z Magnatami o czekających ich zadaniach. Będzie to pierwsze oficjalne spotkanie od kiedy Gomez uniósł w górę Gniew Innosa. Starają się ugruntować swoją pozycję w Starym Obozie, bez niej wszak nie mogą czynić swej świętej posługi dla Pana Sprawiedliwości. Co więcej, ostatnie wydarzenia naruszyły delikatną strukturę wewnętrzną i częściej słychać głosy niezadowolenia dochodzące ze świątyni Kręgu Ognia.

W Nowym Obozie sytuacja jest nadzwyczaj dynamiczna. Magowie Wody, na zaproszenie Magów Ognia, udali się do Starego Obozu na kwartalne posiedzenie magiczne. Są pochłonięci swoimi badaniami i zdają się intensywnie czegoś poszukiwać. Wykorzystują w tym celu Najemników, którzy w ostatnich dniach nie oszczędzają swoich toporów. Kapłani Innosa udostępnili swoim gościom niewielką chatę za kaplicą. Nie jest to jednak w smak Straży Gomeza…

W charakterystycznym dla siebie chaosie funkcjonują Szkodniki, których Lares długo już nie przywoływał do porządku. Kwitnie handel ryżówką z pozostałymi obozami, a zarazem rekordowo aktywna jest hałastra odpowiedzialna za łupienie konwojów Starego Obozu. Nie próżnują także myśliwi i złodzieje, wykorzystując fakt, iż ostatnimi czasy zwierzyny w lasach i rudy w cudzych mieszkach nie brakuje.

Przez ostatnie lata wpływ Bractwa Śniącego na mieszkańców Kolonii zwiększał się w milczeniu. Kolejny plon zebrany, zarówno na farmach ziela, jak i na kieszeniach Starego Obozu, a tam gdzie żniwa, tam lecą zeschłe kłosy. Magnaci w ciszy obserwowali i analizowali na jakich zasadach gościć wyznawców nowego bóstwa. Czy zostanie zachowany status quo?

Larp Gothic. Fot: Piotr Müller
Larp Gothic. Fot: Piotr Müller

Y'Berion oraz Cor Angar dostrzegli łaskę jaką Śniący obdarzył dwoje ze swych dzieci i wyznaczyli ich na przywódców Guru i Straży Świątynnej w Starym Obozie. Nowicjusze, niezależnie od swojego starszeństwa, wiedzą, że zmiany na górnych szczeblach mogą otworzyć wiele nowych wrót do awansów. Nowe ręce u steru chętnie zrzucą balast, jeśli tylko ktoś okaże się nim być. Ostatnio pojawiające się w wizjach tajemnicze Miejsca Mocy mogą okazać się kluczowe, by wybić się ponad innych braci.

Mówi się też o formującym się, fanatycznym ugrupowaniu wewnątrz struktur Bractwa. Ostatnio odnaleziono napiętnowane zwłoki Nowicjusza, a wśród sług Śniącego zaczęły narastać niepokoje. Według plotek chciał opuścić Bractwo.

Nadchodzi kolejny duży zrzut Skazańców, a wśród nich starzy przyjaciele, jak i wrogowie. Po czyjej stronie się opowiedzą? Jaką rolę odegrają w historii kolonii karnej? Świat pod magiczną barierą rządzi się swoimi prawami. Jedno jest pewne, włodarzy kolonii nie interesuje kim jesteś, tylko co dzięki tobie zyskają."

Witamy w kolonii.”


Czytaj dalej

Redaktor
Barnaba „b-side” Siegel

Jestem szefem działów online w CD-Action. O gierkach piszę od 20 lat od gazetki szkolnej i fansite'ów, przez Playa, Komputer Świat Gry, Gamezillę, Gamikaze, Rzeczpospolitą, Gazeta.pl, Pixel, gry.wp.pl, po bycie redaktorem naczelnym Polygamii. Poza grami pielęgnuję kolekcję kilku tysięcy CD, winyli i kaset, piszę recenzje do magazynu Jazz Forum i prowadzę muzycznego peja The Seventies.

Profil
Wpisów139

Obserwujących16

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze