League of Legends: Gra gromadzi dziennie więcej osób niż top 10 gier na Steamie razem wziętych
O kurczę, kiedy to zleciało? Mam wrażenie, że krótko po pojawieniu się LoLa na rynku grał w niego każdy – a przynajmniej wśród moich znajomych. Spokojnie naliczyłbym kilkadziesiąt osób z mojego otoczenia, które swego czasu dały się skusić na partyjkę na Summoner’s Rift i zostały na nim przez długie miesiące (a nawet lata). I nawet jeżeli ze starej gwardii gra już mało kto (chociaż pojawienie się Team Fight Tactics przyciągnęło z powrotem niektórych z nas), a temat najlepszego supportu nie dominuje już na spotkaniach (ku uciesze niegrających), League of Legends wciąż zajmuje miejsce w naszych sercach.
Dlatego naprawdę miło mi poinformować, że pomimo naprawdę potężnej konkurencji, LoL wciąż pozostaje jedną z najpopularniejszych (a zdaniem twórców – nawet najpopularniejszą) grą na pecetach. W prawie 10 lat po premierze (do tego został jeszcze nieco ponad miesiąc) w produkcję Riotu w sierpniu codziennie na całym świecie grało średnio 8 milionów graczy. W notce developerskiej możemy przeczytać, że jest to większa liczba niż uzyskuje 10 najpopularniejszych tytułów na Steamie razem wziętych. Niewątpliwie jest to świetny wynik (co ja gadam – bajeczny!), chociaż dobrze byłoby wiedzieć, ile osób bawi się w bardziej tradycyjnych trybach, a ile w autochessowym Team Fight Tactics.
Świętowanie 10-lecia League of Legends rusza 15 października. Z tej okazji Riot zaprezentował też nowe logo gry:


Po 10 latach od premiery tytułu Riotu ma się świetnie.
Widzę logo takie jak się teraz lubi robić – bez wyrazu, bez polotu, zupełnie „bezpłciowe”.
@gimemoa Ja tam widzę kobietę w tle. Według Ciebie jakie logo jest „płciowe”? Ma krągłości czy kwadratową szczękę z zarostem?
@lee32147 Lux jest tam po prostu jako obrazek, samo logo gry jest po prostu nijakie. Jak w typowej mobilce zrobionej na kolanie.
@gimemoa zgodzę się, równie dobrze mogliby użyć Arial lub comic Sans.|Równie charakterystyczne i ikoniczne logo co czapka 'Aiden Pearce’ z Watch dogs jest 'ikoniczna’ wdg ubisofu.
7 lat na pokładzie i wciąż się nie nudzi. Pozdrowienia dla weteranów
Greatulacje w takim razie. Nie bez powodu mają takie wyniki.
W moim sercu też „pocieszne”. Poczesne zajmują zupełnie inne gry.
Trochę inaczej to wygląda jeśli nie weźmiemy pod uwagę Chińczyków stanowiących 60% graczy LoL-a. Obecnie Steam nie jest dostępny w Chinach, aczkolwiek wiele Chińskich graczy ma dostęp do tej platformy nielegalnie. Steam ma wejść na Chiński rynek pod koniec tego roku co jest trochę nie w smak Tencentowi który ma większość udziałów w Riot Games i… Epic Games Store.