02.06.2011
Często komentowane 67 Komentarze

Letnia konferencja CD Projekt RED: Konsolowy Wiedźmin 2, sprzedaż PC-towej wersji, nowy patch, GOG.com i inne [WIDEO]

Letnia konferencja CD Projekt RED: Konsolowy Wiedźmin 2, sprzedaż PC-towej wersji, nowy patch, GOG.com i inne [WIDEO]
Właśnie zakończyła się letnia konferencja CD Projektu w Los Angeles, poprzedzająca rozpoczynające się w przyszłym tygodniu targi E3. Konsolowy Wiedźmin 2? DLC do PC-towej wersji? A może coś innego? Już wiemy!

Wszystkie informacje standardowo w punktach:

  • Wiedźmin 2 na PC sprzedał się w 400 tysiącach egzemplarzy na świecie w ciągu pierwszego tygodnia obecności na rynku;
  • Drugi patch o numerze 1.2 przyniesie ze sobą ponad 50 usprawnień. Ukaże się już jutro i będzie zawierał wszystkie wydane dodatki DLC (również te, które były dostępne w ramach bonusów przedpremierowych);
  • Patch przyniesie nowy dodatek o nazwie Barbers and Coffeuses – pozwoli on zmienić fryzurę Geralta (będzie mógł być bez kitki!);
  • CD Projekt RED przygotowało specjalną promocję dla Amerykanów z okazji targów E3 – mogą kupić Wiedźmina 2 o 10 dolarów taniej w Amazonie, GameStopieSteamie;
  • Wiedźmin 2 na Xboksie 360 staje się faktem. Gra będzie dojrzałą i kompleksową produkcją na konsolach, będzie wyglądać „niesamowicie”, a twórcy nie zamierzają iść na kompromisy pod względem jakości. Konsolowa wersja ukaże się pod koniec tego roku;
  • CD Projekt RED przyjęło sobie za cel „zaadaptowanieWiedźmina 2 na Xboksa 360. Gra tej platformie zawierać będzie wszystkie poprawki zaimplementowane na PC. Pojawią się też nowe elementy. Na szczęście właściciele komputerów nie muszą się martwić – otrzymają je całkowicie za darmo (najprawdopodobniej w postaci patcha);
  • A oto trailer Wiedźmina 2 na Xboksa 360 stworzony przez Tomasza Bagińskiego i jego wytwórnię Platige Image:
  • Konsolowy Wiedźmin 2 będzie dostępny w wersji grywalnej na targach E3;
  • Następnie przyszła pora na autoreklamę – CD Projekt RED poinformowało, że poszukuje nowego szefa marketingu;
  • Kolejny punkt programu należał już do serwisu GOG.com. Jego przedstawiciele pochwalili się, że jak dotąd mają 325 gier bez zabezpieczeń DRM i współpracują z ponad 40 partnerami – m.in. z Activision, UbisoftemAtari. Wiosenna aktualizacja przyniosła nowy downloader (co przyczyniło się do gwałtownego wzrostu ruchu), prywatne wiadomości i inne usprawnienia serwisu;
  • Nowym partnerem serwisu jest Electronic Arts. Już teraz można nabyć ponad 25 klasycznych gier firmy – w tym m.in. Ultimę Underworld Dungeon Keepera. Pod koniec lata pojawi się ich ponad 20 kolejnych;
  • System Shock 2 na razie nie ukaże się w serwisie, ale przedstawiciele GOG.com komentują ten fakt słowami: „nigdy nie mów nigdy”. Jest więc nadzieja.
  • 67 odpowiedzi do “Letnia konferencja CD Projekt RED: Konsolowy Wiedźmin 2, sprzedaż PC-towej wersji, nowy patch, GOG.com i inne [WIDEO]”

    1. Ciężej zrobić porta z PC na PS3 jak na Xboxa360. Przypuszczam, że jeżeli na Xboxie360 gra się dobrze sprzeda to zrobią też wersje PS3. „Patience, young padawans.” Taką mam przynajmniej nadzieję jako posiadacz PS3. Kupiłem już w prawdzie wersję PC, ale niestety mam zbyt słaby komputer, więc wersję PS3 też chętnie kupię.

    2. Mam Xboxa 360 ale w Wiedźmina wole zagrać na PC.

    3. @Moooras – jedynke probowali przeniesc na konsole poslugujac sie zewnetrzna firma, ktora oplacili. Firma zawiodla, CDP stracil czas i pieniadze, a teraz nie oplaca sie marnowac czasu na konwertowaniepierwszej czesci, kiedy dwojka wciaz budzi emocje (a i przy dobrym marketingu bedzie budzic emocje az do premiery wersji konsolowej). Tak poza tym NIKT nie wspomnial, ze gry nie bedzie na PS3. Moim zdaniem tworcy podkreslali, ze pracuja nad wersja na x’a, zeby ludzie wiedzieli, ze w chwili obecnej

    4. tylko ta wersja jest tworzona. Pamietajcie, ze do czasu ukonczenia prac na gra PCowa nie mieli rak i czasu, zeby zajac sie konsolowym portem. Glupio jest wiec sadzic, ze beda mieli teraz czas na stworzenie dwoch roznych portow naraz dodatkowo uzupelniajac gre o nowy content, ktory pojawi sie tez w wersji PCowej za jakis czas. Dopiero wtedy CDP bedzie mial realne mozliwosci rozpoczecia prac nad wersja na PS3. I zapewne to zrobi, jesli wersja na x’a przyjmie sie cieplo. Wtedy sukces na PS3 zapewniony.

    5. Trzeba się pogodzić że konsole prześcigają pod względem gier komputery.

    6. @Williams – niby w jaki sposob?

    7. „zaadaptowanie” Wiedźmina 2 na Xboksa 360 <- kpina. Wystarczy ustawić mid-low detale w grafice i nic więcej, bo sama gra jest czysto konsolowa. Nie wiem jakim cudem potrzebują na to pół roku.

    8. Gra jest konsolowa do bólu, ale w tym złym znaczeniu, dawno już nie zawiodłem się tak, jak właśnie na nowym Wieśku. Zabawne jest to, że ekipa CDP we wszelkich dev diary i na ichnim forum nakreśliła obraz zupełnie innej gry, niż ta, która ostatecznie trafiła na sklepowe półki. W2 jest wprawdzie niezły, ale poprzednikowi do pięt nie dorasta, wyłączywszy może główny wątek fabularny.

    9. Ile jadu i głupoty w tych waszych komentach…|Cieszcie się, że będziecie mieli Wieśka 2 na konsolach a nie zastanawiacie się co jest lepsze – kiepski klocek czy durna stacja…@Williams|LOL

    10. nietoperztbg 3 czerwca 2011 o 12:55

      I to lubię na tej stronce: nie idziecie na łatwiznę i nie zamieszczacie filmów w których ktoś mówi o czymś, tylko po prostu to punktujecie i oszczędzacie nasz czas. Tak trzymać.

    11. @nietoperztbg, hę? Moze 10% newsów tak wygląda… i dlatego 100x bardziej wolę czasopismo, bo tam dostaję konkrety na piśmie, a nie 10-minutowy filmik lub całą serie krótszych. Anyways forma z punktowaniem – approved.|eustachy, nie zgodzę się, imo Wiedźmin 2, pomimo faktu bycia grą czysto konsolową, jest na tyle genialny, że zalety przyćmiewają wady i określenie „niezły” uważam za wysoce krzywdzące 😉

    12. @eustachy80 – po czesci sie zgadzam. Po czesci, bo sam jeszcze w Wieska 2 nie gralem. Sam jestem troche zawiedziony konsolowa charakterystyka gry. Tworcy do samej premiery wmawiali graczom, ze bedzie to tradycyjne RPG i nie bedzie tam mieszania elementow akcji (pamietam pierwsze wypowiedzi tworcow, w ktorych szczegolnie to podkreslali), a wyszla taka 'hybryda’ akcji-rpg. Nie znaczy to, ze gra zla. Ale jednak spodziewalem sie czegos innego. Zeby chociaz byl izometryczny rzut kamery, ale nie…:(

    13. Dla mnie osobiście W2 nie pobił pierwszej części. Muzyka była lepsza, klimat lepszy (czuło się autentyczność wielu postaci np. fajne smaczki jak impreza u Shani, popijawy z kumplami itd.), cudowne intro i outro, którego w Wieśku 2 zabrakło (zwłaszcza zakończenie ssie), krajobrazy miażdżyły (!!!) (wioskę Odmęty zapamiętam na zawsze jako jedną z najbardziej klimatycznych i niespotykanych w innych produkcjach lokację). W dójce unikalności krajobrazów już nie czułem. Cały czas miałem wrażenie, że zrobili…

    14. …z Wieśka typową amerykańską produkcję, których wiele. Miałem o to obawy przed premierą i niestety się one częściowo potwierdziły. Wielka szkoda.

    15. @Williams|ocb? komputery mają wszystko to co konsole i znacznie więcej.

    16. kilop206 – Red Dead Redemption, Uncharted, Gears of War, Halo, Killzone, Alan Wake, Little Big Planet, Fable 2, inFamous, God of War, Bayonetta, Dante’s Inferno, Vanquish, Soul Calibur, Tekken, Mortal Combat, Skate, Demon’s Souls, Final Fantasy, Forza Motorsport, Gran Turismo, Heavy Rain, L.A. Noire, Metal Gear Solid… Wymieniać dalej? Wszystko AAA.

    17. Omg, kto pisał tego newsa? Co za bzdura z tymi 25 grami EA w sprzedaży na GOGu. 25 będzie ogólnie, obecnie są 3, do końca czerwca dojdą kolejne 3, przerwa, późnym latem reszta. @Down: widzę, że ktoś tu próbuje wprowadzić licytację na tytuły i wywołać kolejną wojnę. Żałosne.

    Dodaj komentarz