Machinarium: Microsoft nie chciał gry na X360, więc jej twórcy idą do konkurencji

Jak wyjaśnia w rozmowie z serwisem Joystiq założyciel studia Amanita Design, Jakub Dvorský: „Powiedzieli nam: <To [Machinarium] nie jest exclusivem Microsoftu, więc go nie chcemy>. Wprawdzie nie wspomnieli, że wersje na Maca i Linuxa mogą być powodem odmowy, ale to oczywiste, że właśnie one są główną przyczyną”.
Według polityki giganta z Redmond, Microsoft nie może być wydawcą danej gry na Xbox Live, jeśli nie jest ona exclusivem Xboksa 360. Firma zaleca poszukanie koncernu, który byłby chętny zająć się wydaniem Machinarium na X360. Z tym jednak nie zgadzają się twórcy ze studia Amanita Design.
„Oznacza to, że jeśli chcielibyśmy wydać grę na XBLA, musielibyśmy najprawdopodobniej wyrzucić większość zysków za okno – wprost do wydawcy. Tylko dlatego, że stworzyliśmy wersje na Maca i Linuxa” – tłumaczy Dvorský. Mimo wszystko firma chce, by jej nowe dzieło ukazało się na konsolach. Dlatego też złożyła już wniosek… do Sony, w sprawie opublikowania Machinarium w sieci PlayStation Network.
§
Czytaj dalej
26 odpowiedzi do “Machinarium: Microsoft nie chciał gry na X360, więc jej twórcy idą do konkurencji”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Machinarium to świetna przygodówka, która jakiś czas temu trafiła na PC, Linuxa oraz komputery klasy Mac. Twórcy ze studia Amanita Design planowali wydać grę także na X360. Jednak ze względu na niemożność dogadania się z Microsoftem, produkcja trafi… na PS3.
Cudowna gra każdy powinien w nią zagrać
Gdzie X-kloc focha strzela tam PS3 korzysta.
Brawo dla naszych sąsiadów za stawianie na swoim 🙂 A gra swoją drogą świetna, jedna z niewielu przygodówek, która tak mnie wciągnęła.
jak cię wywalają drzwiami, wejdź oknem. tak czy siak Machinarium ukaże się na konsolach. pretensje mogą mieć tylko nabywcy xklcka, że m$ tak dba o swoich klientów
Microsoft daje ostatnio coraz częściej ciała… Żal X360…
jak to miło że mam PS3… 😉
Gdybym nie uważał że gry przygodowo-logiczno-jakieś tam za g*wno to pewnie nawet bym się zmartwił 🙂
X360 sprzedaje się w polsce tylko dlatego że da się go przerobić,a PS3 nie…
Na miejscu sony przywitałbym ich z otwartymi rękami 🙂
Chyba jedyna przygodówka, którą przeszedłem od dechy do dechy a i tak było mi mało. Super gra!
@Tukkamon. W pełni się z tobą zgadzam. Gdyby x360 ( oduczyłem się x-pudło ) nie mógł mieć możliwości piracenia podejrzewam że sprzedaż była by na tym samym poziomie co ps3 lub mniejsza. Bo powiedzcie. Ile osób (nie na forum. Na forum wiadomo że same [prawie] orginały) ma przerobionego x360?
Ja co prawda mam Xboxa ale życzę Machinarium, żeby trafiło na PSN. Należy się Microsoftowi.
wikking – jednej konsoli, jednej ;] Naprawdę kocham to uogólnianie. 😛
Demilisz – eeee, chyba więcej niż jedna osoba ściągnie jednak 😉
Microsoft łaski nikomu nie robi…
Żal mi takich którzy mówią żal X360 czy niech xboxowcy żałują. Mnie tylko ciekawi ile posiadaczy PS3 kupią to… Pewnie Ci którzy kupią po miesiącu czy nawet tygodniu powiedzą: „Eeee tam ta gra jest do [beeep]” czy coś w tym stylu…
Mogli by na psp dać ^^
Z MOVE fajnie sie w to będzie grało 😀 Kupie na 100% 🙂
Sergi – gra ma takie wymagania, że może Sony zdecyduje się nawet na wersje na PSP
Dziwne, naprawde. Przeciez to M$ wypromowal genialna arkadowke o nazwie Braid. Szkoda, ze tak zrobili.
X360 w Polsce glownie dlatego, ze da sie przerobic, na zachodzie (i w Japoni) sprzedaje sie dzieki swietnemu Live!
Trochę mnie dziwi ignorancja Microsoftu. Jak w ogóle można powiedzieć: spadajcie, bo poszliście wcześniej do konkurencji. Przecież konsola ma oferować jak najwięcej gier, a Microsoft je (żeby chociaż złe!) odrzuca.
Mnie w ogóle dziwi, jak mamy grać w point’n’clicka na padzie, ale i tak mam na PC, więc na X’a bym nie kupił
Jezozwierz:|Zapewne grać będzie korzystać z Move’a
wikking – na jednym analogu byłoby niewygodnie, nie sądzisz?|Bluegardo – to by bardzo ułatwiło grę, choć w zasadzie mogliby pozwolić na używanie w niej myszki, skoro gra rusza w przeglądarce 😉