8
19.02.2025, 09:30Lektura na 2 minuty

Mamy sukces, a i tak wyrzucają. Zwolnienia w zespole Marvel Rivals

Zaskakująca decyzja, biorąc pod uwagę sporą popularność gry.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Wieczorem świat obiegła informacja, jakoby spora część zespołu Marvel Rivals zlokalizowanego w Stanach Zjednoczonych została zwolniona. We wpisie na LinkedInie Thaddeusa Sassera, reżysera produkcji, czytamy, że ekipa, którą dowodził, została wyrzucona pomimo niewątpliwego sukcesu produkcji. 

Jak podał później Andy Robinson z VGC, są plotki, jakoby NetEase mogło wycofywać się ze swoich inwestycji w Ameryce Północnej. Jako dowód dziennikarz podał niedawne rozstanie chińskiej firmy z Worlds Untold oraz Jar of Sparks. 

Według innych źródeł (a konkretnie Daniela Ahmada) w oddziale zajmującym się Marvel Rivals znajdowało się niecałe 12 osób, a zwolnienia są wynikiem przeanalizowania swoich funduszy i powolnego wycofywania się z Japonii oraz Ameryki Północnej wraz z początkiem tego roku. Czy można nazwać to popularną restrukturyzacją? Raczej tak. 

Całość jest dość zaskakującą informacją, szczególnie biorąc pod uwagę, jak sporym sukcesem okazało się Marvel Rivals. Należy jednak wziąć pod uwagę, że podawane przez wszystkich insiderów i portale informacje są szczątkowe i do momentu wypowiedzi pracownika z oddziału w Seattle oraz oficjalnego komentarza NetEase trudno jest wskazywać konkretny powód. O, a co ja tu widzę. W momencie pisania tego newsa takie oświadczenie ze strony NetEase się pojawiło.

NetEase tłumaczy swoją decyzję względami organizacyjnymi oraz optymalizacją efektywności w pracach nad grą. Przy okazji potwierdzono redukcję zespołu projektowego z Seattle, który jest częścią większej globalnej funkcji projektowej. Chińska firma potwierdziła również, że główny zespół developerski z Guangzhou w Chinach pozostaje w pełni zaangażowany w dalszy rozwój Marvel Rivals. 


Co tam w Marvel Rivals?

Wczoraj zaprezentowano fragmenty rozgrywki z Human Torchem oraz The Thingiem z Fantastycznej Czwórki. Darmowy hero shooter nie zwalnia tempa pod względem liczby graczy i na samym Steamie w ciągu ostatniej doby zagrywało się w niego prawie 320 tysięcy osób (dane pochodzą ze SteamDB). 

Wszystko wskazuje na to, że prędzej czy później do gry zawita również Blade. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów995

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze