Mass Effect 3: Extended Cut ? „Nie wszystkim spodoba się nowe zakończenie”

W wywiadzie dla magazynu Official Xbox Magazine (jego angielskiej edycji), Hudson mówi:
„Część uwag graczy, to rzeczy, do których nie możemy się odnieść. Są ludzie, którzy w całości odrzucili nasz pomysł na zakończenie gry, którzy chcą, żebyśmy wszystko to wyrzucili do kosza i zaczęli od nowa. Ale nie możemy tego zrobić, bo to nie byłaby nasza historia – nie wiedzielibyśmy, jak ją napisać. Dostaliśmy wiele głosów różnego rodzaju – jedni chcieli, żebyśmy zmienili wszystko, inni mieli pytania i wątpliwości dotyczące pewnych elementów naszych zakończeń, jeszcze inni mówili nam, że te zakończenia są świetne i niczego nie powinniśmy zmieniać. Nie ma więc wątpliwości, że rozszerzone zakończenie rozpocznie nową falę dyskusji [przygotowaliśmy dla was miejsce do niej – TUTAJ], może nawet kontrowersji, nie wszystkim się spodoba”
Mimo tych obaw Casey Hudson uważa jednak, że warto było doprowadzić do wydania Extended Cut.
„Nie zrobiliśmy Extended Cut po to, żeby wszystkich uszczęśliwić, by stało się perfekcyjne – potraktowaliśmy to jako okazję, by rozszerzyć niektóre elementy [zakończenia], co naszym zdaniem zwiększy wartość całego doświadczenia. Naszym celem w BioWare jest dostarczanie graczom niezwykłych światów, do których mogą uciec [z codzienności]. Nie było więc sensu w utrzymywaniu, że oryginalne zakończenie to nasza artystyczna deklaracja, nie było sensu w unikaniu tego tematu”
Czytaj dalej
30 odpowiedzi do “Mass Effect 3: Extended Cut ? „Nie wszystkim spodoba się nowe zakończenie””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Hej, czy myśmy tego już aby nie słyszeli? Pamiętacie, jak przed premierą gry Mass Effect 3, Casey Hudson, jej główny producent, zapowiadał, że „zakończenie nie wszystkim się spodoba”. Cóż, miał rację. Gorzej, że przed dzisiejszą premierą Extended Cut, rozszerzonej wersji feralnego zakończenia, Hudson mówi niemal dokładnie to samo…
I dobrze, przecież zakończenie w ME nie było złe, tylko pocięte, i poklejone na kolanie, a co za tym idzie dziurawe, więc jeśli połatają w miare sensownie te dziury to już będzie olbrzymi krok w przód jak dla mnie, ale nie ma co gdybać, zobaczymy 😉
„Jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził”
Świeta Racja Mefisto. Właściwie ten komentarz wystarczy za wszystkie inne.
Tu nie chodzi o wizję artystyczną tego zakończenia, a cholerny brak spójności i konsekwencji. Było to zwykłe wciskanie kitu.
> Po zniszczeniu przekaźników uwięzione floty ratujące Ziemie wymrą (m.in. quarianie); na siłę wrzucenie motywu z dzieckiem, które nijak ma się do całości, zniszczenie odlatującej Normandii (ocb, przed chwilą Joker był nad Ziemią i nagle … uciekł?!), nie licząc tego, że zakończenia różnią się praktycznie kolorem promienia, a osiągnięcia z Multi to pic na wodę.
Wystarczy mi zakończenie podobne do tego z 2-ki, tylko ciut bardziej zasługującego na miano końca serii.
Nie wiem jak może się podobać to zakończenie, które jest dziurawe jak ser szwajcarski. Ale czemu ja się dziwę przecież to HeadShotRocks naczelny fanboj EA…
Boże, jak ja mam dość ludzi twierdzących, że zakończenie Mass Effect 3 jest niespójne, nie trzyma się kupy itd. Jest genialne i jedyne, co BioWare zrobiło źle, to nie dopowiedziało historii postaci, co też dzisiaj wieczorem uczynią. Każdy kto jest pozbawiony podstawowego zmysłu obserwacji i nie śledził 3-ki dość dokładnie, niech poświęci 1,5h na zapoznanie się z tym http:www.youtube.com/watch?v=caAqFFhBn2U. A potem, niech łaskawie się w końcu zamknie, bo nie wie o czym mówi.
@czytelNICK |Amen. i nic więcej bo nic więcej dodawać nie trzeba.
@czytelNICK |Bless this post.
wg Twittera :Estimated time for the ExtendedCut is 30mins, though there may be some complications.
e, to na XBoxa jednak.
@czytelNICK Przecież filmik który tutaj wkleiłeś doskonale potwierdza, że zakończenie jest niespójne i dobitnie udowadnia jak wiele zostało niedopowiedziane. ocb man? Teoria jest doskonała. Udowadnia że Shep nie został zindoktrynowany tylko po strzale lasera żniwiarza wszedł w fazę snu i błądzi w niej. Tak jak miało to miejsce parę razy. Filmik (film – półtorej godziny o_O ) pokazuje jak bardzo Bioware opuścił gardę przy procesie domykania serii. Bo jeżeli Shep śpi… To co się do ciężkiej cholery stało?
@ Aargh – to nie są bzdury. To raz. To, że to teoria fanów nie twórców – no i co z tego? Teoria indoktrynacji, tutaj IDEALNIE omówiona, doskonale tłumaczy wszystko. Zamiast kolejnej walki z megabossem, jak to w grach bywa, dano nam fabularną możliwość WYBORU. To gracz decyduje, co naprawdę się stanie, nie walka z bossem. Między innymi dlatego ludzie finału nie rozumieją. Poza tym, że gra nie zamyka wątków drużyny, JEST spójna. Obejrzyjcie ten film nawet i 100 razy, jeśli trzeba. I serio, nie gadajcie bzdur
No cóż najwyraźniej 90% graczy to debile bo nie rozumieją zakończenia. Najwyraźniej nie posiadam tej tajemnej wiedzy i dla mnie zakończenie jest co tu dużo mówić głupie.
Je się jednak przychylam do tego, że zakończenie nie istniało. To co tutaj czytelNICK pokazujesz to potwierdza. Bo ten filmik zrobił fan gry. I się nieźle nad tym natrudził. A ktoś z BW go kiedyś obejrzał i powiedział: „Kurde! Przecież wogóle nie to mieliśmy na myśli! … Ale skoro już…” Bo czym tak naprawdę jest Extended Cut?
Naprawdę uzasadnienie motywów Żniwiarzy tym, że chronią oni organików przed syntetykami gdzie parę misji wcześniej widzimy jak to się miało między quarianami a gethami i to, że właśnie formy organiczne rozpętały wojnę. I to jest niby to logiczne i epickie zakończenie? Już koniec Assasins Creeda 2 jest bardziej spójny…
@czytelNICK – hahaha czy ty jestes az tak naiwyny ze dajesz sie omamic tak plytkim wyjasnieniom? bo to jest az zalosne. Wychodzi na to ze to ty musisz ze 100 razy sobie ten filmik zobaczyc. hehehe rozbawiles mnie. Niektórzy wgl nie czają o co chodzi! omg myślenie on panowie. Nie chodzi o zmiane zakończenia geez a o wyjaśnienie co to ma wszystko znaczyć! Szep kima ok to co schizofremie ma? Co z cała flota? Co z Normandi? itd itd eksplejn! czekamy:P
ja miałem duże zastrzeżenie do samego faktu, iż moje decyzje, które podejmowałem przez trzy poprzednie gry nie miały totalnie żadnego wpływu na zakończenie… mam nadzieję że teraz będę zadowolony 🙂 moim zdaniem zakończenie nie zwalało jakoś z nóg bo *SPOILER* po jaką cholerę rozwalili normandię? moim zdaniem każda „Ścieżka” powinna dawać inne zakończenie, zniszczenie żniwiarzy – zniszczenie przekaźników eliminacja ludzkości wskutek fali uderzeniowej, przejęcie żniwiarzy – zdobycie ich wiedzy itd. *KONIEC*
@RaZzzZoR Co z resztą floty? Normandią itp… No jak co. Właśnie nic. To wszystko nam się śniło. Ja jestem w stanie to kupić. To naprawdę dobry filmik i przyznam, że nie widziałem go wcześniej. Pamiętacie jak BW obiecywało, że to będzie definitywny koniec przygód Sheparda? A gó*no! Podczas tworzenia gry ktoś zauważył że będzie tak dobra i dochodowa, że byłoby totalną głupotą kończyć ją w tym miejscu. I zostawili sobie solidną furtkę ku temu – zaprzeczając że ta wogóle istnieje.
Dla mnie chyba największą ciekawostką jest ten fragment gdzie są pokazane pliki z komputera gościa z BW podpisane „dream foil”. BW z góry założył że Ucieczka Normandii na jakąś „backwater planet” gdzieś na kancie galaktyki to tylko sen. Już naprawdę pomijam fakt, że przecież Joker by nie uciekł. Ty w ogóle gadałeś z Jokerem czy robiłeś sobie speedrun wszystkich części ME nie bacząc na szczegóły?
Yo dawg, I heard you didn’t like the ending so we’ve made extended cut ending, which you won’t like either, so you can hate the old ending while hating the new one.
@Aargh „Bo uciekł” A moja drużyna z którą ramie w ramie przed chwilą biegłem w dół zbocza i walczyłem na ziemi skąd się wzięła na Normandii. Przecież Shep nie mógł być aż tak długo nie przytomny. Już by było po wojnie jakby się obudził… Jeżeli to dla Ciebie ma sens to mam złą wiadomość.
A ja się ciągle nie mogę nadziwić, że osoba pisząca dziurawe historie i popełniające kardynalne błędy w scenariuszu, (jak wprowadzanie EKSTREMALNIE ważnej postaci dla fabuły w ostatnich 3 minutach, piętrząca coraz więcej nieścisłości w ostatnich 10, a w końcu pozostawienie odbiorcy z tym całym bałaganem w głowie) dalej pracuje w tej firmie. Wg mnie powinni go odesłać do colleg’u albo dać do napisania parę odcinków „trudnych spraw”, bo to na jego poziomie. …
… A tą całą jego „wizję” całej opowieści to ja nazwałbym raczej partactwem i brakami w warsztacie.
@czytelNICK ale ME3 już się skończyło, i jak dało sie zauważyć według BW nie miała miejsca żadna indoktrynacja. To tylko i wyłącznie, narazie, teoria stricte fanowska, i jeżeli Bio nie wykorzysta jej w pełni, bądz nie wykorzysta wcale to nie można mówić w ogóle o jej istnieniu. Problemem BW był chyba pośpiech bo faktycznie teoria pasuje, i co najlepsze jej znaki można znaleźć już w ME1 i ME2, ale 3 temu przeczy, czyli miało być pięknie ale nie jest. Jak można tego nie widzieć?
Wydaje mi sie że jeśli zastosowali by teorie indoktrynacji, i dali do niej odnośniki z poprzednich części wskazujące jasno co było nie tak, a do tego dodali trochę więcej wyjaśnień gracz miał by podczas oglądania taki opad szczęki że długo by jej nie oderwał od podłogi. Dla mnie są 2 wyjaśnienia, albo ktoś z „góry” kazał im się wyrobić na czas, albo ten ktoś zauważył jaki „hajp” kręci premiera ME3 i zdecydował tydzień przed wydaniem że powstanie część 4 😀 Inaczej być nie mogło.
@Aargh poszukaj na YT, jest film spinąjacy tę teorię ze wszystkich 3 części, niebieskie oczy, powtarzajace się dzwięki, „oleiste” cenie, i definicja indoktrynacji zawarta w historii. Wszystko pasuje, wierz lub nie, ale mówie Ci – ktoś to pieruńsko pieczołowicie zaplanował, i ktos to tak samo spaprał przed wydaniem 3 🙂
Ja pitolę. Przecież logiczne jest, że nie da się każdego uszczęśliwić tym samym. Ile można robić sensacji z tego, że ludziom się zakończenie nie podoba (i nie mam tu na myśli Huta). Jak się komuś zakończenie nie podoba, to niech pogra sobie w wyścigi. Byle bez fabuły.
To oczywiste, że ME3 był robiony w pośpiechu, tak samo zresztą Dragon Age 2 i BioWare temu winny nie jest, a raczej EA, które za kase zrobi wszystko.