Mass Effect 3: Extendend Cut – Rozszerzony finał już dziś. Lepszy niż oryginał? [SPOILER]
Extendend Cut przynosi ze sobą nowe sceny i przerywniki filmowe, kończąc tym samym wielką aferę, jaka wybuchła po premierze Mass Effecta 3 (na to przynajmniej liczą twórcy gry – choć wiedzą, że i tak wszystkich nie zadowolą – TUTAJ). Czy jednak wypuszczone DLC satysfakcjonuje graczy? Czy satysfakcjonuje was? W tym miejscu możecie rozmawiać na ten temat.
Już graliście? Dodatek odpowiada na większość waszych pytań? Głosujcie w ankiecie – TUTAJ.
Swoją opinię możecie zostawić także w komentarzach. Uwaga – choć we wstępie do newsa znajduje się ostrzeżenie przed spoilerami, rozmawiając o nowej końcówce miejcie szacunek dla graczy, którzy być może jeszcze w nią nie zagrali.
Przypominamy – dodatek ukazuje się dziś, 26 czerwca, na PC i Xboksie 360. W Europie posiadacze wersji na PS3 muszą poczekać do 4 lipca. Po zainstalowaniu dodatku w katalogu z zapisanami stanami gier pojawi się jeden o nazwe „Legend„, którego wczytanie przeniesie nas do momentu tuż przed atakiem na bazę organizacji Cerberus, rozpoczynającego całą sekwencję finałową. W jej trakcie będziemy mieli okazję do podjęcia kilku wyborów, które wywrą wpływ na ostateczną wersję zakończenia – by zobaczyć wszystkie wersje, trzeba więc będzie Extended Cut rozegrać kilka razy.
[UPDATE]
Wersja X360 powinna już być dostępna!
[UPDATE]:
Wersja PC-towa właśnie pojawiła się na Originie!
Czytaj dalej
-
Pacific Drive niespodziewanie zadebiutowało na Xboksie. Premierę zaliczył też dodatek...
-
EA zapewnia, że wartości firmy po sprzedaży się nie zmieniają, ale znani twórcy...
-
Cthulhu: The Cosmic Abyss z datą premiery. Lovecraftowski horror psychologiczny...
-
Gra weteranów Telltale ze świetnym przyjęciem na Steamie. Dispatch zbiera fantastyczne...
512 odpowiedzi do “Mass Effect 3: Extendend Cut – Rozszerzony finał już dziś. Lepszy niż oryginał? [SPOILER]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

@Ziemias: Żniwiarze zrobili żniwa, rozwijają się nowe rasy i gatunki. A Shepard zostaje zabity w ten czy inny sposób. Raczej nie pokazali po prostu jego śmierci, nie sądzę, żeby było tu coś więcej.
To może być też taki „Joke” od Bioware =P|Ludzie mówili,że Shepard nie powinien słuchać jakiegoś tam magicznego dziecka,tylko iśc i rozwalać to po swojemu,to pokazaliu,co by się stało =D
nie wiem po co gracze tak doczepili sie tak tej TI ja tam nie widze niczego co by ją potwierdzało w żadnym momencie fabuły(może to dlatego że nie grałem w żadne DLC takie jak TLOTSB czy arrival) po prostu nie.
@sosenka5: Weź sobie jaj nie rób. W internecie masz setki tekstów i filmików na ten temat. http:www.youtube.com/watch?v=caAqFFhBn2U Jak się zastanowić, to taka wersja mogła być prawdopodobna. I nawet dziwne, że Shepard nie został zindoktrynowany, biorąc pod uwagę ile miał kontaktów ze Żniwiarzami(więcej, niż jakakolwiek inna postać).
SadStatue>Shepard to ponadczasowy bohater. Skoro zrobił tyle dla galaktyki oznacza, że jest takim jakby „wybrańcem” czyli odpornym na indoktrynację.
@sosenka5|Sny (w Arrival bliźniaczy opis snu osoby poddanej indoktrynacji), szepty, obudzenie się SHeparda w Londynie (nie ma szans by przeżył taki upadek), (SPOILER)w EC Zwiastun podający się za Starkida(/SPOILER) Anderson na Cytadeli.|Dowody są, EC wcale ich nie ukryło, tu zgodzę się z Bioware, że EC nie zaprzecza IT ale też i nie używa jej. Więc gdzie jest prawda? Po środku jak zwykle, coś tam z indoktrynacją na pewno musiało być, może jakieś DLC (np. Lewiatan) to wytłumaczy.
@Ziemas|Shepard nie jest wybrańcem, ma silną wolę ale nawet i takiego można złamać. Sam Mac Walters przyznał w wywiadzie, że chcieli się pobawić i dać graczom następny problem do gry czyli odpieranie ataków indoktrynacji tylko, że nie mieli pomysłu jak to zrobić.|Sam Shepard też nie jest odporny na indoktrynację bo inaczej byłby odporny na ataki Iluzji pod koniec ME3, to zwykły żołnierz (Shepard) tylko z silną wolą.
Bioware zrobił bardzo dobry dodatek, rozwiał nielogiczności, zostawił zakończenie takie samo – ocena moja 6/5.SPOILER Moim zdaniem czwarte zakończenie potwierdza Teorie Indoktrynacji zdaniem „So it be”. Więcej mi nie potrzeba do tego, że wszystko się dzieje w umyśle Sheparda. KONIEC SPOILERA|Bez dodatku zakończenie jest w stylu ODYSEI KOSMICZNEJ. Z dodatkiem – nie wiadomo czy to wszystko jest Odyseją czy Iluzją czy prawdziwym losem Shepa. SPOILER( ale w takim razie dlaczego Shep budzi sie w Londynie?)
@Kodarx „rozwiał nielogiczności”. Normandia mia spotkać się z innymi statkami w jednym miejscu(te same współrzędne, najszybszy statek, pierwszy wystartował a się zgubił, Normandia miała działo, którym zniszczono statek zbieraczy a nie mogli rozwalić żniwiarza przy teleporcie. Wszyscy wracali do swoich systemów na FTL a wrócili praktycznie bez strat czasu. Naprawili cytadele a gdzie Shepard(REd zakończeni)
Zakończenie RED – jeżeli grałeś od początku jako wróg syntetyków i żniwiarzy którzy próbowali Cie zabić to zakończenie dla Ciebie, praktycznie najlepsze bo wszystko się odbudowało. Zakończenie syntezy jest o tyle złe, że na pewno powstały by frakcje w galaktyce, którym na 100% nie podobało się to, że nagle są maszynami a walczyli za ich likwidacją. Powstają wojny, badania, które mają na celu przywrócenie ładu sprzed wybuchu. Zostają otwierane kolejne wcześniej nie aktywne przekaźniki aby szukać pomocy.
Jeżeli chciałeś wszystko załatwiać pokojowo po mimo zła wokół ciebie to kontrola jest dla Ciebie, tylko, że nów na pewno powstawały by frakcje przeciwko Żniwiarzą, co prowadziło by do wojen. Shepard pomimo silnego umysłu, stał się nieśmiertelny ale też świadomy swojej egzystencji, ile może wytrzymać aby powstrzymywać się przed rozwaleniem wszystkiego.Przez to, że na szybko robili zakończenie wiele rzeczy jest dodanych bez ładu i składu na Fuck_off byle tylko było coś wyjaśnione
Wczoraj jeszcze raz przeszedłem ME 3 z EC. Wybrałem zakończenie RED, bo chciałem odpłacić się żniwiażom. Na drugi dzień obejrzałem resztę zakończeń i myślałem czy wybrałem dobrze.|W zakończeniach kontroli i syntezy podobali mi się pomagający żniwiarze. To czwarte zakończenie jakoś do mnie nie przemawia. Grając i wybierając zakończenie Red czułem|- zadowolenie dokopania żniwiarzom|- smutek gdy opuszczałem swoją Liare i los innych syntetyków ( Edi i gethy).|- nadzieje, że Shepard przeżyje i będzie next ME
Zakończenia nie są idealne ale mnie usatysfakcjonowały. 🙂 A to moja teoria na temat że Shepard żyje wybierając „czerwone” zakończenie SPOILER Przy wyborze zielonego i niebieskiego zakończenia Garrus(w moim przypadku) przywiesza tabliczkę „Komandor Shepard” na ścianie pamięci na pokładzie normandi, w czerwonym zakończeniu nie zrobił tego, zawahał się. Do tego przy czerwonym zakończeniu bierze oddech co może świadczyć że panowie z BW chcą nam powiedzieć że on przeżył. SPOILER END
Thx. Właśnie pomogłeś mi rozwiąza zagadkę, dlaczego liara nie przywiesiła mojej tabliczki ( Komandor Shepard).
Ludzie, nie ma żadnej indoktrynacji, moim zdaniem jest to szukanie dziury w całym. Przecież mamy 4 całkiem fajne zakończenia, jeśli żniwiarze mogą stworzy te 3 iluzje to czemu nie mogą stworzyć iluzji 4 zakończenia, ktoś poda powód? Więc jeśli przyjmiemy teorię indoktrynacji to możemy uznać że wszystko jest kłamstwem od pierwszego kontaktu sheparda z Suwerenem (czyli połowy ME1)
Właśnie, to jest coś ważnego skoro teraz nie potrzeba nawet tych 4000 GA żeby zobaczyć jak Shep łapie oddech…….hmmmmm czyżbyśmy w ME 4 mogli znowu pokierować komandorem?
I jeszcze coś odemnie. W ,, zniszczenie” Żniwiarze padają martwi. Myślę, że mozna było ich rozebrać, opukać i wykorzystać. Można było by nadrobić braki po nieprzechwyceniu odpowiedniej ilości szczątków Suwerena. Moży by coś nowego opracowali.
A w zakończeniu z końcem cyklu. Może zrobią grę w universum z rasami po cyklu z komandorem.
@krzych1996 Niby wszystko jest ok, ale jednak niepokoi mnie to ukryte zakończenie. Słowa „So be it” ewidentnie są wypowiedziane głosem Zwiastuna, co by oznaczało, że ten dzieciak to od początku maskarada. Nie wiemy, co nam BW szykuje, no ale kto wie, może teraz będzie masa dlc przygotowujących (np z tym całym zbuntowanym żniwiarzem) do tego ostatniego, wyjaśniającego wszystko…
Leviatan, albo jego avatar jako członek drużyny.
63% ludzi jest zadowolonych z tego co wnioslo Ec.
Jak już niektórzy zauważyli w red ending garrus czy ktokolwiek inny waha się a Hacket nie wspomina ani słowem że komandor nie żyje. Moja teoria jest taka że normandia odnajduje sheparda a to co mówi Hacket jest po jego uratowaniu .
Hmm nie chcę nikogo urazić, ale wydaje mi się, że dalsza rozkmina nt zakończenia (wprowadzają w błąd? Celowo, czy przypadkiem? puszczają oko? Będzie 4 część? Shepard żyje!) jest bez sensu. Dla mnie zakończenie ME3 przypomina teraz koniec LOST: Zagubieni, którzy z sezonu na sezon byli coraz słabsi i bardziej…zagubieni. Sądzę, że scenarzyści ME po prostu pogubili się po drodze produkując kolejne sezony (części gry) i sami nie ogarnęli zakończenia w sposób satysfakcjonujący i ich i nas. Life goes on.
No tak to prawda że smarkacz gada głosem zwiastuna ale skąd pomysł że to nie zwiastun przez cały czas gada głosem smarkacz? Zwiastun jest liderem zbieraczy więc może smarkacz przejmuje nad nim kontrole tak jak przejmował kontrolę nad Zbieraczami. A swoje nastawienie do shepa zmienił dopiero gdy ten udowodnił że organiczni ą „godni” by dostać się w to zaczarowane miejsce na cytadeli.
Właśnie przeszedłem EC po raz pierwszy, wybrałem nie użycie Tygla. Muszę jeszcze sprawdzić pozostałe, ale już wiem, że właśnie tego mi brakowało, właśnie tak powinno wyglądać zakończenie tej niesamowitej serii. Jeśli przeciek o Lewiatanie jest prawdziwy, to wydaje mi się, że to i tak nie jest jeszcze ostateczne zakończenie serii 🙂 Zobaczymy co czas pokaże, ale jestem dobrej myśli 🙂
Ja tam niepogardzę następnym Efektem masy. Byle, żeby był dobry jak reszta części.
@truvneeck, wszystko ładnie pieknie, ale gdzie i z czym się pogubili? według mnie wszystko jest już powiedziane ale to nie znaczy że nie mozna zrobić kolejnych gier w tym uniwersum.
Dziecko może gadać głosem Zwiastuna, bo to zbiorowa świadomość wszystkich żniwiarzy.
@lionex|Też mi się tak wydaje, bo w innym przypadku po prostu tabliczkę zawieszają.|Szkoda tylko, że nie pokazali reszty. I u mnie Liara (bo LI) tylko się uśmiechnęła trzymając tabliczkę w rękach.|Tylko nie wiem z jakiej paki Anderson nie żyje, Iluzja przecież w niego nie strzelił a rany w brzuch nie miał (za to mój Shep tak…), powinien żyć na tym endingu.|@krzych1996|Bo wtedy smarkacz by nie mówił głosem smarkacza zmiksowanym z Shepardem. Zresztą każdy Żniwiarz brzmi podobnie i to jest właśnie ich styl.
Dokładnie jak na przykład co by byłó gdyby załoga się nie rozpadła po śmierci shepa w 2 ? Jak dla mnie super pomysł na DLC .
@Darkmen w w pewnym momencie człowiek iluzja zmusza sheparda żeby strzelił w andersona dlatego ginie.
@krzych1996 na przykład z faktem, że cała część druga sprowadza się tylko i wyłącznie do odsunięcia w czasie inwazji żniwiarzy, w którą i tak nikt nie wierzy, dając czas Cerberusowi, który w trójce może się nam dzięki temu wp@$*ać na każdym kroku. Całe suicide mission a później Arrival skutkują tym, że kilka miesięcy później Żniwiarze pukają do wszystkich systemów i cała galaktyka zaskoczona- któż to nas odwiedził? Nie wyjaśnia to budowania na boku akurat ludzkiego żniwiarza, jego wyglądu etc.
Kiedy piszesz książkę i dajesz prawdziwe zakończenie, to nie masz w głowie tego co będzie dalej, tylko na ile sposobów będzie można na to spojrzeć – sam autor zatem nie ma konkretnej odpowiedzi w głowie. W tym wypadku pewnie było podobnie, ale oczywiście niewykluczone jest, że do tego czasu wpadli na coś nowego, albo wpadną w przyszłości, bo ludzie tak filozofują, że jest się czym inspirować… Gdybając tak naprawdę nic nie odkrywacie, ale możecie w ten sposób kogoś zainspirować.
CD. Z tym, że w zakończeniu nie można nawet przedstawić argumentów na to, że organicy i syntetycy mogą żyć w zgodzie, faktem, że za Żniwiarzami miała stać niewyobrażalna tajemnica, której nie sposób ogarnąć, po czym wyjaśnia się ją nam w kilku krótkich zdaniach, generalnie rozwiązania z finału – trzeba wylądować, przedzierać się pieszo, żeby dotrzeć do „promienia”, żeby teleportować się na Cytadelę; dlaczego akurat Londyn? cytadela miała być przekaźnikiem masy, w 3ce okazuje się być kolebką Reaperów etc.
Już poprzednie zakończenia przypadły mi do gustu, a nad obecnymi się po prostu rozpływam. |Ktoś powiedział, że to całkiem nowe jest jak środkowy palec pokazany w stronę fanów, bzdura, fajnie że doszła dodatkowa opcja. Jak dla mnie – bomba^^
@lionex|No przecież napisałem o tym, że Anderson nie krwawi.|Zresztą Andy to żołnierz, zaprawiony w boju, nie miał ran wcześniej i wątpię by go taki strzał w brzuch zabił. Oczywiście mógł się powoli wykrwawić ale tak od razu? Tym bardziej, że on żadnego znaku nawet po postrzeleniu nie ma (ma go SHep za to, nie wiadomo dla czego) więc wg. mnie nie powinien zginąć.
Szkoda, że nie ma słoni w finałowej cut-scence. :/
Może i tak albo chciał zginąć ;D
@Darkmen A słyszałeś może o czymś takim jak nerki? Przestrzelone powodują olbrzymi krwotok WEWNĘTRZNY. Dodatkowo And. oberwał jeszcze z promienia
Ciekawe kiedy film zrobią.
Mimo wszystko jestem usatysfakcjonowany, jednakże BW nadal wszystkiego nie wyjaśniło 😛 Trzeba czekać na ich kolejne ruchy w postaci dlc, bo coś czuję, że to nie wszystko.
Dobra, ukończyłem rozszerzone zakończenie. Z początku trochę grymasiłem, ale podsumowując jestem zadowolony, poprzednie zakończenia mi się podobały, a tutaj mamy ich swoiste rozwinięcie i uzupełnienie. Nie jest źle, chociaż liczyłem na troszkę więcej. Jednak widać, że twórcy chcieli już uspokoić fanów ;p Pod koniec w finałowych filmikach, pojawiały mi się postacie które zginęły w poprzednich częściach, nie było by to dla mnie takie zabawne, gdyby nie to, że sam doprowadzałem do ich usunięcia ^^ hihi jest ok
@Darkmen Anderson nie ginie przypadkiem z resztą żołnierzy od promienia Zwiastuna? Widziałem wcześniej, że nie wykluczasz IT, która tłumaczyłaby, dlaczego Andersona widzimy później na „Cytadeli” – razem z TIM’em są wytworem wyobraźni Shepa poddanego ind… nie, nie powiem już tego słowa, bo się zaraz na mnie rzucą ;x
@darthrevanek 🙂 to tak jak ja z tymi usuniętymi postaciami, trochę mnie uwierał ten niby bohatersko poległy Jackob… a męczyłem się kilka razy aby go usunąć 😛
Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tą „zaskakującą obecnością” TIM na Cytadeli? Przecież w którymś momencie z bazy Cerberusa pada, że się tam wybiera?
Końcówka w stylu Dragon Age: Początek. Podoba mi się. Zakończenie Oryginalne mi też się podobało, choć były tylko 3 wybory. Ten dodatek porostu rozwiał moja ciekawość dotyczącą kto stworzył żniwiarzy. I teraz wiadomo ze sam stał się ofiarą swojego rozwiązania. Dobre uzupełnienie i wyjaśnienie wydarzeń które powinno być wraz z premierą gry. Ciekawostka: Po skończeniu gry, jak widać pięknie odbudowaną cytadelę, pojawia sie znowu scena z oddechem Sheparda 😀 , teraz już ta scena nie pasuje.
A niektórzy dalej o IT… Chyba ktoś tu nie może się z czymś pogodzić…
Szkoda mi było Liary kiedy ją opuszczałem. I ten tekst ,, jestem twoja”.
Ach ta gra wciąga. Druga rzeczywistość.
Haha, wiedziałem, że Abyss wtrąci swoje trzy grosze ;x