23.04.2012
Często komentowane 395 Komentarze

Max Payne 3: Wymagania sprzętowe wersji PC. Kosmiczne…

Max Payne 3: Wymagania sprzętowe wersji PC. Kosmiczne…
Już za nieco ponad miesiąc – 1 czerwca – posiadacze komputerów po raz trzeci spotkają się z Maksem. Dzisiaj mogą sprawdzić, czy ich maszyny pozwolą na wzięcie udziału w nowej przygodzie. Rockstar podzielił się ze światem wymaganiami sprzętowymi Maxa Payne’a 3 w wersji PC.

Niestety wygląda na to, że aby zagrać na maksymalnych ustawieniach trzeba będzie mieć prawdziwego potwora. Wystarczy spojrzeć chociażby na wymaganą pamięć RAM, której potrzeba aż 16 GB. Rozumiem, że Max Payne 3 na PC będzie oferował różne bajery graficzne (w tym wsparcie dla DX11 i teselację), ale to chyba delikatna przesada. Na szczęście minimalne wymagania są dużo niższe, a Rockstar obiecuje, że gra działąć będzie na „różnych konfiguracjach sprzętowych„.

Minimalne:

  • System operacyjny: Windows XP SP3, Vista SP2 lub Windows 7 SP1
  • Procesor: Intel Dual Core 2,4 GHz lub AMD Dual Core 2,6 GHz
  • RAM: 2 GB
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce 8600 GT z 512 MB pamięci lub Radeon HD 3400 z 512 MB pamięci
  • Karta muzyczna: kompatybilna z Direct X 9.0c
  • HDD: 35 GB
  • Maksymalne:

  • System operacyjny: Windows Vista SP2 lub Windows 7 SP1
  • Procesor: sześciordzeniowy Intel i7 3930k 3,06 GHz lub ośmiordzeniowy AMD FX8150 3,6 GHz
  • RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 680 z 2 GB pamięci lub Radeon HD 7970 z 3 GB pamięci
  • Karta muzyczna: kompatybilna z Direct X 9.0c kompatybilna z systemem Dolby Digital
  • HDD: 35 GB.
  • Czy jakość grafiki w Max Payne 3 usprawiedliwia tak wysokie wymagania? Próbkę oprawy wizualnej na PC można zobaczyć na nowych screenach, które znajdziecie w naszej GALERII.

    395 odpowiedzi do “Max Payne 3: Wymagania sprzętowe wersji PC. Kosmiczne…”

    1. Hmmm, ale fakt aktem, że Rockstar Games pobąkiwało, że gra ma wycisnąć wszystkie soki z PC, z resztą, The Force Unleashed zajmowało 28GB…|Co w związku z tym? 35 GB na HDD to tragedia, ale w trybie DX9 gra pewnie i tak będzie chodzić na wysokich 😀 .

    2. To nawet nie jest śmieszne, raczej żałosne. Rockstar ma głęboko w rzyci graczy. GTA IV (nawet dziś potrafi klatkować na naprawdę solidnych piecach, brawo!), L.A. Noire miały wymagania nieadekwatne względem tego co oferowały, ale tym razem przeszli samych siebie. Wymagania są absurdalne. Widać Rockstar chce wycofać się z rynku pc nie tracąc przy tym twarzy. Będą mogli się w przyszłości tłumaczyć „Port pc, nie… I tak nikt nie kupuje” Fakt, po kiego wuja kupować coś co nie działa, albo ledwie rusza…

    3. WoW pierwszy raz widze takie wymagania, akurat wymieniam kompa i kupno 16GB ramu i gtxa 680 miałem w planach, ale takiego proca to ja się nie spodziewałem i raczej nie będzie mnie stać na to monstrum. Coś się mi zdaje, że mój nowy sprzęt nie posłuży mi długo:/. Teraz tylko czekać na zapowiedź i wymagania GTA V…

    4. Z gta V będzie jeszcze zabawniej, w końcu otwarty świat, obstawiam wymagania ze trzy razy wyższe.|Rekomendowane nowego Maksia są tak głupie, że tego się nawet nie sposób poważnie skomentować. Coś takiego w zalecanych to przy okazji premiery Xboxa 1440, bo z pewnością nie klocka 720, który będzie dysponował może z jedną piątą mocy smoka zapodanego przez jajcarzy z R*, pospieszyli się o tych kilka lat wizjonerzy zasrani.|Niby dziś nie pierwszy kwietnia, a jednak uwierzyć nie sposób…

    5. White87 – postanowiłem napisać o nich maksymalne bo takie są w istocie. Takiej konfiguracji potrzeba, żeby odpalić grę właśnie na maksymalnych ustawieniach. I w sumie poniekąd trafiłeś. 😉

    6. No ale przecież obietnica poprawionej optymalizacji względem GTA IV została spełniona. Na takim potworze gra wyciągnie te 30fps 😀

    7. Ja to się modle, żeby inni twórcy nie poszli w te ślady bo tą jedną, dwie gry przeboleje, ale jak w co drugiej „większej” grze będe widział takie wymagania to ja nie widze powodu żeby wydawać teraz grubą kase na modernizacje i płakać bo po kilku miesiącach mój kombajn zmieni się w skansen. Jeszcze do tego tydzień temu kupiłem monitor full HD, trzeba było zostac przy maluszku z rozdziałką 1440 😛

    8. Żałosne… mamy nowe „supergigakarty” i już wszyscy muszą je mieć „by grać na najwyższym poziomie”. Wymagania na 100% zawyżone, rzygam taką paskudną reklamą szitu Nvidii i ATI. Na konsolach będzie działać na odpowiedniku 7900GT i wyglądać jak na 560Ti a 8600 pewnie low z beznadziejną rozdziałką. Porażka… tracę za to szacunek do Rockstar.

    9. Nie no powiem Wam ,że przykładowo Battlefield 3 na maksymalnych detalach brzydki nie jest a spokojnie działa na o wiele słabszych niż podane przez Rockstar. Grałem w 2 część , więc rozumiem fanów Rozmyślałem nad kupnem ale dam sobie na wstrzymanie ;p

    10. No ale tak czy siak na grę czekam, jednak mam też nadzieję że TO nie wywoła jakiegoś chorego, szaleńczego trendu.

    11. Nie ma czegoś takiego jak wymagania maksymalne, dziecko. Tzn. że jak mam 32 GB RAM to już nie pogram, bo przekroczyłem maksimum? I gdzie tutaj kosmos w wymaganiach? Minimalne są ok.

    12. W sumie to teraz już wiem, jak R* uniknęli przerw na ładowanie map – po prostu przy uruchomieniu gry cała jej zawartość zwala się do tych 16GB RAM. Very clever, indeed.

    13. wo ku*$a no to chyba mamy przed soba zapowiedz new age panowie 😀

    14. Nic z tego co widziałem nie tłumaczy tak wysokich wymagań. W dodatku zajmuje 35GB. Czy ich pogrzało? Teraz kiedy są dyski po 2TB, twórcy uważają, że nie muszą starać się upakować jakoś gry w mniejszym rozmiarze. Taki Skyrim, czy Risen 2 erpegi, czyli gry bardziej rozbudowane od strzelanki jaką jest Max Payne 3 ważą ok. 6 GB. Te dwie gry razem zajmują tyle co 1/3 MP3… No, ale skrypty i filmiki zajmują

    15. Gazpacho Ma słuszność oby przypadkiem się nie zapatrzono na Rockstar..|Oby

    16. @sebohothic, skyrim rozbudowany? lol.

    17. @Chromu |Ładna, pełna teczka od panów z Nvidia/AMD wystarczy żeby inni też chętnie „popełnili” takie wymagania

    18. KoweK> Na pewno ma większy świat od MP3, gdzie będzie kilka korytarzy na krzyż. No i wyciskając z gry ostatnie soki spokojnie można spędzić z grą ponad 100h. A MP3 ile? Góra 20? Rozumiem filmowość, epickość, rozmach, ale bez przesady.

    19. Świat to tylko geometria. Najwięcej zajmują tekstury.

    20. 35GB? Czy dotychczas jakakolwiek gra zajmowała tyle miejsca na dysku?

    21. KoweK> Tu się zgodzę, pewnie lokacje będą zróżnicowane i dopieszczone do najmniejszych szczegółów. Tekstury też będą ostre jak brzytwa, jednak gdyby się postarali mogliby lepiej zoptymalizować grę. A jak nie to mogli przynajmniej robić grę na DX11, wtedy wysokie wymagania by nie dziwiły

    22. Wymagania zalecane, zdecydowanie przesadzone. Niech się wytłumaczą, dlaczego gra ma niby tyle wykorzystywać zasobów sprzętowych. Pewnie to przez symulacje różnych tam bajerów, teselacja, bajery na DX11 itp. Jeżeli takie będą ostatecznie wymagania sprzętowe to już się boję co w GTAV dostaniemy. 32GB RAM na pokładzie??

    23. A ja i tak nie zagram 😀

    24. Rozmiar zniechęca do piractwa 😛 Niestety… xD

    25. @gabol2008-> Wiem, że gry Rockstara mnóstwo miejsca zajmują, a więc GTA IV też ważyło, gdzieś 20 GB, a w 2008 roku to przerażało. A rodzimy Wiedźmin 2 też chyba się zbliżył do tej liczby skoro ostatni patch ER ważył 10GB

    26. Widać silnik graficzny Euphoria na którym powstał GTA IV jest typowo pod konsole. A Max Payne 3 jest chyba kolejnym portem z konsoli na PC. Rockstar nie postarał się z optymalizacją silnika na PC.

    27. Jednym słowem gra dla bogaczy 🙂

    28. Wooooot !? jaja jakies z tymi maksymalnymi :S

    29. Uff…jak dobrze mieć konsole. Ufffff…..

    30. Samo wyłączenie teselacji powinno zapewnić płynną grę. Więc na razie nie ma co się . To jak z Uberpróbkowaniem w Wiedźminie 2

    31. @Edward|Dokładnie tak…Rockstar ma gdzieś optymalizację i szaleje z takimi wymaganiami. Nie zagram. Średnio mnie ta gra interesowała, a takiego podejścia nie trawię

    32. No chyba kogoś po@$!%o i to ostro. To nawet TFU nie miał takich mimo bezpośredniego przeniesienia z konsoli na kompa. Rockstar ma ładnie narąbane albo to jest jakaś podpucha, bo nie chce mi się w to wierzyć.

    33. To ciekawe jakie będą wymagania gta 5. Strach pomyśleć.

    34. Rockstar chyba ma kłopot z kodem silnika, bo nie chce mi się wierzyć by popełnili ten błąd 2 raz (wcześniej z GTA IV). No bo ilu z nas może mieć procka za 3 tysiące (nie znam aktualnej ceny)? Szczerze mówiąc to chore co robią. Sami na tym stracą. A szkoda bo gra zapowiadała się dobrze.

    35. W sprawie wymagań zalecanych – nie pamiętacie, jak to było z L.A. Noire?Wymagania zalecane były z kosmosu, ale na 2x słabszym kompie i tak gra chodziła cacy na maks. detalach…|…tylko żeby nie skopali konwersji… 🙁

    36. @Edward, tak bardzo to raczej nie straća, patrz na minimalne wymagania. Nie każdy musi grać na max detalach aby cieszyć się rozgrywką, fakt że te wymagania bolą i budzą niepokój co będzie dalej, ale mimo wszystko w MP3 będzie można spokojnie zagrać na paroletnim sprzęcie.

    37. @Danon666|Fakt nie dla wszystkich liczy się grafika. Ale dla mnie bardzo tak samo jak fabuła 🙂

    38. @Danon666 Wymagania budzą niepokój? Tak, że minimalne są za niskie. Wreszcie widać, że coś idzie do przodu. Chore to jest to, że taka gra pójdzie na takim złomie co to można kupić za kilka stów.|Mój komp: Windows XP, GeForce 9800GT 1GB, Athlon 64×2 2,8GHx, 2GB RAM i na takim czymś sprzed 5 (co najmniej) lat MP3 pójdzie mi na średnich detalach. Jedyne gry, które na moim piecu ruszyć nie chcą to albo za stare, albo te wymagające nowszego OSa.

    39. @Edward, no ja też odczuwam nieopisaną radość grając w max detalach, ale nie okradłem banku żeby sobie sprawić takiego proca, a jak będe widział częściej takie wymagania to po prostu przestane grać 😛

    40. Dobrze, że nie wymaga płyty głównej obsługującej 2 procesory 😀

    41. @2real4game Ale ja tu mówie o maksymalnych, zdaj sobie sprawę, że na minimalnych ta gra będzię zapewne wyglądać strasznie, ewentualnie brzydko. Masz rację cieszy fakt, że na starym kompie można odpalić nową grę, ale z drugiej strony martwi fakt, że maksymalne detale zarezerwowane są tylko dla maniaków wydajności z bardzo zasobnym portfelem.

    42. @2real4game @Danon666|Oto właśnie chodzi, aby gra działała na jak możliwie wysokich ustawieniach przy słabszej konfiguracji sprzętu. I właśnie to Rockstar zawalił, nie wyciągli wniosków z GTA IV.

    43. Gra nie musi mieć ogromnych wymagań bo obsługuje DX11 i teselacje. Wszystko zależy od twórców i ich pracy przy optymalizacji. A nie wydaje mi się aby Max Payne 3 był rewolucją na skale Crysisa z 2007 roku. Nie przyłożyli się i miejmy nadzieje że patche to znaczy łatki to zmienią.

    44. Silnik Rage jest na PC niewypałem bo Rockstar nie chce albo nie umie go zoptymalizować (prędzej to pierwsze).

    45. Szczena mi opadła…. wiadomo nie będzie to aż tak dokładne ale szok mimo wszystko…

    46. Ciekawy sposób na walkę z piractwem Rockstar sobie wymyślił.

    47. @Edward03051993 – jakieś 800-900 zł u was. Zanim kupiłem sporo się naczytałem i procek został stworzony z myślą o przyszłości bo nie ma szans na dzień dzisiejszy wykorzystać jego potęgi a tu nagle wyskakuje R* hahaha sprawa jest o tyle prosta że nie pokrywa się to z prawdą zresztą powiem wam jak zagram.

    48. O kurczaczek ………. ” koszt gry max payne 3 , komputer który go uciągnie w high detalach 5000-5500 zł ( z głowy nie powiem ), zobaczenie wiadomości o wymaganiach tego cuda – bezcenne „.

    49. ” koszt gry Max Payne 130 zł … ” *

    50. Ale jakim cudem Windows XP SP3 i 16 GB RAMu?

    Dodaj komentarz