Metal Gear Solid 3 zalicza udany powrót. Remake Snake Eatera zbiera wysokie oceny [RECENZJE]
![Metal Gear Solid 3 zalicza udany powrót. Remake Snake Eatera zbiera wysokie oceny [RECENZJE]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/08/25/baf6c38a-9439-4635-bbd2-ed5809c44a69.png)
Oczekiwanie zbliża się ku końcowi. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ukaże się już 28 sierpnia, a w sieci pojawiły się pierwsze opinie dziennikarzy. Średnia 85 punktów w serwisie Metacritic mówi sama za siebie – remake trzeciej odsłony MGS-a ma rację bytu, mimo że tworzony był bez Hideo Kojimy. Zapraszamy na przegląd recenzji Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.
Dziennikarze są raczej zgodni co do samej jakości oprawy. Tamoor Hussain z GameSpotu przykładowo zachwyca się duszną dżunglą oraz świetnie odwzorowanymi postaciami, ale zauważa także, że pod względem zawartości Konami postawiło jednak na ostrożność – wykorzystano te same nagrania głosowe i tę samą muzykę, a fabuła pozostała całkowicie niezmieniona. Werdykt: 9/10.
Delta wygląda absolutnie oszałamiająco – momentami wręcz zapiera dech w piersiach. W dżungli otoczenie emanuje życiem i intensywnością, jakiej można się spodziewać po naturalnej zieleni traw, potężnych drzewach, gęstym błocie, kruchych cegłach i wysłużonym drewnie. Nigdy jednak nie sprawia wrażenia sztucznego – wręcz przeciwnie, świetnie oddaje klimat Związku Radzieckiego w czasach zimnej wojny, dokładnie tak, jak robił to oryginał.
Connor Makar z Eurogamera docenia nie tylko „nowe szaty Bossa”, ale także usprawnione mechanizmy rozgrywki. W remake’u można wykonywać wiele czynności bez żmudnego przedzierania się przez kolejne ekrany menu. Makar przyznał odnowionemu Snake Eaterowi maksymalną notę 10/10.
Zacznijmy od rzeczy oczywistych – gra wygląda wspaniale […] Teraz, na przykład, możesz pokryć się warstwą błotnego kamuflażu, czołgając się w brudzie, co jest świetnym dodatkiem. Łatwiej też niż wcześniej zmieniać kamuflaż w locie, bez zbędnego przeklikiwania się przez menu, szczególnie podczas napiętych skradankowych akcji. Usprawniono również możliwość przylegania do ścian, co po latach wydawało się nieco toporne.
Choć Michael Higham z IGN-u również chwali odświeżenie Snake Eatera, zwraca on uwagę na ciekawe zjawisko. Autor twierdzi, że realistyczna oprawa graficzna nieco gryzie się z kampowym charakterem oryginału. Mimo to Higham ocenił grę na 8/10.
Czy ta nowa, fotorealistyczna oprawa graficzna odbiera coś z charakterystycznego stylu oryginału? Nie do końca. Ale zdarzają się momenty, gdy jego kampowość nie wybrzmiewa już tak pewnie w wysokiej jakości obrazu. Jest w tym coś osobliwego – czy to Ocelot wyjący, by wezwać wsparcie, czy członkowie oddziału Cobra obdarzeni niewytłumaczalnymi supermocami – co w bardziej realistycznej oprawie traci odrobinę swojego wdzięku. Z drugiej jednak strony, bez tych elementów nie można by już mówić o Snake Eaterze.
Dziennikarze mający do czynienia z wersjami konsolowymi narzekają natomiast na optymalizację. Jak donosi redakcja Digital Foundry, remake Snake Eatera na PS5 działa w przedziale 40–60 klatek na sekundę, a czasem spada nawet do 30 fps (tryb wydajności).
Pozostałe redakcje oceniły Metal Gear Solid Delta: Snake Eater następująco:
- GamingBolt – 10/10;
- CGMagazine – 9/10;
- Game Informer – 9/10;
- Push Square – 9/10;
- Screen Rant – 8/10;
- VGC – 8/10;
- PlayStation Universe – 8,5/10;
- GryOnline – 7/10.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
7 odpowiedzi do “Metal Gear Solid 3 zalicza udany powrót. Remake Snake Eatera zbiera wysokie oceny [RECENZJE]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czyli jakby nie patrzeć, remake jest dobry, bo oryginał był świetny. Ale Konami i tak nie dowiozło z optymalizacją.
Standardzik, jak każda nowa gierka na UE5 z metką ponad 300zł.
Szkoda tylko, że optymalizacja mocno kuleje na każdym sprzęcie i ironią losu jest to, że PS5 Pro radzi sobie gorzej niż zwykle PS5. Magia UE5.
Nadal jestem pod wrażeniem, że Konami przeszło przez gardło nazwisko Kojimy i to kilkukrotnie w intro gry 😀
Po komentarzach widzę że Unreal STUTERING 5 Nadal w formie… Ciekawe czy tutaj w recenzji będzie to mocno uwzględnione czy potraktowane jak nic nie znaczący szczegół.
Wersja pudełkowa zamówiona, po takich recenzjach ryzyko niewielkie. Choć po ogranym demie liczę mocno na Hell is Us.
Bro, im lepsze recenzje branżowe tym bardziej trzeba uważać 😀