9
1.11.2023, 14:00Lektura na 2 minuty

Metal Gear Solid V: Odtwórczyni roli Quiet odnosi się do zarzutów seksualizacji postaci

Sposób przedstawienia bohaterki Metal Gear Solid V: The Phantom Pain do dziś budzi niezwykłe kontrowersje wśród społeczności.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Metal Gear Solid znane jest ze swojej dość ekscentrycznej kreacji bohaterów oraz świata. Ale chyba właśnie to sprawia, dlaczego tak wielu ludzi uwielbia dzieła autorstwa Hideo Kojimy i jego zespołu. Zdarza się jednak, że niektóre decyzje podejmowane przez twórców spotykały się z niezwykle ogromnymi kontrowersjami. Nie inaczej było z postacią Quiet, snajperki, która początkowo czyha na nasze życie, by potem stać się naszą towarzyszką. 

Ludzie, którzy nigdy nie mieli do czynienia z piątą częścią Metal Geara, spytają zapewne: “co w tym takiego kontrowersyjnego”? Coż, wystarczy przyjrzeć się ubiorowi, a raczej prawie jego braku przez większość trwania fabuły. Jak już wspomniałem wcześniej, Quiet początkowo stara się zabić Big Bossa, jednak zadanie jej powierzone kończy się tragicznym niepowodzeniem. W konsekwencji doznaje ona bardzo poważnych obrażeń, których nie widać jednak na pierwszy rzut oka. Zmiany i kuracja spowodowały, że bohaterka może oddychać jedynie przez skórę, co ma tłumaczyć jej bardzo skąpy ubiór.

Taka historia postaci bardzo nie spodobała się części społeczności, które uznało to za bardzo mizerną próbę wytłumaczenia seksualizowania kobiecej postaci w grze. Branża przez 8 lat od premiery The Phantom Pain przeszła szereg zmian i dziś zupełnie inaczej odbiera się różne decyzje. Teraz głos w tej sprawie postanowiła zabrać odtwórczyni roli Quiet, Stefanie Joosten. 

W wywiadzie przeprowadzonym dla serwisu IGN odniosła się do zarzutów skierowanych w kierunku przedstawienia bohaterki w grze. Joosten rozumie argumenty przeciwników oraz zwolenników, jednak w tej sytuacji nie zamierza stawać przeciwko ich decyzjom.


Było to niezwykle interesujące obserwować dyskusję na temat postaci. Oczywiście swojego czasu widziałam i czytałam różne perspektywy na sytuację. Nadal szanuję decyzje podjęte przez Kojimę i jego zespół podczas kreowania bohaterki.


Stefanie Joosten

Pomimo wsparcia dla wizji Hideo Kojimy, Stefanie Joosten uważa, że wytłumaczenie fabularne, dla którego Quiet przez większość gry widzimy półnagą, mogło zostać lepiej zrealizowane. 


Nawet z wyjaśnieniem, że oddychała przez skórę. Oczywiście było tak wiele innych opcji, którymi można było to wytłumaczyć. I ja zgadzam się z tym.


Stefanie Joosten

W ogólnym rozrachunku aktorce nie przeszkadza do dziś wizja zaprezentowana światu przez Hideo Kojimę. Jednocześnie podkreśla jednak, że większa różnorodność w przedstawieniu kobiet oraz różnych mniejszości w grach wideo jest kierunkiem, w którym branża powinna podążać.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów645

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze