Metro 2033: Nie pograsz (komfortowo) na panoramie. Łatka i DLC w drodze!

Na forach Beyond3D i Steam gracze, którzy już zakupili Metro 2033 w wersji PC donoszą, że produkcja nie chce uruchomić się w trybie panoramicznym. „Przy ustawieniu 1440×900 obraz wyświetlany jest w 1024×768 i jest rozciągnięty (postacie wyglądają naprawdę grubo)” – twierdzi jeden z użytkowników. W innym przypadku obraz jest jakby powiększony, a tekst ucięty po bokach.
Twórcy jednak zdają sobie sprawę z problemu – na swoim Twitterze oznajmili, że wiedzą o błędzie i już pracują nad łatką, która go wyeliminuje. W tym samym czasie na oficjalnym Facebooku studia twórcy ogłosili, że po ukończeniu Metro 2033 zabierają się za tworzenie rozszerzeń do tej produkcji. Zaznaczyli jednak, że w DLC nie otrzymamy żadnych poziomów wyciętych z podstawki – to ma być coś nowego, nad czym prace dopiero się rozpoczynają. Zawiedzeni będą na pewno fani gry w sieci – trybu multiplayer brakuje w Metro 2033, ale żaden z nadchodzących dodatków go nie wprowadzi.
Czytaj dalej
34 odpowiedzi do “Metro 2033: Nie pograsz (komfortowo) na panoramie. Łatka i DLC w drodze!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wygląda na to, że nie tylko twórcy BioShocka mają problem z przystosowaniem swoich produkcji do monitorów panoramicznych. Podobne kłopoty ma studio 4A Games z Metro 2033, które jutro trafi do rodzimych sklepów.
Wkradła się literówka z rozdzielczością 🙂 nie 14490×900 😛 powinno być o jedno 4 mniej 🙂 |Jak to możliwe, że są takie problemy z panoramą? Sam gram i jeszcze na żadnej produkcji nie doświadczyłem braku komfortu( nawet w starszych tytułach). W prawdzie nie grałem w żadnego Bioshocka, ale w czym jest problem? W źle napisanym programie?
Ja już przeszedłem całe Metro i nie miałem żadnych problemów, a gram w rozdzielczości 1920×1200. A co do gry to owszem jest fajny klimat, ale nie ma takiej swobody jak np w STALKERZE co mi osobiści trochę nie odpowiada.
Rozar mógłbyś chociaż nie przyznawać się, że masz pirata 😉 Jest oczywiście kilka alternatywnych wytłumaczeń dlaczego już przeszedłeś Metro 2033: albo jesteś taki szybki,w co wątpię albo gra jest naprawdę krótka 😉
po prostu twórcy dają jasno do zrozumienia, że panoramy i fullhd maja głęboko w d****. i tak powinno być!! a nie gdzie nie spojrzeć tam panorama fullhd, kiedy skończy się w końcu moda na ten syf.
DieS iRae grę mam oryginalną, ale wiem z doświadczenia (przeglądając różne wątki na forum), że jakiekolwiek tłumaczenie nie ma sensu. A jeśli chodzi o grę to jest na prawdę liniowa i swoboda ruchu jest ograniczona (np idziemy dokładnie wyznaczonym korytarzem, bez możliwości skręcenia) więc rozgrywa nie trwa długo.
Ja mam 1680×1050 o ile się nie mylę…|No i mam też pewien problem, a mianowicie nie wiem którą grę sobie lepiej kupić Metro 2033 czy może nadchodzący Splinter Cell: Conviction, pomoże ktoś???
@Hierof|Zależy co kto lubi. Metro 2033 ma poważną wadę, brak multi. Ja chyba wybrałbym nowego SC, bo kampania jest dłuższa, historia równie ciekawa a i jest z kim pograć w sieci.
@DieS iRae Gra jest na 8h max. I liniowa do bólu siadłem wczoraj po południu i o 1 w nocy skończyłem. Dziwny tytuł, który zrzyna ze Stalkera garściami, przy tym będący raczej prezentacją silnika.
a dziala to wogole na ati? mam karte 4850 i nie wiem czy jest sens nawet pozyczac od kumpla
U mnie na 1680×1050 wszystko wygląda normalnie [HD3850]…jedyne do czego się mogę przyczepić to wymagania 😛 . Ta gra będzie na prawdę wyciskać poty z komputerów, u mnie to klatkuje [10-23 fps] już na High + DX10 [omijając V.High] , dopiero na Normal + DX10 można komfortowo grać. A co by było gdyby się wymusiło DX11….ojojj, Crysis pobity.
nareszcie jakies prawdziwe DLC a nie wycinki z oryginalnej gry, dawno takiego nie widzialem, no chyba ze te z BORDERLANDS
Bardzo sie ciesze, ze jest normalna rozdzielczosc na monitory NIEpanoramiczne. Ostatno (Ac, FEAR2) zbyt wiele gier nie obsluguje normalnej rozdzialki w formacie 5:4. |@Hierof – nie kupuj SC i w ramach protestu (zabezpieczenia, traktowanie graczy PC jak smieci itp.) nie kupuj gier od UBI w ogole.xD Ja tak robie i sobie chwale, ze nie musze grac w jakies ACII i SC. Dzieki temu mialem kase na BC2, BattleForge i STALKERa. A jak moje konto powroci do normalnego stanu (kompa kupilem) to i Metro sie zainteresuje.
bo normalny format to przeżytek jak można grac na kwadratowym monitorze 0 przyjemności
codename666 oraz Professor00179 – taaaa widze bardzo zbliżone opinie, chociarz codename666 – masz dobre argumenty, multi hmm………….
*Literówka, hehe (chociaż)…
Pointer669 – a jak mozna grac na olbrzymim ekranie, ktorego nie ograniasz w calosci?:P Poza tym taki ekran nie wyglada ladnie, ale jest PRAKTYCZNY. Zarowno w pracy (wygodnie w sieci) jak i w grach (ogarniasz ekran bez zwracnia oczu na przeciwne konce). Przezytek tylko dlatego, ze marketingowcy was *******.:P
Professor00179 – Ja mam monitor 24′ i jakoś spokojnie go „ogarniam”.
U mnie na GTX 260, I7, 6GB RAM 1680×1050 chodzi dużo lepiej niż Crysis,naprawdę polecam, chociaż mam problem w jednej misji bo mi filtrow zabrakło ;D
Zapomniałem napisać, ustawienia wszystko na maxa co się dało.
Graficznie Metro WYMIATA!!! Mi chodzi na sprzęcie Core 2Quad 2.66 GTX260 4GB Ram na V.Hight + DX10 lecz właśnie rozdzielczość 1440×900 szwankuje :/ |Co do fabuły może być, a akcji jest sporo. A tak co do tematu to ktoś wie może kiedy wyjdzie łatka?
Profesorze – od kiedy mam panoramę to sto razy bardziej ogarniam gry, wreszcie widzę co mnie w grze otacza, a na multiplayu to już absolutnie dla mnie niezbędna sprawa. W ogóle nie żałuję starego kwadrata.
@Down – to wytlumacz mi – skoro na panoramie lepiej sie ogarnia to dlaczego na jakichkolwiek LAN party i zawodach esportowych sa tylko 4:3 i 5:4? Bo wcale bardziej sie nie ogarnia na ekranie, ktorego nie jestes w stanie zobaczyc w calosci nie ruszajac oczami (zobaczy DOKLADNIE kazda roslinke i kzdy krzak, za ktorym ktos sie moze chowac).
@Down – a może dlatego, że monitory np 24′ są droższe od 17′?
@Professor00179|Nieważne kto ma rację, bo fakty są takie, że nikt nie używa kompa tylko do grania, a w normalnym użytkowaniu przewaga monitorów panoramicznych jest jeszcze większa. Pomijam już to, że ja akurat w np. AC grałem na padzie(bo wygodniej), będąc zdecydowanie oddalonym od monitora, więc nie miałem problemu z ogarnięciem całej powierzchni ekranu:)
@Pawcio – w czym jest lepsza panorama jesli nie rozmawiamy o graniu? Tych kilku cali w pionie podczas innych zastosowan niz granie brakuje sjeszcze bardziej. Taki panaoramiczny monitor jest tylko do filmow lepszy. A do filmow to chyba kazdy ma TV. Jesli nie to wspolczuje, ale watpie zeby ktos kto ma kompa nie mial TV.:P |@Rozar – o co ci chodzi z ta cena? Panoramy sa duzo drozsze od formatu 5:4 i raczej to nie jest zadna zaleta.
No wlasnie tez trzymam 17″ ze wzgledow malych wymagan sprzetowych do gier. Nie musze wywalac niewiadomo ile kasy na karte graficzna, bo kazda starcza do napedzenia gry na full detalach przy rozdzialce 1280×1024
No dobra professor, ale jeśli miałem akurat te 900zł na Asusa FullHD 22 w Rozdielczości 1920/1080 to kupując nową grę(jaką notabene jest M2033)mam prawo spodziewać się że gra spełni moje oczekiwania.
@Professor00179Panorama + pivot nadaje się zdecydowanie lepiej do przeglądania i edytowania dokumentów. W normalnym ustawieniu można wyświetlić dwa dokumenty offica obok siebie tak, że widzimy całą treść w poziomie.Można pisać coś w edytorze i jednocześnie mieć otwartą przeglądarkę z dokumentacją i wszystko ma sensowne rozmiary. http:www.ubuntu-pics.de/bild/34197/screenshot_083_fS2070.jpg|http:www.sublimetext.com/blog/images/monitors_large.jpg
Już jest patch, poprawia problem z Aspect Ratio 😉
Ja pamiętam jak przechodziłem z monitora CRT (kineskopowy ) na LCD to też wydawało mi się dziwne i nie naturalne grać w rozmiarach ekranu 16:9 . Ale teraz uważam to za normalne ja też ma 24 cale i teraz nie wyobrażam sobie mniejszego ekranu do kompa jak jestem u znajomego a on ma 22cale to muszę chwile posiedzieć aby się przyzwyczaić . Znacie już cenę gry??
a mój ten CRT miał 19 cali i większość gier ustawiałem na 1024×768 lub coś w granicach 1280 x720. co Pivot to ten tryb jest doby raczej do pracy z tekstem . Powtórz się monitor 24calowy nie jest jakimś monstrum, którego nie da się ogarnąć wzrokiem myślę nawet że problemu nie było by na 30calach , to że monitory 24 calowe i większe nie są tak powszechne ,to primo cena która dal nie których jest dużą segundo warunki lokalowe nie których ludzi nie każdy mieszka sobie w domu i ma miejsce na duże monitory
Panorama w grach pozwala bardziej naturalnie symulowac ludzki wzrok – wyobrazcie sobie, ze ktos wam w kacikach oczu narysowal linie wyznaczjace krance pola widzenia: z lewej, prawej, u gory i dolu. I jaka figura wychodzi? Ano prostokąt, i to dosyć szeroki. |Powazny blad jak na dzisiejsze czasy, ciesze sie, ze usuniety. Nienawidze dysproporcji wynikajacych z rozciagania waskoekranowych rozdzielczosci do rozmiaru panoramy.
O dziwo mam 24 calowy LG W2486L i mogę włączyć 1280X1024 i wszystko wygląda ślicznie. Chodzi mi tu teraz o inne gry.