19
8.02.2018, 14:30Lektura na 3 minuty

Metro Exodus: Sporo nowych informacji

Ogromne lokacje, masa misji i dużo zmian.


Rafał „hraboll” Pieczka

W najnowszym numerze magazynu Game Informer znalazło się miejsce na obszerny materiał poświęcony nowej odsłonie serii Metro. Oto najważniejsze informacje, jakie się w nim znalazły:

  • Najnowsza produkcja studia 4A Games nie jest klasycznym sandboksem. Na grę składa się kilka rozległych obszarów. Po wypełnieniu misji głównych i pobocznych przechodzimy do kolejnej lokacji. Warto zauważyć, że bohater nie ma możliwości powrotu do odwiedzonych wcześniej miejsc. Lokacje z Exodusa mogą być od 10 do 18 razy większe od map przygotowanych na potrzeby Last Light.
  • Scenariusz Exodusa jest obszerniejszy od tych napisanych na potrzeby 2033, Last Light i wszystkich późniejszych dodatków razem wziętych.
  • W grze zobaczymy wiele misji pobocznych. Są one źródłem cennego sprzętu i punktów moralności. Sidequesty aktywuje choćby lektura notatek, kontakt z enpecami czy podsłuchanie rozmowy.
  • Amunicja nie jest już podstawą handlu. Teraz walutę stanowić będzie właściwie wszystko, co znajdziemy podczas naszej podróży. Rupiecie można wymieniać na cenniejsze materiały i chemikalia, z których wytworzymy narzędzia i wartościowe przedmioty. Pojawi się opcja szybkiego craftingu.
  • Gra pozwoli na całkowite ominięcie zagrożenia. Nie musimy dążyć do bezpośredniej konfrontacji. Misje możemy wykonać dopiero w nocy (dynamiczny cykl), co oczywiście wpłynie na całą rozgrywkę. Wielbiciele skradanek będą mieli okazję do zaprezentowania swoich umiejętności.
  • Mechanika skradankowa uległa całkowitej przemianie. Zwiększono realizm, co przekłada się na poziom trudności.
  • W kryjówkach znajdziemy miejsce do spania. Sen regeneruje siły witalne.
  • 4A Games rozbudowało repertuar finiszerów. Na ich wygląd wpływa posiadany ekwipunek, pozycja wroga czy szybkość, z jaką zbliżymy się do celu.
  • Należy pamiętać o konsekwencjach naszych działań. Ciągłe nękanie przedstawicieli tej samej frakcji może mieć nieprzyjemne skutki w późniejszych etapach gry. Każda frakcja żyje w całkowitej izolacji, nie ma kontaktu z innymi społecznościami.
  • Czasami napotkamy postacie niezależne, które nie są zainteresowane konfrontacją. Możemy po prostu schować broń i kontynuować podróż.
  • W grze głównym hubem będzie pociąg o nazwie Aurora. W czasie gry stopniowo obrasta on w nowe funkcje, na które wpływ mają np. osoby, które zdecydują się dołączyć do załogi.
  • Podczas kampanii otrzymamy szansę poprowadzenia pewnych środków lokomocji. W demie, które widział Game Informer, pojawiła się na przykład łódź wiosłowa.
  • Akcja Exodusu rozgrywa się przez pełen rok, a zatem mamy szansę zasmakowania odmiennych warunków pogodowych.
  • Każda lokacja, a także pora roku oferuje unikalne typy przeciwników.
  • Ulepszenia broni mogą zostać zdemontowane i użyte na innym, kompatybilnym elemencie arsenału. Podstawowe bronie możemy doposażyć w maksymalnie pięć dodatków.
  • Arsenał uległ znaczącemu powiększeniu.
  • Jeśli chodzi o technikalia, należy wspomnieć o ulepszonym oświetleniu, mimice odwzorowanej w przerywnikach dzięki motion capture, odzwierciedleniu złożonych zachowań zwierząt czy wreszcie chęci spełnienia standardu 4K + HDR na Xboksie One X.
  • Premiera Metro Exodus przewidziana jest na ten rok. Gra pojawi się na PC, PS4 i Xboksie One.

    Redaktor
    Rafał „hraboll” Pieczka

    Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

    Profil
    Wpisów1397

    Obserwujących6

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze

    Polecane