Metro: Exodus – Świat gry staje się piękniejszy dzięki technologii Nvidia RTX [WIDEO]

Metro: Exodus – Świat gry staje się piękniejszy dzięki technologii Nvidia RTX [WIDEO]
Różnicę widać gołym okiem.

Już w marcu dowiedzieliśmy się, że Metro: Exodus będzie korzystać z dobrodziejstw technologii Nvidia RTX (opartej na architekturze Volta), która integruje najpopularniejsze algorytmy cieniowania i oświetlenia. Dzięki nowym rozwiązaniom można renderować w czasie rzeczywistym choćby okluzję otoczenia, globalne oświetlenie czy odbicia. Do sieci trafił właśnie materiał wideo, który prezentuje wpływ świeżo wprowadzanych funkcji na wygląd postapokaliptycznego świata.

Co istotne, pracownicy studia 4A Games zapewniają, iż wsparcie nowych technologii idzie w parze z dobrą wydajnością gry. Przy włączonym ray-tracingu (technika renderowania, śledzenie promieni światła w czasie rzeczywistym) Metro: Exodus ma bez problemu działać w rozdzielczości 1080p i 60 fps-ach (swoją drogą, podobne rezultaty osiągnięto w przypadku Battlefielda V). I choć pierwsze testy wypadają pomyślnie, to trzeba jednak pamiętać, iż wykonano je na komputerach wyposażonych w wycenianą na 1200 dolarów (ok. 4400 zł) kartę GeForce RTX 2080 Ti.

Metro Exodus pojawi się 22 lutego 2019 roku na PC, PS4 i XBO. TUTAJ znajdziecie obszerną prezentację rozgrywki.

29 odpowiedzi do “Metro: Exodus – Świat gry staje się piękniejszy dzięki technologii Nvidia RTX [WIDEO]”

  1. 2080ti za 4400? podaj linka, to kupie od razu

  2. Gdzie TI za 4400? Najtańszy póki co za 5200. Zapór.

  3. @nietrol @rogier66 Chodziło mi o przelicznik dolary na złotówki. Poprawione.

  4. 5200? 4400? Tanio, zwłaszcza że w zamian otrzymamy gry w fullHD i 15fps :)))

  5. Wszystko fajnie, ale zadajmy sobie pytanie, czy Metro: Exodus z włączonym ray tracingiem wygląda ładniej, albo chociaż równie dobrze co pięcioletni już Crysis 3? Ano nie wygląda. Nvidia może czarować do woli, ale prawda jest taka, że RTX to bardziej eksperyment, niż coś, czym na poważnie powinniśmy sobie zawracać głowę.

  6. Dodadzą bajer cholernie obciążający GPU i obniżający klatki, a deweloperzy dalej będą wszystko cięli, żeby gry działały w tych 60 klatkach na konsolach i przeciętnych komputerach. Także wyjdzie na to samo, co by było bez RTXa. No i jakoś tak mi się przypominają reklamy PhysXa i Hairworks. Dym się pięknie zachowuje w Batmanie. Włosy Lary, czy też sierść psa (nie pamiętam z czego) ruszają się naturalnie. A teraz oświetlenie będzie piękne, tylko wszystko inne będzie wyglądało jak w grach sprzed kilku lat.

  7. A kogo interesuje RT w nowym Metro? Fabuła i klimat przede wszystkim

  8. CzlowiekKukurydza 18 września 2018 o 19:39

    @2real4game No dokładnie. Czy jak ma czas patrzeć na sierść tego psa? Czy dym który nie jest liczony w pełni w czasie rzeczywistym jest o tyle gorszy od takiego który nie rozwieje się dwa razy tak samo? 'Mamy nowe sztuczki techniczne, i ten sam gameplay co rok, dwa i trzy temu’. Ja tam się nie jaram.

  9. 22 lutego to będzie ciekawy dzień, bo oprócz Metra wychodzi również Anthem i Days Gone. Moim zdaniem lepiej, gdyby przenieśli premierę gry o tydzień lub dwa.

  10. @Lares86|To może wróćmy do silników z Quake 2 skoro to takie zbęde. Niezależnie od te go czy to będzie mocno używane czy nie, jest to krok w kierunku globalnego oświetlenia. inb4 implementacja jest trudna, użycie raytracingu uławtwia życie programistom.

  11. @Cuatro lepiej wypuścić coś w pełni opracowanego, a nie takie testowe dziadostwo jak RT i promować jaki to nie jest wielki przełom.@Shaddon już tak nie przesadzajmy przy każdym porównaniu grafiki do Crysisa. Owszem, była ładna, ale już dawno powstały o wiele ładniejsze gry.

  12. Mi sie to bardzo podoba i ciesze się, że w koncu bedzie to dzialało w grach. Dobry kierunek. Przykre jest to, że zawsze znajdzie sie grupa ‚znawców’ narzekających na wszystko co nowe. Zawsze jest wybór i nie musisz grać z tymi wssystkimi bajerami. Można je wyłączyć wiec o co ten płacz i krytyka? Dajcie im w spokoju rozwijać technologie. Robią to oczywiscie po to żeby zarobić ale też dla graczy, czyli dla nas.

  13. Znane są już wymagania?

  14. Momentami wygląda lepiej bez, momentami z.

  15. Moim zdaniem RT jest na razie mniej więcej tym samym co VR – kosztowną i wciąż niedopracowaną ciekawostką dla zamożnych pasjonatów. Potencjał ma spory, ale rozwinie go dopiero za kilka lat. Zgaduję też, że twórcy Metra Exodus zaimplementowali go głównie z powodów finansowych i marketingowych. Za promowanie RT na pewno mają od „zielonych” kasę i wsparcie techniczne, a poza tym to zawsze dodatkowy atut, gdy posiada się u siebie dosyć unikatową nowinkę techniczną, wpływającą pozytywnie na wygląd gry.

  16. @PeterL|Już tłumaczę, drogi kolego! Ray tracing to kolejna już raczkująca technologia, której (aktualne) ograniczenia oraz irracjonalnie wielką zasobożerność możemy obserwować gołym okiem, a którą Nvidia w porozumieniu ze swymi partnerami próbuje nam wcisnąć niczym olej wężowy XXI wieku. Osobiście wolałbym, żeby twórcy gier nie marnowali czasu na „bajery” dla przysłowiowego „jednego procenta”, a koncentrowali się na, powiedzmy, optymalizacji, bo na tym zyskaliby wszyscy, ale to tylko moje zdanie.

  17. @Shaddon głos rozsądku.Optymalizacja to coś pięknego.Zyskali by wszyscy oprócz Nvidii.

  18. @ Shaddon – Raczkując bo dopiero co o niej słyszałeś, „bajery”, kompletną zmianę w podejściu do renderowania, światła cieni i odbić, nazywasz bajerem. https:www.youtube.com/watch?v=lRO_BbrHFkQ

  19. Czemu twórcy musze testowac gry na jakis nowszych kartach graficznych ?? niewiem czy u mnie pujdzie ta gra z taka grafika

  20. @Shaddon – Nawet na filmiku masz pokrótce objaśnione zalety RT. Wizualnie może faktycznie nie robi to wielkiego wow (choć poprawę widać gołym okiem), ale tu chodzi o coś więcej, o nowe możliwości. Developer mając RT, nie musi się już zastanawiać jak w realistyczny sposób oświetlić scenę i jak bardzo zacienione lub oświetlone powinny być poszczególne obiekty (bo tak, bez RT robi się to w dużej mierze ręcznie). Po prostu ustawia sobie źródło światła i podaje odpowiednie jego parametry, a RT sam robi resztę.

  21. @RedCrow mam takie samo zdanie. Pewnie pierwszą grą która wyjdzie i będzie wstanie wykorzystać nowe możliwości nowych kart graficznych będzie GTA 6. Wszystko co będzie wychodziło w najbliższych miesiącach po premierze karty to będzie żeby by było.

  22. @sabaru – Nie o to chodzi. Metro czy Tomb Raider całkiem sprawnie wykorzystują potencjał RT, tyle że RTXy od Nvidii niezbyt dobrze spisują się w prawdziwych grach. Niby działają, ale o stabilnym 60 FPS w 4K można zapomnieć (jasne, to wysoko zawieszona poprzeczka, ale układ graficzny kosztujący tyle co nerka na czarnym rynku, nie może liczyć na taryfę ulgową…). Prawdopodobnie kolejna generacja kart obsługująca RT lepiej sprosta zadaniu, tylko ciekawe za jaką cenę. Może da radę pod hipotekę…

  23. @kamil999666 @ RedCrow|Panowie, zastanówcie się na spokojnie, ile lat musi jeszcze minąć, by ray tracing stał się standardem (o ile w ogóle do tego dojdzie), uwzględniając samą tylko kwestię zasobożerności? Dla deweloperów to żadna zmiana i żadne ułatwienie, bo przynajmniej do czasu pojawienia się kolejnej generacji konsol (a najpewniej jeszcze kolejnej) i tak będą zmuszeni bazować na starszych technologiach, tym bardziej, że odpowiedź ze strony AMD wcale nie jest taka pewna i oczywista.

  24. Wszystko fajnie ale czy przypadkiem nie tracisz częściowo kontroli nad tym co chcesz, a dokładniej jak chcesz, coś pokazać w grze? Teraz jak chcesz przyciągnąć uwagę gracza w jakieś miejsce to możesz zwyczajnie skierować na nie jakieś słabe źródło światła które nie będzie wyglądało nienaturalnie a jednocześnie odrobinę zwiększy jasnośc obiektu/obszaru względem reszty. Jeśli wszystko będziesz liczyć fizycznie to jak uzyskasz podobny efekt?

  25. Zobaczymy jakie wymagania beda tej gry

  26. nie wiem dla czego ale Rt na otwartych przestrzeniach wygląda gorzej. Jedynie wewnątrz pomieszczeń jest zajebiste. Niestety jest to wynik tego, że RT od nVidi to bajer graficzny na ultra detale, a nie podstawowy tryb renderowania. Wiec będą pewne problemy wizualne.

  27. @kamil999666 – to nie ejst kompletnie inne podejście do renderowania, to wciąż rasteryzowanie wspomagane jedynie Ray tracingiem. TO nawet nie można nazwać RT. To jedynie bajer i chwyt reklamowy nVidi. A są inne wydajniejsze techniki typu path tracing, które akurat w tych przypadkach poradziłyby sobie lepiej. |@Shaddon – problem taki, że Ray Tracing ma tylko sens jeśli idziesz w fotorealistyczną grafikę. Czy wszystkie gry w to idą.

  28. @Shaddon- AMD zrobi własne podejście do RT, zapewne nie da dedykowanych jednostek obliczeniowych tylko jednostki wspomagające obliczenia shaderów. Poza tym nie jest tak, że Microsoft nagle sobie wymyśli DXRT, pewnie już od przynajmniej 1,5 roku wiadomo o jego założeniach wiec czerwoni sobie poradzą.

  29. Szczerze? To po tym co widać na filmie nie widzę różnicy wartej wydania 7k przy drastycznym spadku fps poniżej 60 😀

Dodaj komentarz