Microsoft Flight Simulator z wbudowanym sklepem z modami
W społeczności pecetowych graczy wszelkiego rodzaju mody odgrywają olbrzymią rolę, a z szeregów ich twórców niejednokrotnie wywodzą się późniejsze sławy gamedevu. Fanowskie modyfikacje potrafią zresztą przybrać postać olbrzymich projektów, ciągnących się całymi latami i osiągających rozmiary sporych gier. Inne są oczywiście sporo mniejsze, jednak i przy nich autorzy muszą się sporo napracować. Od dłuższego czasu podejmowane są więc próby wprowadzenia systemu pozwalającego zarabiać modderom na swoich dziełach – nie zawsze bez kontrowersji.
Stojące za Microsoft Flight Simulatorem Asobo Studio jest doskonale świadome, jak istotna jest to kwestia dla społeczności fanów serii. Developerzy postanowili ruszyć z Marketplace Partner Program, dzięki któremu w samej produkcji będziemy mogli kupować zawartość tworzoną przez graczy. Swoich produktów nie wystawi jednak każdy – wpierw musimy zostać zaakceptowani przez firmę. Później zaś, jak czytamy:
Gdy uzyskasz zgodę na udział i opublikujesz efekty swojej pracy w Marketplace, będziesz mógł sprawdzić, jak radzą sobie twoje dzieła, ile na nich zarabiasz i automatycznie otrzymasz zarobki na podstawie twojego profilu płatności.
Studio podkreśla również, że udział w programie nie wyklucza sprzedawania swoich modów w innych miejscach. Sami także ustalimy cenę produktów.
Do Microsoft Flight Simulator Marketplace Partner Program zapisywać się można TUTAJ.
Microsoft Flight Simulator na pecetach (w tym Xbox Game Passie) wyląduje 18 sierpnia. Chwilę wcześniej, bo 30 lipca, ruszą zamknięte beta testy tytułu.
Czytaj dalej
-
Znamy zwycięzców tegorocznej gali CEEGA! Bloober Team i 11 bit...
-
Popularność Escape from Duckov nie przestaje zdumiewać. Gra pobiła kolejny...
-
Halo: Campaign Evolved nadchodzi! Zapowiedziano pełnoprawny remake pierwszego Halo
-
Odbierz 911 Operator za darmo na Steamie. Polskie Jutsu Games świętuje...
7 odpowiedzi do “Microsoft Flight Simulator z wbudowanym sklepem z modami”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Sklep z modami to paradoks. Mod z definicji jest darmowy. To są tylko amatorskie DLC.
I po raz kolejny Bethesda zapoczątkowała coś antykonsumenckiego…|Z jednej strony fajnie, że ludzie dostaną jakąś zapłatę za swoją pracę, ale z drugiej strony nie mamy pewności, że to za co płacimy będzie w 100% tak funkcjonalne (jeśli w ogóle będzie działać) jak oficjalne DLC.|I czy będzie w ogóle jakaś możliwość zwrotu takiego zakupu? Oto jest pytanie.
Mod z definicji jest darmowy? Niby dlaczego, co to za komunistyczna definicja? Ktoś wkłada prace w stworzenie modelu, grafiki, tekstur, a MS daje mu mozliwość monetyzowania tej pracy, nie ma w tym nic złego. |Biorac pod uwagę ze ten marketplace będzie oficjalny, to zakładam ze wszystko będzie działać, a jak funkcjonalne będzie dowiemy się z recenzji, które każdy mod na pewno będzie miał. Kto gra na PC ten wie, ze mody nieraz są lepsze od samej gry, więc o to ze będa gorsze niż „oficjalne DLC” sie nie martw.
Z definicji? Chyba w Słowniku Prawdziwego Cebulaka. Ludzie chyba nie zdają sobie sprawy ile modding wymaga CZASU i WIEDZY. Możliwość otrzymania zapłaty na bank nie stłumi kreatywności modderów, co jest na plus. Jeżeli oprócz tego sklep będzie sensownie moderowany to myślę, że dla każdej ze stron będzie to win.
@ermo3 nie stłumi ale za to przyciągnie setki przeudomoderów, którzy zrobią byle jakiego moda licząc na to że ktoś nieświadomy kupi za kilka złociszy jego moda. Takie podejście nie jest dobrym pomysłem.
@SabaruPL nawet jesli, to co z tego? Przecież wiadomo, że (a przynajmniej tak powinno być) będzie jakiś system oceniania, czy dany mod jest dobry, czy na odwal się.
Może to się wydawać dziwne na pierwszy rzut oka, ale Microsoft prawdopodobnie chce żeby Flight Simulator był jedną z gier do promowania XClouda. A w chmurze normalnych modów nie da rady zainstalować, natomiast z oficjalnego sklepu już jak najbardziej.