31.10.2009
Często komentowane 72 Komentarze

Microsoft masowo banuje konta Xbox LIVE

Microsoft masowo banuje konta Xbox LIVE
W ostatnich dniach na forach Xboksowych podniósł się znacząco odsetek tematów zakładanych przez użytkowników, którym Microsoft zablokował konta z powodu nielegalnej modyfikacji konsoli i grania w pirackie wersje gier. Myślę, że aplauz będzie tu na miejscu.

„Wszyscy klienci powinni wiedzieć, że piractwo jest nielegalne, a modyfikowanie Xboksa 360, by móc grać w pirackie wersje gier pogwałca zasady użytkowania Xbox LIVE, unieważnia gwarancję i prowadzi do zablokowania konta. Stan branży gier zależy od klientów płacących za produkty i usługi, które otrzymują od wytwórców, sprzedawców oraz osób trzecich, które je wspierają.”

Tak powiedział rzecznik Microsoftu komentując akcję dla serwisu IGN i uważam, że tego typu słowa należy powtarzać przy każdej okazji. Piractwo konsolowe, moi drodzy, to nie jest coś, z czego pecetowcy mogą się cieszyć lub odczuwać zadowolenie, jak na przykład kolega czytelnik w jeszcze świeżym komentarzu do newsa o Modern Warfare 2:

ahahahah XD Na necie jest mw2 na x360 !! XD a wszyscy narzekają na pc że piractwo jest największe!! IW ma za swoje po tym co zrobili z Multi w cod mw2!!! Dobrze im tak! :D”

Wcale im nie dobrze. I nam też nie będzie dobrze, jeżeli nawet na konsole nie będzie się opłacało robić gier.

72 odpowiedzi do “Microsoft masowo banuje konta Xbox LIVE”

  1. Ja mam taki TV, który sam z siebie odbiera telewizję… nawet jakbym nie płacił Abonamentu RT to też by odbierał. Konsole mają mniejsze piractwo, tak? To dlaczego gry są na nie droższe? Ponoć cena gier jest wysoka z powodu piractwa i byłyby tańsze, gdyby nie ono…

  2. Tylko to jest takie same „zwycięstwo” MS jak zwycięstwo policji nad złodziejami, którzy w biały dzień, bez broni, kominiarek czy innego przebrania wchodzą do monitorowanego i chronionego sklepu, po czym na oczach wszystkich po prostu pakują towary do toreb i próbują wyjść bez płacenia. Ich aresztowanie nie wynika ze skuteczności policji a tylko z ich własnej, nieskazitelnej głupoty.

  3. „Konsole mają mniejsze piractwo, tak? To dlaczego gry są na nie droższe?” – ponieważ wydawca gry musi sobie odbić haraczyk, który trzeba płacić producentowi konsoli.

  4. EA na 100 000 000 wydanych NFS zarobiło 2 700 000 000 dolców. Wniosek – z jednego pudełka 27 baksów trafia w kabze producenta na czysto. 27 dolców to około połowa ceny na zachodzie… Mogli by odżałować to 17 dolców i obniżyć cenę o 1/3 i nadal spokojnie zarabiać grubą kasę, bo więcej ludzi kupowało by tańsze gry. Ale nie, wolą żyłować maxymalnie biednych szaraczków, a potem narzekać na piratów, którzy ściągają z neta bo ich nie stać.

  5. @paintball_X|Gry są drogie, bo konsole są tanie, często sprzedawane poniżej ceny za jaką muszą wyprodukować konsolę. Odbijają to sobie w cenie gier.

  6. Konsole są tanie, więc producent odbija sobie na cenach gier. PC jest drogie, ale gry są tańsze, bo deveoper nie płaci haraczu producentowi. Gdyby nie było piractwa, developer zarabiałby więcej i więcej kasy wkładał w nowe gry, co równa się polepszeniu ich jakości. Cena na 100% pozostałaby taka sama, ale z powodu lepszego dopracowania/ optymalizacji gry, wymagania sprzętowe na pewno by spadły. Wydawalibyśmy mniej na upgrade sprzętu. Wniosek: piractwo szkodzi grom, nie developerowi.

  7. Hah. Piraci dostali za swoje:D

  8. Gdyby nie było piractwa, to by gry kosztowały po 300-500zł czy to na konsole czy to na PC-ty. Nie ma zagrożenie nie trzeba się starać 😛 |Ale to nie znaczy że jestem za piraceniem 😛 |http:www.cracked.com/photoshop_90_the-world-tomorrow-if-internet-disappeared-today_p14 a to jagby nie było by internetu 😛

  9. Ja raczej nie piracę i jestem z tego dumny. Raczej, bo jednak czasem trzeba coś ściągnąć z netu xD Mam ochotę np. zagrać w Gothica czy Starcrafta, których nie ma już w sprzedaży, a nie bd placił za nie w necie, jak kupiłem je już z 5 razy i wszystkie zgubiłem w przeciągu 10 lat. W tej sytuacji czyję się usprawiedliwiony.

  10. Uhuhaha… Mój kumpel ma Xbox Live i przerobioną konsolę 😀

  11. moj kumpel ma xboxa nieprzerobionego i co miesiąc robi nowe konto dla darmowego xbox live :DD

  12. nie wiem czy powinieneś się tym chwalić 😛

  13. Bardzo dobrze, że ktoś zrobił jakiś krok w sprawie zatrzymania narastającej fali piractwa nie tylko na pc…

  14. No i dlatego nie miałem nawet zamiaru przerabiac swojej konsolki 😀

  15. Professor00179 1 listopada 2009 o 23:03

    bimberoman17|Niby masz racje, ale w tej branzy (jak i innych) jest tak, ze wielu klientow kupuje – bo drozsze rowna sie lepsze. Taki mit juz powstal i nic z tym nie zrobisz. Poza tym NFS kupi prawie kazda zainteresowana osoba – bez wzgledu na cene gry. Jesli zmniejszyc cene o polowe to owszem, wiecej osob zakupi gre, ale to wcale nie znaczy, ze gre kupi dwa razy wiecej ludzi tak aby zyski byly takie same.

  16. Professor00179 1 listopada 2009 o 23:05

    tak jak juz pisalem – powstaja gry tylko na PC i to np. strategie – tutaj sam wybor tego gatunku znaczaco ogranicza przychody, a tworcy postanawiaja jeszcze NIE wydawac takiej gry na konsole – i co my sie nie obejdziemy bez konsol? Jakos w to watpie.

  17. to kara za odwrócenie się od graczy PC .|Szkoda tylko tych co naiwnie nabędą te konsole do graczy którzy będą chcieć się ich pozbyć

  18. sory zgubiłem połowę zdania chodziło mi oto że ci zblokowani będą na pewno chcieli sprzedać sprzęt i kupić nowe czyste niezblokowane konsole , a wtedy spora ilość osób nabędzie sprzęt będący na czarnej liście.

  19. Znam kilku piratów i chyba główną rzeczą jaką się zasłaniają jest to, że Polskie premiery gier na konsole są tak opóźnione.

  20. Brawo!!!

  21. A ja bym to tak załatwił, że JAKAKOLWIEK modyfikacja Xbox-a nieodwołalnie zniszczy konsolę. Np. wyłączy jeden z rdzeni procesora :)a co to jest ban na konto? zrobi następne i tyle.

  22. Nie zrobi. Banują konsolę a nie konto dlatego utworzenie nowego konta nic nie pomoze skoro adresy mac konsoli będą te same.

Dodaj komentarz