rek
15.09.2014
Często komentowane 68 Komentarze

Microsoft naprawdę kupił Mojang, ale Minecraft nadal będzie na PlayStation

Microsoft naprawdę kupił Mojang, ale Minecraft nadal będzie na PlayStation
Potwierdziła się największa plotka ostatnich dni – Microsoft rzeczywiście kupił studio odpowiedzialne za Minecrafta, Mojang. Ze studia odchodzi Notch, a gra – jakby ktoś miał wątpliwości – nie zostanie usunięta z platform konkurencji, czyli konsol PlayStation, Maków i urządzeń mobilnych.

Jak pisze Mojang, nie ma powodu, żeby prace nad innymi wersjami – chodzi oczywiście o Maki, Androida, iOS i konsole PlayStation – zostały wstrzymane. Microsoft potwierdza: nie zamierzają zabijać kury znoszącej złote jajka, Minecraft będzie więc powstawać na wszystkich dotychczasowych platformach.

Mamy też złą wiadomość, choć ta nie powinna nikogo zaskoczyć: z Mojangu odchodzą założyciele, Notch, Carl i Jakob. To normalne i powtarza się chyba za każdym razem, kiedy Microsoft wykupi jakieś studio – tym razem po prostu kluczowe nazwiska odeszły od razu po sfinalizowaniu sprzedaży.

Aha, Mojang kupiony został za dwa i pół Twitcha, czyli 2,5 miliarda dolarów.

68 odpowiedzi do “Microsoft naprawdę kupił Mojang, ale Minecraft nadal będzie na PlayStation”

  1. Dawid „spikain” Bojarski 15 września 2014 o 13:20

    Potwierdziła się największa plotka ostatnich dni – Microsoft rzeczywiście kupił studio odpowiedzialne za Minecrafta, Mojang. Ze studia odchodzi Notch, a gra – jakby ktoś miał wątpliwości – nie zostanie usunięta z platform konkurencji, czyli konsol PlayStation, Maków i urządzeń mobilnych.

  2. Już widzę wielką internetową gównoburzę minegimbowców * zapoczątkowaną pewnie przez samych gwizad mine-youtuba.* nie żebym coś miał do samej gry bo sam czasami w nią pogrywam

  3. Marka StarWars kupiona za 4 miliardy, a jakiś Mojang za ponad połowę tego.|I don’t want to live on this planet anymore.|Ktoś tu dał się wydymać i raczej był to Lucas.

  4. Czy tylko ja znajduję tę piękną ironię, w której Microsoft będzie teraz zarabiał na grze wydanej na konsole Sony, Androidy itd.? That will save the Xbone!

  5. mam nadzieję że wyjdzie reedycja minecrafta (chociaż pewnie nazwą to minecraft 2) w lepszej wersji na czymś lepszym niż java. a równocześnie będzie to dalej gra otwarta dla moderów. chociaż pewnie patrząc na politykę gigantów bez parę (naście ) płatnych dlc się nie obędzie. Jeżeli tak będzie jak piszę to cóż coś za coś .

  6. Już widzę jak będą wychodzić jakieś aktualizacje dla Minecrafta na konsole to jakieś 1-2 miesiące wcześniej będzie dostawać je Xbox.

  7. @kanaka oby nie było żadnych płatnych DLC czy tam ilości slotów na światy itp. Osobiście nie grałem w Minecrafta, ale chętnie bym kiedyś zagrał. Wspólnie ze znajomymi.

  8. No to Minecraft 2 na X1 z obowiązkowym Kinektem 😛

  9. @boggoo|Obawiam się, że M$ zacznie ciągnąć kasę. 2,5 miiarda $ a grę zarżną nie wiem, w rok?

  10. Coś mi się wydaje, że 2,5 miliarda to za dużo. No bo ile jeszcze egzemplarzy po 20$ dolarów sprzedadzą? No przecież nie 100 milionów.

  11. @Cosmo tego wykluczyć się nie da, bo jakoś zwrócić im się te 2,5mld dolców musi. To będą próbować pewnie różnych rzeczy, aby wydoić jak najwięcej i to w taki sposób, że będziesz musiał to zakupić. To tylko takie gdybania, czarne scenariusze. No, ale pożyjemy to zobaczymy co z tego wyjdzie.

  12. @Sermaciej aby im się zwróciło to pewnie albo zaczną doić na tej części wprowadzając płatne DLC, „opcjonalne” mikrotransakcje czy też wydadzą Minecrafta 2 z jakimś tam jednym nowym bajerem za min. 150zł za egzemplarz.

  13. @Sermaciej|Za Mojang.com|”How much money was the company bought for?|Microsoft acquired Mojang for a smooth 2.5 BILLION dollars.” |Gwoli ścisłości, ichni bilion nasz miliard.

  14. Uwielbiam takie sytuacje. Duża firma X wykupuje jakiś popularny serwis, studio gier czy coś innego tworzonego przez kilku zapaleńców i odniosło sukces. Goście sprzedali studio za niezłą kasę, odchodzą z niej z hukiem „bo nie chcą pracować w korpo”, a po roku, 2 mówią jak to nowy nabywca źle obchodzi się z ich produktem, jak niszczy ich wizje artystyczną, w ogóle to nie chcieli sprzedawać. Jak usłyszę od nocha ze MS niszczy Minecrafta, to pierwszy odłamkowym rzucę. Sprzedałeś, olałeś własne dzieło, to milcz

  15. Co to oznacza?|1. Zmiana języka z Java na C++/C (skok wydajności)|2. Zmiana API z OpenGL na DirectX|3. Wydanie to jako Minecraft 2|4. Brak darmowych aktualizacji z nowym stuffem – będzie trzeba za wszystko nowe płacić|5. HL3 confrimed!

  16. No i znów niektórzy się spinają, bo Microsoft kupił jakieś studio. No i te czarne wizje płatnych DLC, czasowych exclusive’ów, rychłego końca marki. Nigdy nie brak masy negatywnych komentarzy w takiej sytuacji, ale kiedy to Sony wykonuje podobny ruch to jest to czysta zagrywka, wszyscy zadowoleni. Przecież wiadomo, że muszą dbać o swoje marki i kusić exclusive’ami czy DLC na wyłączność. Mnie cieszy, że MS nie odciął innych platform od Minecrafta, jak to na przykład Sony odcięło Nas od Bloodborne’a.

  17. I tak oto gra, która stała się symbolem sukcesu niezależnych twórców stała się grą należącą do dużej korporacji…

  18. Sony odcięło kogo od Bloodborne? Zaraz pewbie usłyszę o tym jak to Nintendo zabrało Bayo dla siebie.

  19. Niektórzy chyba zapominają, że do przychodów dolicza się obecna wersja gry(tak, ludzie dalej tą grę kupują), a także zabawki i gadżety z Minecraft’a, które na amazonie cieszą się wysoką popularnością 😉

  20. Microsoft wydał grę na PS4. Incepcja

  21. @artur1105: Ale Bloodborne dopiero nadejdzie, a w Minecrafta od lat się już gra. Jakby Sony odcięło Dark Souls 2, wtedy można by mówić o podobnej sytuacji.

  22. Pominę fakt, że Bloodborne jest tworzony przez Sony. Pamiętacie kiedy Microsoft ukradł Sunset Overdrive, bo robi je Insomniac?

  23. Matejbudz jeśli wierzyć internetom, to ów „dzieło” nie była jego wizja a inspiracja czyjąś wizją. Notch nie należy do zbyt pomysłowych ludzi, co udowodnil od czasu powstania mojangu

  24. @Airoder: „owe” dzieło, nie „ów” dzieło. Nie brałeś na polskim odmiany? -_-

  25. edit: a właściwie „owo”. http:www.polonistyka.fil.ug.edu.pl/?id_cat=308&id_art=1085

  26. owo dzieło ? internety….

  27. też mi nowość… na rynku mobilnym połowę pieniędzy (a może nawet większość) zarabiają na androidzie za którego google płacą ms. teraz chcą zarabiać na ps4, pieniądz to pieniądz… czy to ważne skąd? byle tylko legalnie.

  28. Czy teraz ekwipunek będzie się składał z kafelków?

  29. Całe EQ jest w kafelkach także tego już nie popsują 😀

  30. Dobrze że już nie gram odkąd Minecraft stał sie wylęgarnią gimbusów oraz innej maści dzieciarni , teraz gimbaza jest na głowie Microsoftu. SayonaraPS.Dawno już nie widziałem Mooorasa aktywnego w komentarzach.| Widocznie powrócił.

  31. @BigCaster, a to gimbaza gra jeszcze w MC? Sądziłem, że przerzucili się na LoL. 😉

  32. Wybielajcie sobie Sony dalej. Nie żebym miał coś do tej firmy (wręcz przeciwnie, mam obie konsole poprzedniej generacji), ale irytuje mnie już to ciągłe ciśnięcie po MS i doklejanie Sony aureoli. Jeśli wierzycie, że Bloodborne jako exclusive PS4 to nie jest zabieg stricte nastawiony na zysk, to brawo. I w pewnym sensie jest to odcięcie innych platform, bo Bloodborne jest duchowym następcą dwóch części Dark Souls, które przecież są multiplatformowe i są szalenie popularne…

  33. Sony kupiło sobie wyłączność, bo wie że ten tytuł, dzięki popularności poprzedników może świetnie sprzedać ich konsolę. Myślicie, że nie będą tego reklamować jako duchowego następcy DS? I właściwie nic w tym dziwnego. Dla mnie to logiczne zagranie, chodzi mi tylko o to, że niektórzy chyba próbują być ślepi i głusi na takie sytuacje, bo przecież „co złego, to nie Sony”. PS: A propos ekskluzywnych DLC od MS, ktoś pamięta na przykład „dodatkową godzinę zabawy tylko na PS3” w ACIII?

  34. Coś mi się wydaje, że Notch nie zrealizuje już tych nowych projektów, o których swego czasu bąkały media.

  35. szczerze nie wiem czy te 2,5mld się microsoftowi zwróci

  36. Od dzisiaj zamiast „1 milion dolarów” mówimy „1 Twitch”!

  37. @Mateusz94 zwróci się.|Microsoft zrobi Mikropłatności i DLC 😛

  38. @Paladyn_Rage – Dostanie 2,5 mld dolców, więc może się bawić w te projekty. Dlaczemu nie? |Microsoft teraz zarobi na sony i aple 🙂 To sobie wykombinowali 🙂

  39. @artur1105|1) Exclusive jest z definicji zabiegiem strikte nastawionym na zysk. |2) Bloodborne to czwarta część serii Souls, a zdajesz się nie wiedzieć, że przed Dark było Demon’s Souls, stworzone na wyłączność PS3 przez From Soft w kooperacji z Sony Japan Studios. Tak samo powstaje Bloodborne.|3) Sony totalnie kupiło na wyłączność ten tytuł, który sami robią.

  40. Also, powiedz mi więcej o tym jak Nintendo wzięło na wyłączność Pokken Tournament, w końcu robią go twórcy Tekkena na bazie tej gry. A Microsoft wziął sobie Sunset Overdrive, przecież Insomniac do tej pory robił gry głównie na konsole Sony, zgarnęli dla siebie jak nic. Taka wydaje się być tu logika.

  41. @Twixes chyba „1 miliard dolarów”

  42. Ta kasa im się nie zwróci. Jak można wydać tyle kasy na studio jednej gry? 100 mln rocznie zarabia Mojang, a MS zapłacił za nie 2,5 mld. Acti którego zysk roczny stoi na poziomie 1 mld, wykupiło się za 2,3 mld (jeszcze nie do końca). No i Acti ma wiele marek, a nie jedną… Widać tu straszne przebicie. Ktoś w MS za to kiedyś beknie.

  43. @zoldator: Logika jest taka, ze jak robi cos Sony to jest dobrze, a jak robi to MS to jest zle. Sony zabiera kolejna czesc serii Souls graczom bez PS? Dobrze. MS dodaje karty do Xboxowego Wiedzmina? Zle.

  44. @Grzesko|Dlatego, że przez ostatnie parę lat specjalnie nie widać było z jego strony kolejnych wycieków geniuszu na miarę Minecrafta. Być może decyzja o sprzedaży była tym łatwiejsza, że źródełko pomysłów się wyczerpało.

  45. @bohater8|Sony tak bardzo kradnie tą serię, którą pomagało stworzyć, nie?

  46. M$ zapłacił ponoć 2.5 mld $. Mnie ta wiadomość bardzo cieszy bo pokazuje, że dobry pomysł na grę może odnieść ogromny sukces w erze wielkobudżetowych, sztampowych produkcji.

  47. Czy Bloodborne jest nową marką to rzecz sporna. To tak jakby mówić, że Black Ops i Modern Warfare to dwie różne marki.

  48. Notch już dawno grą się nie zajmował. Jens Bergensten przejął pieczę nad grą. Nadal brak oficjalnego moddingu, a miał być już dawno. Kiedy Minecraft na Steam będzie jestem ciekaw.

  49. Pierwsza myśl: „Dzięki bogom nie przez EA”

  50. Nie jestem fanką MC, aczkolwiek krok Notcha dosyć dziwny – i teraz co, wesołe bezrobocie? 😀 Chyba, że w planach ma założenie kolejnego studia i stworzenie kolejnej genialnej gry. Bo tak to trochę bez sensu jest ten krok – te 2,5 miliarda dolarów skończą się szybciej niż myśli i tak po prostu oddać komuś innemu kurę niosącą złote jajka.

Dodaj komentarz