Mike Laidlaw, ojciec serii Dragon Age, opuszcza BioWare
Wypada mu podziękować także za Jade Empire i serię Mass Effect.
Laidlaw był związany ze studiem od przeszło 14 lat, pełniąc funkcję dyrektora kreatywnego serii Dragon Age oraz scenarzysty pierwszego Mass Effecta.
Developer opublikował na swoim Twitterze wpis, w którym dziękuje kolegom i koleżankom za długoletnią współpracę.
Cześć wszystkim, Z mieszanymi uczuciami ogłaszam, że mój czas z BioWare dobiegł końca. Po 14 latach i szansie, by pracować nad Jade Empire, Mass Effectem i wszystkim, co związane z cyklem Dragon Age, nadszedł czas, by ruszyć dalej. Podczas mojego czasu w BioWare miałem szczęście pracować z jednymi z najbardziej utalentowanych i pracowitych ludzi w branży. To wielki honor być częścią zespołu, który odpowiadał za Dragon Age'a, mam pewność, że świat, który wspólnie stworzyliśmy, jest w dobrych rękach i jestem podekscytowany przyszłością. W najbliższej przyszłości planuję spędzić czas, eksplorując wszystkie niesamowite gry i światy, jakie stworzyli moi równolatkowie, i nie mogę się doczekać, by podzielić się tymi doświadczeniami z wami wszystkimi na Twitchu i Twitterze.
Całość oświadczenia możecie przeczytać poniżej.
— Mike Laidlaw (@Mike_Laidlaw) October 12, 2017
Laidlaw nie zdradził, czy planuje pozostać w gamedevie, nie jest też jasne, czy rozstał się ze studiem z własnej woli. Ani przedstawiciele BioWare'u, ani wydawcy (Electronic Arts) nie zabrali w tej sprawie głosu.
Byłemu już koledze podziękowali natomiast producent serii Mass Effect Mike Gamble (klik) i producent wykonawczy gry Dragon Age: Inkwizycja Mark Darrah (klik).
Przypomnijmy, że cykl Dragon Age pomalutku przymierza się do... cóż, nie do końca wiadomo, czy chodzi o sequel, prequel, czy może spin-offa. W czerwcu Laidlaw ujawnił, że "coś się dzieje", nieco wcześniej zaangażowaniem w związany z cyklem projekt pochwalił się Alexis Kennedy, scenarzysta Sunless Sea i Fallen London. BioWare intensywnie pracuje również nad zapowiedzianym podczas E3 Anthemem.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.