Miliard dolarów strat EA!

Ponad miliard dolarów (dokładniej „$1.08 billion”) stracił koncern EA na swoich ubiegłorocznych operacjach. Dramat? Bankructwo? Wręcz przeciwnie – sukces. Tak przynajmniej twierdzi szef tej firmy, John Riccitiello. Ma ku temu podstawy – w porównaniu z rokiem poprzednim przychody wzrosły z o 15% do 4,2 miliarda dolarów, a dzięki aktywnej polityce kosztowej (czytaj: zwalnianiu pracowników, zamykaniu studiów i zawieszaniu projektów) podjętej na początku tego roku EA ma „właściwe strategie rozwoju” i jest w „dobrej pozycji, w rozwijającej się branży”. Co ciekawe ogłoszenie wyników finansowych praktycznie nie wpłynęło na cenę akcji firmy. To oznacza, że EA wciąż ma kredyt zaufania u inwestorów.
31 gier wydawanych przez EA sprzedało się w nakładzie przekraczającym milion egzemplarzy, a największymi hitami okazały się gry FIFA 09, Madden NFL 09 i fatalnie oceniany Need for Speed: Undercover. Gra, która miała okazać się drugimi Simsami – czyli Spore – znalazł ponad 2 miliony nabywców. Wbrew pozorom nie najgorzej ma się także sieciowa gra RPG firmowana przez EA, czyli Warhammer Online. Choć nie powtórzyła ona sukcesu World of Warcraft, ma 300 tysięcy subskrybentów co miesiąc płacących abonament. To całkiem niezły wynik.
Na koniec warto dodać, że zdaniem Riccitiello kiepski okres dla branży gier zakończy się już w czerwcu tego roku. Czyżby dlatego, że wtedy ukaże się gra The Sims 3?
Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Miliard dolarów strat EA!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
// Jeżeli oni uważają to za sukces to aż boję sie pomyśleć jaka będzie porażka. Tak wielka firma, tyle świetnych tytułów a ciągle kogoś zwalniają, zamykają studia. Żeby tylko nie padli.
// Potracił Cię samochód, a złamałeś tylko paznokieć, więc się cieszysz. Widać spodziewali się dużo większych strat 😛 Kryzys panie, kryzys.
// Dokładnie. Nie ma to jak stąpać po cienkim lodzie…
Gdyby tak nie wdepneli z tymi zabezpieczeniami DRM, straty zapewne bylyby mniejsze… // ot, spore… najbardziej piracona gra tego roku. ze wzgledu na cene? mozliwe, ze to tez sie odbilo, ale przede wszystkim zabezpieczenia – zeby to legalny uzytkownik dostal wersje ograniczona instalacyjnie, kiedy pirat dostaje wersje bez ograniczen…
DRMy // Też m się wydaje, że to o zabezpieczenia w największym stopniu się odbił SPOREa piracenie, ale miejmy swój honor, nie piraćmy tego co niedobre, tylko nie kupumy!
// Szkoda że tak DRM nie splajtuje 🙁
Ludzie piracili przez zabezpieczenia, a potem ze zdziwieniem odkryli ze gra to kicha roku // dajaca rozrywke na 30 minut. Oczywiscie mozna by sie opierac na recenzjach jak to mowi Smuggler, tylko ze w CDA ta megakicha dostala 9+ o_O .Przyjmijmy ze to wtopa jak przy Potworach i Spolce 🙂
Skoro twierdzą że to sukces to niech to jest sukces. Gdyby piractwo nie istniało to EA miała by wychodziła zawsze na plus.